وبلاگ خبری پن‌لاگ: نگرانی نسبت به وضعیت یعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: نگرانی نسبت به وضعیت یعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, February 13, 2008
 

نگرانی نسبت به وضعیت یعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان

خبرنامه امیرکبیر: یعقوب مهرنهاد دانشجوی دانشگاه زاهدان و دبیر کل انجمن جوانان صدای عدالت با گذشت ۹ ماه همچنان در بازداشت می باشد.



به گزارش خبرنامه امیرکبیر در اردیبهشت ۸۶ پس از برگزاری پنجمین همایش سالانه “جوانان پرسشگر، مسئولین پاسخگو” که تعدادی از مسئولین نیز در آن حضور داشتند تعدادی از اعضای شورای مرکزی انجمن از جمله یعقوب مهرنهاد دبیر کل انجمن بازداشت شدند. ۵ تن از آنان پس از مدتی آزاد شدند اما مهرنهاد با گذشت ۹ ماه همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد. دستگیری و بازداشت این دانشجوی کاملا غیرقانونی می باشد و مغایر با اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکل ها و احزاب و آزاد بودن گردهم آیی است.



همچنین طولانی شدن بازداشت مهرنهاد صریحا بر خلاف اصل ۳۲ قانون اساسی می باشد و بر اساس گزارشات وی در زندان تحت شدیدترین شکنجه های روحی وجسمی جهت گرفتن اعترافات اجباری قرار دارد.



انجمن صدای عدالت نهادی مدنی، مستقل و داوطلب مردمی بود که توسط جوانان اداره شده و از اجتماع دانشجویان دانشگاه زاهدان و جوانان بلوچستان تشکیل گردیده بود. یعقوب مهرنهاد از چهره های شاخص این “ان جی او” بوده که در جهت کمک به مردم محروم و فقیر بلوچستان تلاش می کردند.
  منبع خبر


نظر شما: Post a Comment

<< Home

Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?