وبلاگ خبری پن‌لاگ: طرح ترور کاریکاتوریست دانمارکی خنثی شد

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: طرح ترور کاریکاتوریست دانمارکی خنثی شد خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Tuesday, February 12, 2008
 

طرح ترور کاریکاتوریست دانمارکی خنثی شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کپنهاک، پلیس دانمارک امروز چندین نفر را به اتهام دست داشتن در طرح ترور یک کاریکاتوریست دانمارکی دستگیر کرده است.
این کاریکاتوریست دانمارکی در سال 2005 بهمراه شمار دیگری از همکاران خود کاریکاتورهايی از محمد عرب، پیغمبر مسلمانان را در روزنامه پیرتیراژ ئیلاند پوستن Jyllands-Posten منتشر کرده بود که در پی آن از سوی تروریستهای اسلامی به مرگ تهدید شد.
رئیس سرویس اطلاعات پلیس دانمارک امروز طی بیانیه ای اعلام کرد که بامداد روز سه شنبه پلیس امنیتی تعدادی را که قصد ترور کاریکاتوریست دانمارکی را داشتند در نقطه ای در مرکز دانمارک Aarhus دستگیر کرده است.
در این بیانیه به جزئیات عملیات پلیس، شمار دستگیرشدگان، هویت و ملیت آنها و همچنین نام کاریکاتوریست دانمارکی اشاره ای نشده، ولی به نوشته روزنامه Jyllands-Posten تروریستها درصدد کشتن Kurt Westergaard بودند.
به نوشته این روزنامه، افراد دستگیرشده از اتباع دانمارکی و خارجی هستند و قصد داشتند کاریکاتوریست 73 ساله دانمارکی را در منزلش ترور کنند.
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی گفت افراد دستگیرشده دو تبعه تونسی و يک دانمارکی مراکشی تبار هستند.
Kurt Westergaard در یکی از کاریکاتورهای خود عمامه محمد عرب را به شکل بمبهای ساخت جمهوری اسلامی که هر روز مردم بی گناه عراق و افغانستان را به خاک و خون می کشد، درآورده بود.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?