وبلاگ خبری پن‌لاگ: وضعیت وخیم کیانوش سنجری و احمد باطبی در بازداشتگاه 209

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: وضعیت وخیم کیانوش سنجری و احمد باطبی در بازداشتگاه 209 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Friday, December 08, 2006
 

وضعیت وخیم کیانوش سنجری و احمد باطبی در بازداشتگاه 209

کارزار آزادی کیانوش سنجری
امروز 16 آذر برابر با شصتمین روز بازداشت کیانوش سنجری فعال حقوق بشری در ایران است . از آنجا که نقض حقوق انسان ها به مساله ای عادی نزد سران رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شده است، ما با تاکید بر حمایت از زندانیان سیاسی حمایت خود را از تجمع روز جهانی حقوق بشر(10 دسامبر) در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران اعلام می کنیم.
کیانوش سنجری امروز در حالی دو ماه است که در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برد که همچنان از دیدار آزادانه با خانواده اش محروم است و با وکلای مدافع خود نیز ملاقاتی نداشته است.
.احمد باطبی دانشجوی زندانی قیام افتخار 18 تیر همچنان در بازداشتگاه امنیتی 209 بدون دلیل بازداشت است.
بنا بر گزارشی که پزشک معالج وی منتشر کرده است وی دچار مشکلات حاد جسمی شده است و از بیماری کمر، کلیه ، پوست به شدت رنج می برد.
احمد باطبی در شرایطی در بند 209 نگهداری می شود که مسئولین قوه قضاییه هیچ پاسخی برای افکار عمومی جامعه ایران نداشته و ندارند و تنها اظهار نظرشان در مورد احمد توسط کریمی راد به این قرار بود که او به دلیل عدم مراجعه به زندان بعد از اتمام دوران مرخصی بازداشت شده است .
اظهارات کریمی راد کاملا کذب است چون احمد باطبی در آن دوران به دلیل بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می برد و اصولا بازگرداندن وی به زندان هیچ توجیهی ندارد. حال اگر صحبت کریمی راد صحیح هم باشد پس به چه دلیل باطبی را به بند سیاسی منتقل نمی کند و وی را بازداشتگاه امنیتی نگاه داشته اند؟ما اعلام می کنیم با توجه وضعیت وخیم احمد هر لحظه امکان حملات شدید عصبی در وی وجود دارد و اگر مشکلی از این بابت برای وی به وجود آید مسئولیت آن بر عهده ی وزارت اطلاعات است و قوه قضاییه است.
کیانوش سنجری نیز همچنان تحت شدید ترین فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و بنا بر گزارشات رسیده به شدت ضعیف شده است.
ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام می کنیم به چه دلیل به وزیر اطلاعات اعتراض نمی کنید و پاسخ وی را نمی خواهید که چرا اجازه ملاقات نمایندگان از بند 209 صادر نمی شود. چگونه است که نسبت وضعیت زندانیان سیاسی در زندان اوین بی تفاوت هستید؟ آیا انسانی در میان سران نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد؟
تاکید می کنیم در صورتی که احمد کیانوش سنجری و احمد باطبی هر چه سریعتر آزاد نشوند در هر فرصتی علیه این بیداد و نقض حقوق بشر در ایران به پا خواهیم خواست.
در این راستا بار دیگر از تمامی فعالین سیاسی و حقوق بشری در سراسر دنیا برای آزادی این دو زندانی در بند کمک می خواهیم.
کارزار آزادی کیانوش سنجریhttp://sos-sanjari.blogspot.com/12/07/2006
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?