وبلاگ خبری پن‌لاگ: تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم تهران

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم تهران خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, November 22, 2006
 

تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم تهران


به گزارش خبرگزاریها، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته با تصویب قطعنامه ای، نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران را محکوم کرد. این پنجاه و سومین بار است که یک نهاد وابسته به سازمان ملل، نقض حقوق بشر توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم می کند.
این قطعنامه که از سوی کانادا ارایه شده بود، با رای موافق 70 کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید. متحدین بین المللی جمهوری اسلامی یعنی چین و روسیه و شمار دیگری از حکومتهايی که خود ناقض حقوق بشر بشمار می روند، با تصویب این قطعنامه مخالفت کردند.
رژیم جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه بکار برد، اما موفق نشد.
کمتیه سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این قطعنامه نگرانی عميق خود را از ادامه اعمال شكنجه و استفاده از سلول انفرادی برای زندانیان، جلوگيری از ملاقات زندانیان با خانواده هایشان، عدم دسترسی زندانیان به وکیل مدافع، عدم تامين خدمات پزشكی برای زندانیان، زیر پا گذاشتن حقوق انسانی به بهانه اقدام علیه امنیت کشور، مصونيت برای مقاماتی كه مرتكب نقض حقوق بشر می شوند، عدم برگزاری دادگاههای عادلانه، اعمال مجازاتهای غیرانسانی نظیر شلاق زدن، حلق آویز در ملا عام، اعدام جوانان زیر 18 سال، صدور حكم سنگسار و ادامه خشونت و تبعيض عليه زنان، تبعیض عليه اقليتهاي قومی و مذهبی و موارد دیگر نقض حقوق بشر در ایران ابراز کرد.
رژیم جمهوری اسلامی نسبت به تصویب این قطعنامه واکنش نشان داد و مدعی شد "این اقدام سیاسی و گزینشی" بوده است.
نماینده جمهوری اسلامی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، 38 کشور اروپايی و آمریکا را بعنوان بانیان این قطعنامه مورد حمله قرار داد و همه آنان را متهم به نقض حقوق بشر کرد.
وی به نحو مسخره ای ادعا کرد "بانیان قطعنامه حقوق بشر ایران، خود از نقض کنندگان حقوق ملتها هستند و به بهانه جنگ با تروریسم، حقوق اولیه ملتها را زیر پا گذاشته و کنوانسیون های بین المللی در مورد حقوق بشر را نقض کرده اند. از این رو آنان از صلاحیت لازم برای قضاوت در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران برخوردار نیستند. این قطعنامه از هیچگونه ارزش حقوقی برخوردار نیست."
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?