وبلاگ خبری پن‌لاگ: شرایط غیرانسانی برای زندانیان سیاسی در زندان اهر

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: شرایط غیرانسانی برای زندانیان سیاسی در زندان اهر خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, February 21, 2008
 

شرایط غیرانسانی برای زندانیان سیاسی در زندان اهر

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عباس لسانی زندانی سیاسی پس از ماهها تحمل فشارهای جسمی و روحی در زندان اردبیل، حدود 3 ماه پیش به زندان اهر انتقال یافته است. زندان اهر یک سالن زیر زمینی است و زندانیان از داشتن نور طبیعی محرومند.
عباس لسانی تنها زندانی سیاسی در این زندان است. وی در بین زندانیان عادی و خطرناک قرار داده شده که تعداد زیادی از این زندانیان مبتلا به بیماریهای واگیردار هستند. شرایط این زندان قرون وسطائی است و زندانیان از حداقل حقوق اولیه خود برخوردار نیستند.
اخیرا به صورت غیر رسمی به این زندانی سیاسی اطلاع داده اند که تا عید نوروز قصد دارند او را به زندان یزد تبعید کنند.
از زمان انتقال او به زندان اهر خانواده وی باید یک مسافت طولانی را برای ملاقات او طی کند و این مسئله باعث شده یک فشار مضاعف بر این خانواده وارد شود.
پیگیری های حقوقی خانواده او برای پایان دادن به حکم ناعادلانه ای که برای او صادر شده با جوابهای تهدید آمیز از سوی مسئولین دادگاه روبرو شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار به کار گرفتن اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران و آزادی تمامی زندانیان سیاسی است.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?