وبلاگ خبری پن‌لاگ: روش جدید تواب سازی و بی اعتبار جلوه دادن فعالان سیاسی فرهنگی توسط نهادهای امنیتی

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: روش جدید تواب سازی و بی اعتبار جلوه دادن فعالان سیاسی فرهنگی توسط نهادهای امنیتی خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Saturday, March 11, 2006
 

روش جدید تواب سازی و بی اعتبار جلوه دادن فعالان سیاسی فرهنگی توسط نهادهای امنیتی

يكي از روش هاي رژيم جمهوري اسلامي براي فريب افكار عمومي ، گرفتن اعتراف و اقرار هاي كاذب از زندانيان سياسي و عقيدتي است. روشن است كه در طي سالهاي گذشته پخش مصاحبه هاي تلويزيوني از فعالان سياسي و دانشجويي زنداني در صدا و سيما و يا روزنامه هاي كيهان ، رسالت و جمهوري اسلامي، نه تنها براي تخريب شخصيت فردي بلكه براي بي اعتبار ساختن گروههاي مخالف استفاده مي شد. اما مقامات اطلاعاتي و امنيتي با گذشت زمان به بي اثر بودن اين رفتارها پي برده اند.
بر اساس شنيده ها و گزارش هاي رسيده اينك مقامات اطلاعاتي امنيتي راه جديدي براي اقدامات خود يافته اند. آنها در حركتي كم نظير مصاحبه اي با علي افصحي روزنامه نگار ترتيب داده و قصد دارند در يك روزنامه آمريكائي به چاپ برسانند. شنیده ها حاکی از آنست که علی افصحی روزنامه نگار که از ۲۳ بهمن در زندان به سر می برد, مصاحبه ای با آقای کارل ویک (Carl Vick ) خبرنگار روزنامه نگار واشنگتن پست انجام داده است. این مصاحبه که به وساطت آقای (ع .ب. – يكي از اعضاي انجمن حمايت از حقوق زندانيان) صورت گرفته در زمانی انجام شده که آقای افصحی در زندان است و تا کنون مواجهه ای با افکارعمومی نداشته است.
به نظر می رسد سیستم امنیتی ایران سناریوی جدیدی را طراحی کرده است تا رویکرد تواب سازی و اعتراف گیری های دروغين را در قالب جدیدی دنبال کند. تا با بهره گیری از سیاستهای رقابتی جریان لیبرال امریکا بر علیه دولت بوش, به جای آنکه متهمین را در مقابل دوربین تلويزیون و یا رسانه های وابسته به حکومت قرار دهند , از فضای رسانه ای امریکا استفاده کند. علی افصحی از تاریخ بازداشت هنوز امکان ملاقات با خانواده اش را نداشته است.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?