وبلاگ خبری پن‌لاگ: July 2007

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: July 2007 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, July 11, 2007
 

منصور اسانلو ربوده شد


به گزارش سایت سلام دمکرات، منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه سه شنبه شب توسط چند فرد ناشناس ربوده شد.

به گفته شاهدان عینی، منصور اسانلو حدود ساعت 7 شب هنگام پیاده شدن از اتوبوس مورد حمله و ضرب و شتم چند فرد ناشناس قرار گرفته و مهاجمان او را به داخل یک خوروی پراید سفید رنگ پرتاب کرده و با خود بردند.

شاهدان گفتند منصور اسانلو هنگام حمله افراد ناشناس نام خود را فریاد می زد تا عابران در محل او را شناخته و به نجاتش بشتابند.

لازم به تذکر است که در موارد مشابه پیشین مردم از بازداشت و ربودن وی ممانعت به عمل آورده بودند، اما این بار ربایندگان با فریادهای "دزد، دزد" سعی کردند صدای او را تحت الشعاع قرار داده و بالاخره پس از پرتاب او به درون اتوموبیل به سرعت از محل دور شدند.

پیش تر وبلاگ حقوق بشر نیز به نقل از ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی گزارش داده بود که منصور اوسانلو توسط افرادی ناشناس مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و به محل نامعلومی منتقل شده است.

منصور اوسانلو بدنبال اعتصاب رانندگان شرکت واحد از یکسال و نیم پیش تاکنون چندین بار دستگیر شده و مدت 8 ماه در زندان اوین حبس بوده است.
  منبع خبر


Tuesday, July 10, 2007
 

سنگسار در ایران: واکنش کميسرعالی‌ حقوق‌ بشر سازمان ملل

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ فرانسه‌ از ژنو، لوئيز آربور، کميسرعالی‌ حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل‌ متحد امروز‌ از سنگسار يک‌ مرد در ایران به‌ شدت‌ ابراز نگرانی‌ کرد و خواستار توقف اجرای حکم سنگسار برای زنی که‌ سرنوشت‌ مشابهی‌ انتظار او را می‌ کشد، شد.

سخنگوی‌ قوه‌ قضائيه‌ جمهوری اسلامی‌ امروز در تهران‌ اجرای‌ حکم‌ سنگسار مردی بنام 'جعفر کيانی'‌ را تاييد کرد. زنی که گفته می شود با این مرد رابطه خارج از ازدواج داشته و او نیز به سنگسار محکوم شده، هم اکنون در زندان در انتظار اجرای حکم بسر می برد.

سخنگوی خانم آربور گفت با وجود تلاشهای‌ جامعه‌ بين‌ المللی‌ برای‌ جلوگيری از اجرای حکم سنگسار زن و مردی در ایران، ظاهرا پنج‌ شنبه‌ گذشته‌ این حکم در مورد یکی از آنان به اجرا گذاشته شده است.

وی که در جمع خبرنگاران‌ سخن می گفت، افزود ما هنگاميکه‌ اطلاع‌ يافتيم‌ اجرای‌ اين‌ حکم‌ برای‌ 21 ماه‌ ژوئن‌ گذشته پيش‌ بينی‌ شده‌ اين‌ مورد را از نزديک‌ دنبال‌ کرديم‌ و اقدامات‌ ديپلماتيکی‌ را انجام‌ داديم‌. رژیم تهران در آن هنگام‌ وعده‌ داد که حکم سنگسار را اجرا نخواهد کرد.

کميسرعالی‌ حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل‌ از رژیم تهران خواست اجرای حکم زنی را که قرار است سنگسار شود، متوقف کند.

ادامه
  منبع خبر


 

سنگسار یک مرد در ایران

در حالی که مقامات قضائی ایران بیست روز پیش اعلام کرده بودند که اجرای حکم سنگسار یک زن و مرد در این کشور متوقف شده، سخنگوی قوه قضائیه ایران امروز اعلام کرده که حکم سنگسار در مورد مردی که در این پرونده مجرم شناخته شده بود اجرا شده است.
علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفته: "بنا بر این نبوده که چنین احکامی به این شکل اجرا شود و دستور توقفی که از سوی رئیس قوه قضائیه صادر می‌ شود برای دقت لازم از سوی قضات در صدور و اجرای چنین احکامی است اما در این مورد چون حکم قطعی شده بود در مورد آقا اجرا شد اما در مورد خانم فعلاً متوقف است".

