وبلاگ خبری پن‌لاگ: اعتراض ۱۲۰ نفر از اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جهان به لغو مجوز ماهنامه زنان

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: اعتراض ۱۲۰ نفر از اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جهان به لغو مجوز ماهنامه زنان خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, February 12, 2008
 

اعتراض ۱۲۰ نفر از اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جهان به لغو مجوز ماهنامه زنان

هها تن از اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی و فرهنگی از آمریکا و دیگر نقاط جهان، در نامه‌ای به نماینده‌ی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، با ابراز تاسف عمیق از لغو مجوز ماهنامه‌ی «زنان»، خواستار رفع هرچه سریع‌تر موانع انتشار این ماهنامه‌ی معتبر شدند.
در این نامه‌ که به امضا حدود ۱۲۰ نفر رسیده، آمده است که ماهنامه‌ی زنان در ۱۶ سال انتشار خود نقشی بسیار مهم در انعکاس مسائل و دغدغه‌های زنان ایران و راه‌کارهای حل مشکلات آنان داشته است. گزارش‌های مداوم این ماهنامه درباره‌ی زندگی زنان ایران به درک متعادل جامعه‌ی بین‌المللی از جامعه‌ی ایران کمک فراوانی می‌کرد. لغو مجوز انتشار این ماهنامه‌ی موجب از بین رفتن یک مرجع مهم درباره مسائل زنان و تعطیلی یک نشریه‌ی دیگر در یک شرایط بحرانی حیات کشور است.
در ادامه‌ی این نامه گفته شده است، ما از تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات در لغو مجوز ماهنامه‌ی زنان عمیقا ناراحتیم و این اقدام را خارج از مسئولیت این هیات می‌دانیم. ما خواستار رفع هرچه سریع‌تر موانع انتشار این ماهنامه‌ی معتبر هستیم. لغو مجوز زنان نقض حق آزادی بیان و از نظر استانداردهای بین‌المللی غیرقابل قبول است.
رونوشت این نامه‌ی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور و غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.
در میان امضاکنندگان این نامه‌ی اسامی کسانی چون: یورگن هابرماس، نوام چامسکی، شیرین عبادی، هایده مغیثی، مهرانگیز کار، ژانت آفاری، علی بنوعزیزی، کاظم علمداری، نیکی کدی، نیره توحیدی، آزاده کیان، افسانه نجم‌آبادی، هاله افشار، احمد صدری، اکبر گنجی، اکبر مهدی، مهرداد مشایخی، هاله اسفندیاری، فریده فرهی، مارگارت بدران و… دیده می شوند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?