وبلاگ خبری پن‌لاگ: سن بازنشستگی هواپيما در ايران : هر وقت سقوط كند

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: سن بازنشستگی هواپيما در ايران : هر وقت سقوط كند خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, December 08, 2005
 

سن بازنشستگی هواپيما در ايران : هر وقت سقوط كند

سقوط هواپيماي هركولس C130 در تهران كه منجر به جان باختن بيش از 110 تن شد اولين حادثه از اين نوع نبوده و احتمالا آخرين آن هم نخواهد بود. در كشوري كه هواپيما فقط وقتي بازنشسته مي شود كه يا به كوه بينالود بخورد يا در ارتفاعات خرچنگ سقوط كند و يا در مسير خرم آباد يا رباط كريم سرنگون شود بروز اين حوادث خيلي هم دور از انتظار نيست .
در واقع ما عادت كرده ايم كه هر از چند گاهي خبر سقوط هواپيمايي را بشنويم و در فراق عزيزانمان به سوگ بنشينيم. وقتي هركولس C130 در ارتفاعات بينالود آن هم در شب عيد با قريب 80 مسافر سقوط كرد هيچ كس نپرسيد اين هواپيماي مسافري است يا باربري ؟
وقتي ايلوشين نظامي در كرمان سقوط كرد و 300 مسافر آن كشته شدند خبرگزاريها نوشتند ايران تنها كشوري است كه از هواپيماي باربري براي حمل مسافر استفاده مي كند !
وقتي هركولس C130 توي باند فرودگاه مهرآباد به يك ايرباس برخورد كرد هيچ كس نپرسيد كجاي كار اشكال داشته است.
وقتي هركولس C130 توي دشت رباط كريم سقوط كرد نهاجا اخبار اوليه مبني بر نقص فني هواپيما پيش از پرواز را تكذيب كرد اما چند ماه بعد يك مقام همان نيرو رسما از نقص فني آن هواپيما و آتش گرفتن موتور آن به عنوان دليل اصلي سقوط خبر داد.
نمي دانم چند هواپيماي ديگر هركولس C130 در ناوگان ترابري نظامي كشور باقي مانده است و بابت هر كدام بايد چند جان ديگر فدا شوند اما همين قدر مي دانم كه در اين كشور ظاهرا تنها چيزی كه قيمت ندارد جان آدميزاد است !
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?