وبلاگ خبری پن‌لاگ: حمایت صدها تن از فعالان سياسى از کارگران شرکت واحد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: حمایت صدها تن از فعالان سياسى از کارگران شرکت واحد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, February 07, 2006
 

حمایت صدها تن از فعالان سياسى از کارگران شرکت واحد

به دنبال اعلام اعتصاب سنديکاي شرکت واحد اتوبوسراني تهران براي آزادي منصور اسالو رئيس هيئت مديره اين سنديکا که بيش از يک ماه است در زندان به سر مي برد، برمبناي گزارشات روز پنجشنبه 6 بهمن ماه 84 هفت نفر از اعضا سنديکاي شرکت واحد به دادگاه احضار شدند که در انتها بازداشت و به اوين منتقل شدند.
فرداي آن روز چهار نفر ديگر از اعضا سنديکا نيز بازداشت شدند و بالاخره در ساعت 9شب، به هنگام پايان ساعات کار، شماري از رانندگان در يکي از پايانه ها مورد حمله ي نيروهاي انتظامي و امنيتي قرار گرفتند. و اين تهاجم تا ساعت چهار بامداد و با مراجعه به منازل اعضا سنديکا ادامه داشت. شماري از همسران و فرزندان بازداشت شدگان نيز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و صدها نفر دستگير شدند. لازم به يادآوري است که اين کارگران و کارکنان شريف قبلا نيز در مورخه 19 ارديبهشت 84 مورد تهاجم، ضرب و شتم با چماق و چاقو قرار گرفته بودند.
همگان آگاهند که اين زحمتکشان شريف در بدترين شرايط شغلي در سرما و گرما و آلودگي هوا با خطر بيماري تنفسي و ريوي و فشارهاي عصبي و رواني درنهايت صبوري به جابجايي مسافران شهري و ارائه خدمات به مردم مشغول هستند.
بر اساس گزارشات و محاسبات دقيق کارشناسان اقتصادي ميانگين دريافتي آنان بيش از 30 درصد زير خط فقر است و درخواست آنان براي ترميم حقوق بارها مورد بي توجهي قرار گرفته است. تشکيل سنديکا از سوي اين کارگران حقي است مبتني بر کليه ي مقاوله نامه هاي بين المللي مورد قبول ايران.
ما امضا کنندگان بدين وسيله تهاجم به سنديکا و دستگيري و ضرب و شتم و ادامه بازداشت آنان را تضيع حقوق انساني و پايمال شدن حق طبيعي در دفاع از منافع صنفي و ادامه ي ستم اقتصادي و اجتماعي بر اين کارگران مي دانيم و خواهان آزادي فوري، بي قيد و شرط و استيفاي حقوق فردي و اجتماعي آنان هستيم و تاکيد مي کنيم اين نوع برخورد با خواسته هاي به حق کارگران بي ترديد واکنش هاي غير قابل پيش بيني در پي خواهد داشت و سرکوب زحمتکشان بارزترين مصداق اقدام عليه امنيت است. ...نامهای امضا کنندگان در منبع خبر
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?