وبلاگ خبری پن‌لاگ: بازداشت دسته جمعی شهروندان مریوانی در استان کردستان

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: بازداشت دسته جمعی شهروندان مریوانی در استان کردستان خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, February 13, 2008
 

بازداشت دسته جمعی شهروندان مریوانی در استان کردستان

نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی در طول هفته گذشته هفت نفر را بازداشت و با خود برده اند. دو نفر در اوایل هفته جاری دستگیر شدند. در ادامه عملیات تعقیب و گریز شهروندان بطور متوالی یک شنبه و دوشنبه شب نیروهای امنیتی پنج نفر از شهروندان شهرستان مریوان درغرب ایران را دستگیر و به مکانهای نامعلومی برده اند.
اسامی دستگیر شده گان به شرح ذیل است:1- سلام نباتی2- جمشید بهرامی3- علی محمودی 4- اسد گولانی5- مختار احمدی6- شلیر احمدیو یک نفر دیگر به همراه مختار احمدی دستگیر شده که تا بحال از مشخصات دقیق ایشان خبری دردست نداریم.
لازم به توضیح است که تعقیب و دستگیری شهروندان شهرهای کردستان در ماههای گذشته بطور مستمر ازطرف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی درجریان بوده است .
درهمین رابطه تعدادی از شهروندان سنندج ، کامیاران، سردشت وکرمانشاه در روزهای اخیر بازداشت شده اند درشهر سردشت پنج نفر دستگیر شده است .
از سرنوشت فرهاد حاجی میرزایی فعال مدنی شهر سنندج خبری در دست نیست.
تعدادی از فعالان مدنی در شهرهای کردستان ازطرف نهادهای امنیتی بطور موقت بازداشت وبازجویی می شوند وتعدادی به اماکن ستاد خبری اماکن انتظامی احضار شده اند.
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران نگرانی خود را از سرنوشت بازداشت شدگان و فعالان مدنی اعلام میدارد و همه مدافعین حقوق بشر را به فعالیت گسترده علیه موج گسترده بازداشتها فرا می خواند.
آزاد زمانی - سخنگوی انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
سه شنبه 23 بهمن ماه 1386
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?