وبلاگ خبری پن‌لاگ: جوانان‌ تحصيلكرده‌ اكثريت‌ مصرف‌ كنندگان‌ هروئين‌

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: جوانان‌ تحصيلكرده‌ اكثريت‌ مصرف‌ كنندگان‌ هروئين‌ خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, January 19, 2006
 

جوانان‌ تحصيلكرده‌ اكثريت‌ مصرف‌ كنندگان‌ هروئين‌

مركز تخصصي‌ پيشگيري‌ و درمان‌ اعتياد تهران‌ براي‌ جلوگيري‌ از اعتياد فرزندان‌ و ديگر اعضاي‌ خانواده‌، مادران‌ و همسران‌ معتادان‌ را تحت‌ آموزش‌ رايگان‌ پيشگيري‌ از اعتياد قرار مي‌دهد.
دكتر محمداسماعيل‌ عليپور، رييس‌ مركز تخصصي‌ پيشگيري‌ و درمان‌ اعتياد تهران‌ با اشاره‌ به‌ اينكه‌ 70 درصد از معتادان‌ در خانواده‌يي‌ زندگي‌ مي‌كردندكه‌ يكي‌ از افراد خانواده‌ معتاد بوده‌اند، گفت‌: با توجه‌ به‌ اين‌ شرايط‌، احتمال‌ اينكه‌ فرزندان‌ افراد معتاد، دچار وابستگي‌ به‌ مواد شوند بسيار بيشتر از ساير افراد جامعه‌ بوده‌، بنابراين‌ برگزاري‌ دوره‌هاي‌ آموزشي‌ پيشگيري‌ از اعتياد براي‌ اين‌ گروه‌ ضروري‌ است‌.
به‌ گفته‌ عليپور، همسران‌ معتادان‌ در اين‌ دوره‌، مهارت‌هاي‌ زندگي‌ را فرا گرفته‌ و با خطرات‌ انواع‌ مواد مخدر آشنا مي‌شوند و اين‌ افراد مي‌توانند در پايان‌ دوره‌ آموزش‌ به‌ عضويت‌ افتخاري‌ انجمن‌ پارس‌ در آمده‌ و در زمينه‌ پيشگيري‌ از اعتياد در محلات‌ و اماكن‌ عمومي‌ با اين‌ انجمن‌ همكاري‌ كنند.
وي‌ درباره‌ كاربرد آموزش‌ پيشگيري‌ از اعتياد در جامعه‌ اظهار داشت‌: با مشاركت‌ عمومي‌ و گسترش‌ برنامه‌هاي‌ پيشگيري‌ در سطح‌ اجتماع‌ و آموزش‌ مهارت‌هاي‌ زندگي‌ به‌ جوانان‌، آنها در مقابل‌ اعتياد و ساير آسيب‌هاي‌ اجتماعي‌ مقاوم‌ خواهند شد.
وي‌ از شيوع‌ استفاده‌ ماده‌يي‌ به‌ نام‌ كراك‌ در ميان‌ مراجعه‌كنندگان‌ خبر داد و افزود: متاسفانه‌ از حدود يك‌ سال‌ قبل‌ تاكنون‌ تعداد زيادي‌ از مراجعه‌كنندگان‌ به‌ مراكز درماني‌ اعتياد از اين‌ ماده‌ استفاده‌ كرده‌اند و اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ علايم‌ باليني‌ و علايم‌ محروميت‌ اين‌ بيماران‌ در دوره‌ ترك‌ نشان‌ دهنده‌ اين‌ است‌ كه‌ ماده‌ مذكور كراك‌ نبوده‌ و قاچاقچيان‌ مواد مخدر، هرويين‌ را با استفاده‌ از مواد شيميايي‌ تغيير شكل‌ داده‌ و به‌ نام‌ كراك‌ مي‌فروشند.
وي‌ تصريح‌ كرد: در حال‌ حاضر بيش‌ از 30 درصد از مراجعه‌كنندگان‌ به‌ مراكز تخصصي‌، پيشگيري‌ و درمان‌ اعتياد تهران‌ را مصرف‌ كنندگان‌ اين‌ ماده‌ تشكيل‌ مي‌دهند. اين‌ آمار بيانگر رشد مصرف‌كنندگان‌ هرويين‌ بوده‌ و جوانان‌ تحصيلكرده‌ اكثريت‌ مصرف‌ كنندگان‌ اين‌ ماده‌ را تشكيل‌ مي‌دهند
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?