وبلاگ خبری پن‌لاگ: August 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: August 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Thursday, August 31, 2006
 

مراسم یادبود جانباختگان تابستان 67 در خاوران

فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار اطلاعیه ای از تمامی اقشار جامعه، آزادیخواهان و فعالان حقوق بشر دعوت کرده اند در مراسمی که قرار است صبح روز جمعه 10 شهریورماه در گورستان خاوران برای یادبود جانباختگان تابستان 67 برگزار شود، شرکت کنند.
در این اطلاعیه از جمله آمده است مراسم هجدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی مانند سالهای گذشته از سوی خانواده قربانیان برگزار خواهد شد. فعالان حقوق بشر در ایران از تمامی اقشار جامعه، آزادیخواهان و فعالان حقوق بشر دعوت به عمل می آورد تا با حضور خود این مراسم را هر چه با شکوه تر برگزار کنند.
مکان : جاده خاوران - گورستان خاوران زمان : ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ساعت ۱۰ صبح
  منبع خبر


Tuesday, August 29, 2006
 

منوچهر محمدی از ايران خارج شد

راديو فردا روز دوشنبه منوچهر محمدی از فعالان سابق جنبش دانشجويی که دو هفته پيش برادرش اکبر محمدی در زندان جمهوری اسلامی به طرز مشکوکی در گذشت، از ايران خارج شد. نسرين محمدی خواهر منوچهر محمدی در مصاحبه با راديو فردا خروج برادر خود از ايران را تاييد کرده و می گويد: بله، ايشان در خارج از ايران هستند و خدا را شکر که بالاخره با کمک دوستان ايشان را فراری داديم و بعدا در اين باره بيشتر صحبت خواهيم کرد.
  منبع خبر


Saturday, August 26, 2006
 

هزينه 300 ميليارد توماني

قاليباف قصد دارد يك هزينه 300 ميليارد توماني بي سند در شهرداري زمان احمدي نژاد را افشا كند

Sat, 2006-08-26 07:19 - شنبه، 4 شهريور، 1385
براي انتخابات شوراها در 26 آبان 85 جنگ گرگها آغاز شده است. قاليباف كه در جريان رياست جمهوري از خامنه اي رو دست خورد و مجتبي (پسر خامنه اي) سه روز قبل از انتخابات دور اول رياست جمهوري ستاد انتخاباتي قاليباف را بنفع احمدي نژاد ترك كرد, بسيار خشمگين از ولي فقيه شد, خامنه اي براي دلجوئي از وي با فشار به جناح احمد نژاد در شوراي شهر او را شهردار كرد.قاليباف زخم خورد از احمدي نژاد و خامنه اي براي دستيابي مجدد به شهرداري تهران بعداز انتخابات شوراي شهر, تلاش ميكند كه ياران خودش در شوراي شهر تهران انتخاب شوند و در اين رابطه از هم اكنون با جناحش در شهرداري تهران جلسات خصوصي بر انتخابات شوراها جلسه تشكيل ميدهد. از جمله اقدامات قاليباف:o قاليباف اخيراً به معاونت حقوقي خود دستور داده که از هيچ رسانه اي براي هر نوشته اي عليه شهرداري تهران شکايت نکند ، وي با اين حرکت در صدد است تا حمايت تعدادي از مطبوعات را به نفع خود جلب کند .o قاليباف با بيرون كشيدن پرونده هزينه هاي بي سند سيصد مليارد توماني و 12 ميليارد تومان در شهرداري تهران در زمان احمدي نژاد قصد دارد آنها افشا كند تا به اين وسيله جناح طرفدار احمدي نژاد در شوراي شهر آينده را تضعيف كند همان كسانيكه باعث شدن ناپلئوني يعني 8 به 7 قاليباف انتخاب شود, و زمينه اي براي كسب آرا در انتخابات شوراها را براي انتخاب مجدد خود به شهرداري تهران بدست آورد. گفتتي است كه در جلسات خصوصي كه در شهرداري تهران تشكيل ميشود قاليباف گفته است كه. نه احمدي نژاد و نه هيچ يك از مسئولان سابقه شهرداري در تهران حاضر به توضيح در مورد هزينه سيصد ميليارد توماني و 12 ميليارد توماني نشدند.
  منبع خبر


 

ماموران حکومتی یک وبلاگ نویس را ربودند


بنا بر گزارشات رسیده به فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالفضل (پویا) جهاندار، وبلاگ نویس و مسئول سایت پویا نیوز توسط نیروی های امنیتی ربوده شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.
ابوالفضل جهاندار از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت بوده است.
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم کردن نقض حقوق انسانی در این کشور، خواهان اقدام فوری مجامع بین المللی و سازمانهای مدافع حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی هستند.
  منبع خبر


Tuesday, August 22, 2006
 

CNN: رژیم تهران خود را برای رویارويی با غرب آماده می کند

پیامدهای جنگ خونین لبنان و نقش رژیم تهران در ایجاد بحران در این کشور همچنان مورد توجه محافل سیاسی و مطبوعاتی جهان قرار دارد. روزنامه تایمز لندن طی مقاله ای نوشت بحران لبنان آتش رویارويی جامعه بین المللی با رژیم تهران در مورد جاه طلبی های هسته ای این رژیم را شعله ور تر کرده است.

این روزنامه نوشت طی هفته گذشته علائم تازه ای مبنی بر اینکه رژیم تهران در زمینه فعالیتهای هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد، مشاهده شده است.

