وبلاگ خبری پن‌لاگ: درخواست بوش برای اقدام شورای امنیت درباره ایران

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: درخواست بوش برای اقدام شورای امنیت درباره ایران خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, August 22, 2006
 

درخواست بوش برای اقدام شورای امنیت درباره ایران

جورج بوش رييس جمهور آمريکا بار ديگر خواستار اقدام سريع شورای امنيت سازمان ملل متحد در برابر برنامه هسته ای ايران شد.



آقای بوش در واکنش به اظهارات آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که تعليق غنی سازی هسته ای را رد کرده بود، تاکيد کرد ايالات متحده برای تصميم گيری درباره قدم بعدی در برابر ايران، منتظر پاسخ رسمی اين کشور به قطعنامه ۱۶۹۶ شورای امنيت است.



او که به سوال های خبرنگاران درباره وضع خاورميانه و سياست داخلی آمريکا پاسخ می داد، گفت برای منصرف کردن ايران از مخالفت با تعليق غنی سازی و فراوری هسته ای به هماهنگی بين المللی و اقدام قاطع شورای امنيت نياز است.



" جامعه بين المللی از جمله آمريکا بايد در هماهنگی با هم در جهت اجرای ديپلمايسی موثر حرکت کند. تا کنون اشاره هايی از جانب ايران دريافت شده ولی ترجيح می دهيم منتظر پاسخ رسمی ايران به قطعنامه باشيم."



گزارش خشايار مهيم از واشنگتن



آقای بوش همچنين با اشاره به تمايل آمريکا به حل ديپلماتيک اين بحران، خواستار برخورد جامعه بين المللی با ايران به دليل حمايت آن از گروه هايی مانند حزب الله لبنان شد.



"ايران به طور قطع بخشی از مشکلات منطقه است. از حزب الله حمايت می کند ونوعی از اسلام افراطی را ترويج می دهد. تصور کنيد که برخورداری ايران از سلاح هسته ای تا چه ميزان اين مشکلات را پيچيده تر خواهد کرد. "



آقای بوش همچنين با اشاره به ناآرامی های عراق خروج نيروهای آمريکايی از آن کشور را به معنی تقويت تروريست ها و مخالفان اصلاحات در خاورميانه دانست.



او همچنين خواستار استقرار فوری نيروهای بين المللی برای ممانعت از حملات احتمالی پيکارجويان حزب الله عليه اسرائيل شد و از کمک ۲۳۰ ميليون دلاری آمريکا برای بازسازی لبنان و تقويت ارتش آن کشور خبر داد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?