وبلاگ خبری پن‌لاگ: ناهید کشاورز و جلوه جواهری، اعضای کمپین یک میلیون امضا، تفهیم اتهام شدند

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: ناهید کشاورز و جلوه جواهری، اعضای کمپین یک میلیون امضا، تفهیم اتهام شدند خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, February 16, 2008
 

ناهید کشاورز و جلوه جواهری، اعضای کمپین یک میلیون امضا، تفهیم اتهام شدند

ناهید کشاورز و جلوه جواهری در دادگاه انقلاب در ارتباط با پرونده دو سایت «زنستان» و «تغییر برای برابری» تفهیم اتهام شدند
جلوه جواهری و ناهید کشاورز، از فعالان کمپین یک میلیون امضاء، روز سه شنبه ۲۳ بهمن، در دادیاری ویژه امنیت دادگاه انقلاب تفهیم اتهام شدند.
در پی احضار کتبی جواهری به دادیاری ویژه امنیت دادگاه انقلاب، اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام» به وی تفهیم شد.
شایان ذکر است که در این جلسه از حضور نسرین ستوده، وکیل جواهری، ممانعت به عمل آمد و او بدون حضور وکیل، آخرین دفاعیات خود را ارائه داد.
همچنین ناهید کشاورز نیز که برای اعلام تغییر آدرس محل سکونت خود به دادگاه مراجعه کرده بود، مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. در دادگاه انقلاب، احضاریه کتبی ناهید کشاورز که قبلا صادر شده بود به وی ابلاغ شد و به او نیز مانند جلوه جواهری، اتهام اقدام علیه امنیت ملی تفهیم شد.
تفهیم اتهام ناهید کشاورز در ارتباط با پرونده «سایت زنستان» و “سایت تغییر برای برابری” بود. ناهید کشاورز به عنوان مدیر مسئول «مرکز فرهنگی زنان» در ارتباط با سایت زنستان پیش از این نیز یک بار دیگر به دادگاه احضار شده بود و روز سه شنبه نیز در ارتباط با همین پرونده تفهیم اتهام و آخرین دفاعیات خود را بدون حضور وکیل ارائه کرد. سایت «زنستان» که ارگان مرکز فرهنگی زنان بود ۶ بار فیلتر و بالاخره برای بار هفتم سایت به طور کامل مسدود شد. پس از آن مریم حسین خواه در رابطه با این سایت به مدت ۴۵ روز بازداشت و ناهید کشاورز نیز به عنوان مدیر مسئول مرکز فرهنگی زنان در دادگاه انقلاب مورد بازپرسی قرار گرفت و بالاخره روز سه شنبه نیز در رابطه با پرونده سایت زنستان و تغییر برای برابری تفهیم اتهام شد و این پرونده برای تشکیل دادگاه با آخرین دفاعیات ناهید کشاورز تکمیل شد.
لازم به ذکر است که ناهید کشاورز پیش از این دو بار بازداشت شده است. وی در فروردین ماه ۱۳۸۶ در پارک لاله هنگام جمع آوری امضاء برای کمپین یک میلیون امضاء به همراه محبوبه حسین زاده بازداشت شد و یک بار نیز در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به همراه ۳۲ نفر دیگر بازداشت شد. پرونده مربوط به سایت «زنستان» سومین پرونده ای است که برای ناهید کشاورز در دادگاه انقلاب گشوده می شود
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?