وبلاگ خبری پن‌لاگ: کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, December 07, 2006
 

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


تجمع دانشجویان به مناسبت 16 آذر ماه که قرار بود ساعت 12 ظهر امروز در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود، علی رغم حضورپررنگ نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابانهای منتهی به دانشگاه ، از ساعتی پیش آغاز شده است.
بنا بر گزارشات رسیده، عده ای از دانشجویان با تجمع در مقابل دانشکده فنی اقدام به برگزاری مراسم کرده اند، و تعداد زیادی نیز در پشت درهای دانشگاه در خیابان 16 آذر با ممانعت حراست دانشگاه برای ورود،مواجه شده اند.
دانشجویان معترض پس از دقایقی گفتگو با حراست و عدم نتیجه گیری، درب ورودی در خیابان 16 آذر را شکسته و وارد دانشگاه شدند. با این حال نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و از ورود تعداد کثیری نیز جلوگیری کرده اند.
گفته میشود تاکنون درگیری مشهودی بین نیروهای انتظامی و دانشجویان و مردم حاضر در محل روی نداده است و نیروی انتظامی در حال متفرق کردن افراد حاضر در مقابل دانشگاه است.
در دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز مراسم روز دانشجو، هم اکنون با سخنرانی تقی رحمانی دنبال میشود.
همچنین به گزارش ادوار نیوز، مامورین انتظامات دانشگاه صبح امروز علی نیکو نسبتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
روز گذشته نیز اداره اطلاعات با احضار بهروز کریمی زاده و مرتضی اصلاحچی،تهدید کرده بود که در صورت سخنرانی در مراسم ۱۶ آذر با آنها برخورد خواهد شد.
آخرین خبرها حاکی است حضور نیروهای لباس شخصی و یگان ضد شورش در اطراف دانشگاه، بسیار چشمگیر میباشد هم اکنون جمعیت حاضر در مقابل دانشکده فنی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر تخمین زده میشود.و حدود ۴۰۰ - ۵۰۰ نفر نیز در خیابان ۱۶ آذر به صورت پراکنده حضور دارند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?