وبلاگ خبری پن‌لاگ: نامه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ( RMMK ) به مجامع جهانی.

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: نامه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ( RMMK ) به مجامع جهانی. خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, April 15, 2006
 

نامه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ( RMMK ) به مجامع جهانی.

1- شورای حقوق بشر ملل متحد 2- کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا 3- جامعه بین الملل برای حقوق بشر 4- سازمان عفو بین الملل 5- سازمان دیده بان حقوق بشر 6- سازمان پاسداران حقوق بشر 7- انجمن مدافع حقوق اقوام تحت ستم 8- گزارشگران بدون مرز .
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ( RMMK ) یک نهاد مدنی، غیر دولتی و غیرسیاسی است که در 9 آوریل 2005 در کردستان ( با مرکزیت تهران) تاسیس شد تا برای پاسداشت، حفظ و رعایت حقوق بنیادی و آزادیهای اساسی تصریح شده در اعلامیه جهانی حقوق در کردستان تلاش کند.
طی یک سال گذشته این سازمان با صدها عضو، به رغم حداقلی از امکانات صدها گزارش از موارد نقض حقوق بشر از جمله از بازداشتها، احضارها، دادگاهیها، زندانی کردنها و اعدام فعالان سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی و مدنی در کردستان ایران ارائه نموده و نیز صدها مورد تعرض و تجاوز به حقوق زنان، کودکان، کارگران و شهروندان و خودکشی و خودسوزی زنان را گزارش کرده و یا طی دهها مصاحبه، از طریق رسانه های گروهی به اطلاع افکار عمومی و وجدانهای بیدار رسانیده است.
بعلاوه با انتشار دهها بیانیه و درخواست نامه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی، امنیتی و دولتی خواهان رعایت حقوق مردم و احترام به حقوق بشر گردیده است. این سازمان که اکنون از فعال ترین نهادهای حقوق بشری در کردستان و حتی در ایران است، تا کنون از سوی نهادهای دولتی و حکومتی و رسانه های دولتی بایکوت شده بود، اما اخیرا" مورد خشم دستگاههای امنیتی و قضایی قرار گرفته و .......... متن کامل
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?