وبلاگ خبری پن‌لاگ: خبرگزاري حكومتي ايسنا: علت لغو سفر لاريجاني

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: خبرگزاري حكومتي ايسنا: علت لغو سفر لاريجاني خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, July 06, 2006
 

خبرگزاري حكومتي ايسنا: علت لغو سفر لاريجاني

خبرگزاري حكومتي ايسنا: علت لغو سفر لاريجاني حضور مريم رجوي در بروكسل بوده است
ايسنا: «يك مقام مسوول در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اين ايده را تاييد كرد و گفت: به طرف اروپايي اعلام شده بود كه دراين مقطع زماني از حضور سركرده‌ي منافقين در بروكسل جلوگيري كند، اما آنها دير اقدام كردند و اين دليلي براي لغو سفر بود».

خبرگزاري حكومتي ايسنا 14 تير 85 نوشت: درحالي كه همه انتظار داشتند امروز مذاكراتي هسته‌يي ميان ايران با نماينده‌ي گروه موسوم به 1+5 در بروكسل انجام گيرد، علي لاريجاني سفرش براي ديدار با خاوير سولانا را به تعويق انداخت.

اين خبرگزاري در ادامه افزود: تعويق اين ملاقات باعث شد رئيس سياست خارجي اتحاديه‌ اروپا دربيانيه‌اي اعلام كرد: از شنيدن اين كه دكتر لاريجاني در دقيقه آخر تصميم گرفته است سفرش به بروكسل را كه پيش‌تر با وي توافق كرده بوديم امروز برگزار شود، به تعويق اندازد، شگفت‌زده شدم.

با اين حال سولانا خبر داد: با دكتر لاريجاني تماسي تلفني داشتم و توافق كرديم فردا (پنجشنبه) در بروكسل ملاقات كنيم و مذاكرات‌مان را روز سه‌شنبه 11 ژوييه (20 تيرماه) ادامه خواهيم داد.

ايسنا افزود: «در اين رابطه برخي گمانه‌زني‌ها نيز در خصوص علت تعويق اين ديدار اعلام شد. خبرگزاري رويتر در گزارشي با اشاره به لغو نشست امروز سولانا و لاريجاني به نقل از يك تحليلگر نوشت، احتمالا ديدار سركرده گروهك منافقين از پارلمان اروپا در بروكسل كه قرار است امروز انجام گيرد، دليل لغو نشست امروز بوده است.

مريم رجوي از سوي گروهي از قانونگذاران اتحاديه اروپايي كه خود را به اصطلاح "دوستان ايراني آزاد" ناميده‌اند، به بروكسل دعوت شده است.

يك مقام مسوول نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اين ايده را تاييد كرد و گفت: به طرف اروپايي اعلام شده بود كه دراين مقطع زماني از حضور سركرده‌ي منافقين در بروكسل جلوگيري كند، اما آنها دير اقدام كردند و اين دليلي براي لغو سفر بود».
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?