وبلاگ خبری پن‌لاگ: این پرونده سیاه تنها با سرنگونی رژیم ملاها بسته خواهد شد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: این پرونده سیاه تنها با سرنگونی رژیم ملاها بسته خواهد شد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, November 18, 2006
 

این پرونده سیاه تنها با سرنگونی رژیم ملاها بسته خواهد شد

قطعنامه پارلمان اروپا در باره پرونده سیاه حقوق بشر تحت حاکمیت ملاها
لیلا جدیدی
پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای نقض مکرر حقوق بشر تحت حاکمیت رژیم ولایت فقیه را محکوم کرد و خواهان بهبود وضعيت حقوق بشر در ایران شد.
طی دو سال گذشته این ششمین باریست که پارلمان اروپا نقض وحشیانه حقوق بشر در جمهوری ملاها را محکوم می کند. این بار بر سیر تصاعدی نقض حقوق شهروندان ایرانی به ویژه از هنگام به قدرت رسیدن احمدی نژاد نیز تاکید شده است.
قطعنامه مذکور از آنجا حایز اهمیت است که در حالیکه پرونده هسته ای جمهوری اسلامی هنوز از مهمترین معضلات سیاسی جهان و بویژه اروپا و آمریکا به شمار می آید، امیدواری رژیم به اینکه در سایه بحران اتمی، نقض مستمر حقوق بشر در ایران به حاشیه پرتاب شود را بیهوده می سازد.
از جمله موارد اشاره شده در قطعنامه پارلمان اروپا، مرگ مشکوک زندانیان سیاسی، وضعیت وخیم روحی و جسمانی زندانیان سیاسی، سرکوب دانشجویان و اعمال مجازات حبس و شلاق و جریمه نقدی علیه فعالین سیاسی می باشد.
پارلمان اروپا همچنین جمهوری اسلامی را به لحاظ سرکوب آزادی بیان و مطبوعات در ردیف یکی از بدترین حکومتهای جهان دانسته است.
سرکوب زنان، نقض حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران و تبعیض علیه آنان از دیگر مواردی است که بیانیه مزبور به انتقاد از آنها پرداخته است.
نمایندگان پارلمان اروپا ضمن اشاره به اینکه بیشترین موارد اعدام افراد کم سال تحت حکومت ملاها صورت می گیرد، خواهان توقف این امر و نیز برچیدن مجازات غیرانسانی سنگسار شده اند.
قطعنامه مذکور ضمن اعتراض به مرگ اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی در زندان، خواستار آزادی بی قيد و شرط کليه زندانيان سياسی شده است.
قطعنامه پارلمان اروپا که از میان 65 عضو با 60 رای مثبت و 3 رای ممتنع صادر شد، از کميسيون اروپا خواست برای بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران اقداماتی اتخاذ کند.
قطعنامه پارلمان اروپا ثمره تلاشهای مستمر ایرانیان فعال در امر حقوق بشر است و با وجود اهمیت سیاسی که داراست، تنها بخشی از اعمال جنایتکارانه رژیم علیه مردم ایران را منعکس می کند.
این پرونده سیاه تنها با سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است که بسته خواهد شد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?