وبلاگ خبری پن‌لاگ: سازمان دیدبان حقوق بشر از قوه قضائیه خواست دستور بازگشت اکبرگنجی به زندان را لغو کند

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: سازمان دیدبان حقوق بشر از قوه قضائیه خواست دستور بازگشت اکبرگنجی به زندان را لغو کند خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Friday, June 10, 2005
 

سازمان دیدبان حقوق بشر از قوه قضائیه خواست دستور بازگشت اکبرگنجی به زندان را لغو کند

در حالیکه همسر گنجی از احتمال ربوده شدن اکبر گنجی توسط ماموران قوه قضائیه ابراز نگرانی کرد، دادستان تهران مدعی شد که گنجی متواری شده است. سال گذشته نیز ماموران احمد باطبی دانشجوی زندانی را که به مرخصی رفته بود، در خیابان ربودند و چندین روز از سرنوشت وی اظهار بی اطلاعی می کردند. در دوره دوم ریاست جمهوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی واقعه مشابهی برای فرج سرکوهی ، روزنامه نگار، پیش آمده بود. سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه خود نسبت به وضعیت دکتر ناصر زرافشان حقوقدان دربند، ابراز نگرانی کرد.
سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه خود مقامات جمهوری اسلامی را مسئول جان دکتر ناصر زرافشان دانست. این سازمان مدافع حقوق بشر با اشاره به اینکه روز یکشنبه گذشته مجتبی سمیعی نژاد، وبلاگ نویس 25 صاله به جرم توهین به رهبر جمهوری اسلامی به دو سال زندان محکوم شد و وی همجنین در 31 خردادماه به اتهام صب النبی در دادگاه دیگری محاکمه خواهد شد، سرکوبی آزادی بیان توسط قوه قضائیه را همچنان دنباله دار خواند وافزود قوه قضائیه از هرگونه بهانه ای برای سرکوبی منتقدین استفاده می کند.
سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه خود از قوه قضائیه خواست فورا و بدون قید وشرط دکتر ناصر زرافشان و مجتبی سمیعی نژاد را آغاز کند و همچنین به آزار و اذیت اکبرگنجی پایان دهد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?