حکم اعدام این زن و مرد را دادگاهی در شهرستان تاکستان در استان قزوین صادر کرده و آن گونه که در برخی گزارشها آمده، روز یکشنبه گذشته، رئیس دادگستری استان قزوین به تهران احضار و از وی توضیح خواسته شده که چرا حکم سنگسار با وجود دستوری که رئیس قوه قضائیه صادر کرده بود به اجرا در آمده است.

روزنامه اعتماد نوشته که رئیس دادگستری استان قزوین توضیح داده که اجرای حکم بدون اطلاع وی صورت گرفته و قاضی اجرای احکام تاکستان خودسرانه حکم سنگسار را اجرا کرده است.
  منبع خبر


 

تجمع بزرگ دانشجويان در مقابل دانشگاه تهران

امروز در هشتمين سالگرد قيام قهرمانانه 18تير، به رغم حكومت نظامي اعلام نشده و شديدترين سركوب در تهران و شهرستانها، جمعيت كثيري از جمله بسياري از دانشجويان كه از شهرستانها به تهران آمده بودند، در مقابل دانشگاه تهران و خيابانهاي اطراف جمع شدند و رودر روي انبوه مأموران امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي كه از هرتجمعي جلوگيري مي كردند، قرار گرفتند.

صبح امروز تجمع دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك تهران درمقابل در خيابان ولي عصراين دانشگاه مورد حملة وحشيانة مأموران سركوبگر قرار گرفت كه با شليك تير هوايي و دستگيري شماري از آنان همراه بود.

در يك رويارويي ديگر مأموران وحشي انتظامي تجمع صدها تن از جوانان و دانشجويان در پارك لاله را مورد حمله قرار داده و با دستگيري شماري از آنان سركوب كردند.
همچنين در ساير شهرهاي ميهن نيز دانشجويان دلير با اعتراضات و تجمعهاي خود سالگرد قيام قهرمانانه 18تير را گرامي داشته و خشم و اعتراض خود را عليه سركوبي و اختناق حاكم بر دانشگاهها و ادامه اسارت دانشجويان آگاه و مبارز ابراز كردند.

براساس گزارش دريافتي
...ادامه
  منبع خبر


 

انتقال بازداشت شدگان دفتر تحكيم و سازمان ادوار به بند 209 زندان اوین

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

بنا بر گزارش رسیده، اعضای شورای مرکزی دفتر تحیکم وحدت و سازمان دانش آموختگان (ادوار تحكيم) ساعتي پيش به زندان اوين منتقل شده اند. محمد هاشمي، بهاره هدايت، علي نيکونسبتي، حنيف يزداني، مهدي عربشاهي و علي وفقي اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت که صبح امروز در پی تحصن در برابر درب دانشگاه امیرکبیر بازداشت شدند، ابتدا به کلانتری 103 و پس از ساعاتی به زندان اوین انتقال یافته اند.

بهرام فیاضی، مجتبی بیات، مرتضی اصلاح چی، حبیب حاج حیدری،مسعود حبیبی،سعید حسین نیا،عبدالله مومنی و عزت قلندری، آرش خاندل، اشکان غیاسوند و محمدحسین مهرزاد افراد بازداشت شده در دفتر سازمان ادوارتحکیم نیز پس از بازداشت ابتدا به مقر پلیس امنیت در میدان سپاه (عشرت آباد) و سپس به زندان اوین منتقل شده اند.

مادر محمد هاشمی، دبير تشكيلات تحكيم وحدت که به دلیل پیگیری وضعیت فرزندش پس از بازداشت وی در بامداد امروز، در محل ادوار حضور داشت از سوی مأموران حاضر در محل بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شده است.

ادامه
  منبع خبر


Monday, July 09, 2007
 

دفتر سازمان ادوار تحکیم پلمپ شد

در پی حمله به دفتر سازمان دانش آموختگان ایران، این دفتراز سوی نیروهای امنیتی پلمپ شد.

گفتنی است در جریان این یورش، کلیه اموال این سازمان از جمله اسناد و کامپیوترها و .. از جانب مأمورین ضبط شده است.

لازم به یادآوری است صبح امروز 6 تن از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در برابر دانشگاه امیرکبیردست به تحصن زده بودند بازداشت شدند. ساعتی پس از این بازداشت، مأموران با ورود به دفترادوار تحکیم ، کلیه افراد حاضر در این محل را نیز دستگیر نمودند.

تاکنون از وضعیت بازداشت شدگان و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?