وبلاگ خبری پن‌لاگ: اصلاح طلبان امضای هنرمندان را جعل کردند

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: اصلاح طلبان امضای هنرمندان را جعل کردند خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Monday, March 10, 2008
 

اصلاح طلبان امضای هنرمندان را جعل کردند

به گزارش الف، اقدام یک گروه سیاسی در جعل امضا و استفاده ابزاری از هنرمندان با انتقاد هنرمندان و کارشناسان فرهنگی مواجه شده است.
تعدادی از هنرمندانی که در فهرست موسوم به 170 روز گذشته ستاد ائتلاف اصلاح‏طلبان از آن ها نام برده شده بود، در تماس با خبرنگاران رسانه ها از این که این اقدام بدون اطلاع و رضایت آنها بوده و مورد استفاده ابزاری قرار گرفته اند ابراز نارضایتی کرده اند.در این فهرست نام تعدادی از بانوان و مردان شاخص سینماگر و نیز تعدادی از کارگردانان سینمای ایران دیده می‏شد.
بنابراین گزارش، تعدادی از هنرمندان از این که در معرض کار انجام شده قرار گرفته و وارد فعالیت های سیاسی شده اند و در عین حال به دلیل معذوریت‌های مختلف و یا عدم تمایل به موضعگیری سیاسی نمی توانند اعتراض خود به این اقدام غیراخلاقی را رسانه‏ای کنند ناراضی هستند.
در این میان، عباس رافعی، کارگردان سینما، در تماس باشگاه خبرنگاران با اعتراض شدید به جعل امضا و استفاده ابزاری از هنرمندان اظهار داشت: چنين ليستي را به هيچ وجه امضا نکرده ام و احتمالا اين آقايان ليست خانه سينما را گرفته اند و اسامي آن را در ذيل نامه دلخواهشان نوشته اند.
بازیگران و هنرمندان دیگری همچون بهنوش بختیاری (بازیگر) ، کاوه سماک باشی (بازیگر) ، برزو ارجمند (بازیگر) عباس رافعي (کارگردان سينما)، الیزابت امینی (بازیگر) نیز اعلام کرده اند امضای آنها جعل شده است. تعداد دیگری از هنرمندان نیز از جعل امضای خود ناراحتند اما حاضر به موضعگیری صریح سیاسی در مقابل گروه های سیاسی نیستند.
جعل امضا و فهرست سازی برای نشان دادن حمایت صنف یا گروه خاص، پیش از این نیز در میان برخی گروه های سیاسی رایج بوده است.
در همین زمینه طی هفته های گذشته نیز چهار روزنامه نگار اصلاح طلب، محمد قوچانی، اكبر منتجبي، رضا خجسته رحيمی، فريد مدرسي، با اعتراض به این روند، از جعل امضای خود ذیل برخی بیانیه ها ابراز نارضایتی کرده بودند.
این چهار روزنامه نگار اصلاح‏طلب طی بیانیه ای اعلام کرده بودند که گرچه در برخی موارد اعتراضی ممکن است با امضا کنندگان موافق باشند، اما "اعلام مي كنيم امضاي هر بيانيه بايد با اطلاع و رضايت امضا كنندگان آن باشد و از اين رو هرگونه بيانيه اي از اين دست را پيشاپيش تكذيب مي كنيم".
اقدام برخی گروه های سیاسی در ابراز همزمان عدم تمایل به ورود به رقابت سیاسی به دلیل آنچه فضای غیررقابتی انتخابات خوانده می‌شود و تلاش برای جلب رای به هر قیمت، تردیدهایی را در برخی مواضع سیاسی این گروه ها ایجاد کرده است.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?