وبلاگ خبری پن‌لاگ: برای کولبران، امنیت وبرای بیکاران کردستان شغل ایجاد و تامین شود !

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: برای کولبران، امنیت وبرای بیکاران کردستان شغل ایجاد و تامین شود ! خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, December 03, 2005
 

برای کولبران، امنیت وبرای بیکاران کردستان شغل ایجاد و تامین شود !

بیانیه شماره ۲۷ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
به دولت جمهوری اسلامی ایران
در مناطق مرزی کردستان به دلیل بی کاری و شدت فقر تعدادی از بیکاران برای تامین معاش و اداره خانواده خویش ناچاراند به شغل پرخطر « کولبری» روی بیاورند. اما هر روز خبرهایی از دستگیری، توقیف اموال، نقص عضو شدن و یا قتل کاسب کاران و «کولبران» در این مناطق دریافت میشود. تعدادی از این« کولبران » زحمتکش در اثر شلیک نیروهای انتظامی و یا در اثر برخورد با تله های انفجاری و مین های کاشته شده در شهرها و روستاها و نوار مرزی، جان خود را از دست میدهند و اموال و دسترنج و سرمایه ناچیز شان نیز توسط نیروهای انتظامی توقیف و مصادره میشود. آخرین مورد مربوط به توقیف و ضبط اموال و اجناس متعلق به چند شهروند زحمتکش سردشتی بنامهای؛ صالح سلیمی، سیامند علیپور، حسین مامه صالح، قادر صالحی، احمد احمدی، هژار فاطمیان، جلال احمدی، جلال ملاعلی، آرام و رحمان گویبلی و تعدادی دیگر از کولبران در روز جمعه ۱۱ آذر ماه و ضرب و شتم آنان توسط نیروی انتظامی می باشد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با محکوم کردن اقدام نیروی انتظامی در خصوص برخورد با کسبه و کولبران و توقیف و مصادره دسترنج این قشر محروم و زحمتکش، مفاد بندهای ۱ و ۳ ماده ۲۳ و بند ۱ ماده ۲۵ اعلامیه جهانی را یاد آور شده و دولت را به اقدام جدی و فوری برای ایجاد شغل و حمایت در مقابل بیکاری و تامین اسباب معیشت و شرایط زندگی سازگار با شئون انسانی و حمایت اجتماعی، بویژه حقوق هر شخص از یک سطح زندگی کافی برای تامین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش در خصوص تغذیه، مسکن و مراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی برای بیکاران و مرزنشینان و اقشار محروم و مردم کردستان فرا می خواند. این سازمان همچنین خواهان استرداد اموال توقیف شده کولبران و تامین امنیت جانی و کسب و کار برای آنان میباشد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ( تهران : ۱۱ آذر ۱۳۸۴ / 2 دسامبر 2005 )
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?