وبلاگ خبری پن‌لاگ: دادگاه آرش سیگارچی برگزار شد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: دادگاه آرش سیگارچی برگزار شد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, May 10, 2005
 

دادگاه آرش سیگارچی برگزار شد

آرش سیگارچی، روزنامه نگار گیلانی و سردبیر سابق روزنامه "گیلان امروز" صبح امروز در دادگاه عمومی رشت حاضر شد.
به گزارش "ایلنا" آرش سیگارچی که 26 اسفند ماه سال گذشته با قرار وثیقه یک صد میلیون تومانی از زندان مرخص شد، صبح امروز بنا به احضاریه‌‏ای که به اطلاع خانواده‌‏اش رسیده بود، در دادگاه عمومی رشت حاضر شد.
قاضی پرونده، جلسه تفهیم اتهام وی را به صبح پنج‌‏شنبه همین هفته موکول کرد و بر این اساس سیگارچی راس ساعت 5/8 صبح روز شنبه بار دیگر در دادگاه حاضر خواهد شد.
آرش سیگارچی به خبرنگار "ایلنا"، گفت: قاضی دادگاه از من خواست که روز پنج‌‏شنبه وثیقه به همراه داشته باشم چرا که امکان بازداشت وی منتفی نیست.
وی افزود: هیچ یک از سه وکیل بنده یعنی شیرین عبادی، محمد سیف‌‏زاده و پرویز جهانگیرراد برای وکالت پذیرفته نشده‌‏اند و دادگاه مدعی است که چون پرونده در مرحله تحقیق قرار دارد، هنوز نیازی به وکیل نیست.
سیگارچی سال گذشته در دادگاه انقلاب بر اساس یک سری اتهامات که شامل "همکاری با دولت متخاصم آمریکا"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی"، "تشویش اذهان عمومی" و "توهین به رهبری" در مجموع به 14 سال زندان محکوم شده بود.
بخش دوم اتهامات وی نیز مواردی است که دادگاه انقلاب احراز صلاحیت آن را نداشته و آن را به دادگاه عمومی ارجاع داده است. این موارد شامل "توهین به مراجع تقلید، رئیس‌‏جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" و "نگهداری دستگاه ماهواره در منزل" بوده است.
آرش سیگارچی تاکید کرد که هیچ کدام از اتهامات خود را قبول ندارد و همه آنها را مردود می‌‏داند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?