وبلاگ خبری پن‌لاگ: نامه کارزار آزادی کیانوش سنجری به سازمانهای بین المللی

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: نامه کارزار آزادی کیانوش سنجری به سازمانهای بین المللی خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, November 18, 2006
 

نامه کارزار آزادی کیانوش سنجری به سازمانهای بین المللی

کارزار آزادی کیانوش سنجری با ارسال نامه ای به سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر خواستار اعزام یک هیئت بین المللی برای بازدید از بند 209 زندان اوین شده است.
در این نامه از جمله آمده است ما فعالین حقوق بشر در ایران ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی نظر شما را به موضوعی مهم جلب می کنیم: از آنجا که در نظام جمهوری اسلامی هیچ حقوقی برای یک زندانی سیاسی تعریف نشده است و هر روز نیز بر تعداد زندانیان سیاسی که عمدتا از فعالین دانشجویی هستند، افزوده می شود، خطر حذف فیزیکی آنان را تهدید می کند.
جلوگیری از دیدار وکلای مدافع با این زندانیان، اعمال شکنجه و آزار و اذیت بسیار برای تحمیل اتهامات دروغین، عدم تفهیم اتهام تا ماه ها بعد از بازداشت، نگهداری زندانی در سلول انفرادی، ممانعت از ملاقات زندانی با خانواده و... از موارد واضح نقش حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی است.
بازداشتگاه 209 زندان اوین در تهران از جمله بازداشتگاه هایی است که زیر نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اداره می شود و بسیاری از فعالین حقوق بشر در ایران بعد از بازداشت به آنجا برده می شوند. در مورد این بازداشتگاه اعلام می کنیم امکان دیدار نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی هم فراهم نیست و وزارت اطلاعات مانع دیدار نمایندگان مجلس از این بند می شود.
در این بازداشتگاه تمامی موارد ذکر شده بالا در مورد نقض حقوق بشر وجود دارد. متاسفانه بسیاری از زندانیان سیاسی در این بازداشتگاه دچار مشکلات روحی و جسمی شده اند. از این جمله می توانیم به احمد باطبی دانشجوی زندانی و کیانوش سنجری وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر نام ببریم.
در مورد این دو نفر این نکته را ذکر می کنیم که هر دو تحت شکنجه های روحی و جسمی شدید قرار گرفته اند. کیانوش سنجری از جمله بازداشت شدگان حوادث 7 اکتبر سال جاری در تهران است که قبل از بازداشت در وبلاگش در مورد بازداشتگاه 209 زندان اوین بنا بر تجربه بازداشت قبلی و فعالین حقوق بشر و به خصوص دانشجویان زندانی اطلاع رسانی می کرد.
ما فعالین حقوق بشر بشر در ایران با اعلام اینکه جمهوری اسلامی هر بار با فریب کاری و پنهان کردن زندانیان سیاسی و در موراد بسیار انتقال زندانیان سیاسی به بند های دیگر مانع دیدار نمایندگان سازمان های بین المللی با زندانیان سیاسی ما شده است، خواهان دیدار هیئتی متشکل از شما فعالین حقوق بشر از بازداشتگاه های مخوف جمهوری اسلامی و به خصوص بند 209 هستیم .
در صورت عدم توجه به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران، جمهوری اسلامی زمینه ی از بین بردن دیگر زندانیان همچون اکبر محمدی دانشجوی زندانی حوادث جولای سال1999 در تهران را فراهم خواهد ساخت.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?