وبلاگ خبری پن‌لاگ: بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی اصفهان در حمایت از تحصن اعضای

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی اصفهان در حمایت از تحصن اعضای خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, May 10, 2005
 

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی اصفهان در حمایت از تحصن اعضای

در واپسین روزهای دولت اصلاحات، شاهد وضعیت مطلوبی از فضای سیاسی کشور نمی باشیم. کارنامه سیاسی دولت جمهوری اسلامی پس از گذشت هشت سال از حماسه دوم خرداد روشن نمی باشد.
بستن مطبوعات با تعطیلی مطبوعات و برخورد غیرانسانی با وبلاگنویس ها، محبوس نمودن فعالان سیاسی و روزنامه نگاران، برخورد بی امان با دانشجویان فعال، و تشکیل پرونده های قطور و روزافزون برای آنها، تشدید فشار بر دانشجویان منتقد و ممانعت از سخن گفتن آنها، عدم صدور مجوز برای فعالان سیاسی جهت سخنرانی در محافل دانشگاهی، تقسیم امکانات اطلاع رسانی بین باندهای رانت خوار حکومت، مهیا نبودن شرایط شرکت همه شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری، تبدیل کمیته های انضباطی و هیات های نظارت دانشگاه ها به مرکزی برای کنترل و سرکوب دانشجویان و شکل گیری باندهای اطلاعاتی- امنیتی موازی با وزارت اطلاعات در مراکز دیگر، بخشی از سیمای فعلی فضای سیاسی کشور می باشد. تهدید افراد و شخصیت های سیاسی به منظور جلوگیری از اظهارنظر درباره حقیقت های نهفته در انتخابات از سوی مسئولین دولتی، وضعیت تیره ای از اوضاع حاکم به نمایش گذاسته است.
از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی که قانونا باید انعکاس دهنده و مدافع خواسته های مردم باشد، با روندی کاملا غیرقانونی و فرمایشی شکل گرفته است و همین مجلس در آینده نزدیک باید به وزرای رئیس جمهور منتخب رای دهد. مجلسی که با رای اقلیتی ناچیز و به شیوه ای کاملا انحصارطلبانه شکل گرفت.
اینک که گروه های سیاسی نیز در حال دعوت از مردم برای حضور در انتخابات می باشد. در واقع با دعوت خود به جایگاه مخدوش مجلس هفتم، مشروعیت می بخشند. همه وزرا باید مورد تایید آن قرار گرفته و تمام طرحها و لوایح به تصویب آن برسد.
در عمل نیز جز آنچه که از این مجلس انتظار می رفت، سر نزده است و طرح های شتاب زده آن موجب ضربه های اساسی بر ملت شده است.
قوه قضاییه نیز به جای اینکه پناهگاه مظلومان و جایگاه عدالت باشد فقط مبدل به ابزار برخورد حاکمیت با روشنفکران و فعالان سیاسی کشور شده است.
در شرایط کنونی نیز اعضاء محترم شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که نماینده بخش اعظم دانشجویان کشور می باشند، دست به تحصن زده اند تا بدین شیوه صدای اعتراض خود را اعلام نمایند.
ما، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی اصفهان، ضمن حمایت قاطع از این حرکت اعلام می داریم که ما نیز چون اعضاء شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، شاهد مرگ عدالت و آزادی بوده و به امید احیای این ارزش های اصیل در جامعه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

انجمن اسلامی دانشحویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?