وبلاگ خبری پن‌لاگ: آرژانتین: در یک قدمی قطع رابطه سیاسی با رژیم تهران هستیم

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: آرژانتین: در یک قدمی قطع رابطه سیاسی با رژیم تهران هستیم خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, November 18, 2006
 

آرژانتین: در یک قدمی قطع رابطه سیاسی با رژیم تهران هستیم

به گزارش منابع خبری در بوینس آیرس، رئيس كميسيون سياست خارجی پارلمان آرژانتين گفته است ما در يک قدمی قطع مناسبات سياسی با رژيم تهران قرار داریم.
اظهارات این مقام آرژانتینی پس از آن اعلام شد که وزارت امور خارجه آرژانتین کاردار جمهوری اسلامی در این کشور را احضار کرد و نسبت به دخالت در امور داخلی آرژانتین به او هشدار داد.
وزارت امور خارجه آرژانتین در نامه ای که به کاردار جمهوری اسلامی تحویل داده، گفته است از اقدام دستگاه قضايی آرژانتین حمایت می کند و اعتراض رژیم تهران نسبت به روند تحقیقات مربوط به بمب گذاری سال 1994 را رد کرده است.
تنش میان آرژانتین و رژیم تهران پس از صدور حكم جلب بين المللی رفسنجانی و هفت تن دیگر از مقامات و كارگزاران جمهوری اسلامی از سوی دستگاه قضايی آرژانتین افزایش یافته است.
این افراد متهم به سازماندهی عملیات مرگبار تروریستی بوینس آیرس در سال 1994 هستند که منجر به کشته شدن 85 نفر و مجروح شدن 300 تن دیگر گردید.
كارلوس ويتر یک قاضی آرژانتينی در واکنش به اعتراض رژیم تهران به اقدام دستگاه قضايی آرژانتین گفت عملیات بمبگذاری و قتل در آرژانتين جرم محسوب می شود و اين اقدامی است كه رفسنجانی و ساير مقامات رژیم تهران متهم به انجام آن هستند.
این قاضی آرژانتینی همچنین در مصاحبه خود اقدام دادستان کل جمهوری اسلامی مبنی بر تحت تعقيب قراردادن و صدور حكم دستگيری قضات فدرال آرژانتين را مسخره توصیف کرد.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?