روزنامه تایمز با اشاره به مانور گسترده نظامی جمهوری اسلامی تحت عنوان 'ضربت ذوالفقار' و سخنان تهدیدآمیز محمدرضا آشتیانی، جانشین فرمانده کل ارتش رژیم نوشت این علائم تحریک آمیز تنها به افزایش تنش در منطقه منجر خواهد شد.

تایمز لندن نوشت رژیم تهران، جنگجویان شیعه حزب الله لبنان را هدایت می کند، عراق نیز هم اکنون توسط جریانهای شیعی نزدیک به رژیم تهران هدایت می شود و این یکی از نگرانیهای عمده آمریکا است.

CNN: رژیم تهران خود را برای رویارويی با غرب آماده می کند
  منبع خبر


 

رژيم آخوندي ايران ميگويد تعليق غني در دستور كار نيست

خبرگزاري فرانسه- 29/5/85تهران
دو روز قبل از پاسخ رسمي به بسته پيشنهادي قدرتهاي جهاني ايران اعلام كرد كه برنامه تعليق غني سازي براي فعاليتهاي حساس هسته ايش در دستور كار وجود ندارد.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت خارجه به خبرنگاران گفت: ” موضوع تعليق غني سازي يعني برگشت به گذشته. اين در دستور جمهوري اسلامي ايران كار نيست
  منبع خبر


 

ایران مانع از ورود بازرسان آژانس به تاسیسات هسته ای زیر زمینی شد

دويچه وله : به گفته‌‌ى محافل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در وين، مقامات ايران مانع از ورود بازرسان اين آژانس به مركز تحقيقات هسته‌اى نطنز شدند. به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، ديپلمات‌هاى آژانس اين را يك پس‌رفت در حل مناقشه‌ى اتمى ايران ارزيابى كردند. بايد اشاره كرد كه شوراى امنيت سازمان ملل تا ۳۱ ماه اوت، يعنى تا ده روز ديگر به ايران فرصت داده، برنامه‌ى غنى‌سازى خود را معلق سازد. مقامات ايران قرار است فردا ۲۲ اوت نظر خود را در مورد بسته‌ى پيشنهادى كشورهاى ۵+۱ اعلام دارند. كوفى‌ عنان، دبيركل سازمان ملل نسبت به پاسخ مثبت ايران به بسته‌ى پيشنهادى ابراز اميدوارى كرد.
  منبع خبر


 

اگر ايران قطعنامه را نپذيرد، چه مي شود؟

خبرگزاري فارس: كنستانتين كوساچف، رييس كميته امور بين الملل دوماي روسيه، در گفتگو با خبرنگار روزنامه كومرسانت روسيه تشريح كرد اگر ايران قطعنامه پيشنهادي از سوي قدرتهاي جهان را نپذيرد چه شرايطي ايجاد خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه كومرسانت روسيه، وي در پاسخ به اين سئوال كه اگر ايران به اين بسته پاسخ منفي دهد با چه تحريمهايي روبرو خواهد شد و روسيه در اين بين چه موضعي خواهد داشت؟، گفت:« ايران با تعليق غني سازي اورانيوم موافقت نخواهد كرد چرا كه طبق قوانين بين‌المللي ، مادامي‌كه اهداف تسليحاتي نداشته باشد كاملا حق دارد روي غني سازي اورانيوم كار كند. ايران يكي از امضا كنندگان پيمان منع تكثير هسته‌اي است كه دقيقا بر اين حق تاكيد دارد. در حال حاضر ايران در شرايط سختي است ولي به همكاري با كميسيون بين المللي انرژي اتمي ادامه مي‌دهد و نشان داده كه قصد ندارد از غني سازي اورانيوم براي برنامه هاي هسته اي استفاده كند.»
با اين وجود وي اظهار داشت:«در صورتي كه ايران به اين پيشنهاد پاسخ مثبت ندهد قطعا مورد تحريمهاي سازمان ملل قرار خواهد گرفت چرا كه اين اقدام به طور مستقيم در قطعنامه شوراي امنيت كه درباره برنامه‌هاي اتمي ايران صادر شد، قيد شده است.»
وي در پاسخ به اين سئوال كه اين تحريم‌ها از چه نوعي خواهند بود، گفت:« بهتر است بپرسيم اين تحريمها از چه نوعي نخواهند بود. نخست اين كه هيچ همكاري نظامي با ايران صورت نخواهد گرفت چرا كه اين در قطعنامه كنوني قيد شده است. سپس قطعنامه اي ديگر پس از 31 آگوست تصويب خواهد شد كه دقيقا مشخص مي كند ديگر چه تحريم‌هايي عليه ايران بايد وضع شود.»
رييس كميته امور بين الملل دوما گفت:« با اين حال ما در حال حاضر در مورد يك سري پيش فرض‌ها صحبت مي‌كنيم و ممكن است معجزه‌اي اتفاق بيفتد و ايران به اين بسته پيشنهادي پاسخ مثبت دهد. اما اگر بدترين سناريو تحقق يابد و ايران به اين بسته پاسخ منفي دهد ، مذاكرات جديدي در شوراي امنيت آغاز مي شود كه صدور قطعنامه اي ديگر براي تعيين نوع و مكانيسم تحريمها عليه ايران را در پي خواهد داشت. يكي از اين تحريم‌ها اين خواهد بود كه رهبران ايران با محدوديتهايي براي ورود به كشورهايي كه تحريم را به رسميت شناخته اند، روبرو خواهند شد.حتي ممكن است تحريمهاي اقتصادي تندي نيز اعمال شود كه شامل محدوديت‌هاي سرمايه گذاري در ايران خواهد بود.»
وي در پاسخ به اين سئوال كه روسيه با كدام تحريمها مخالفت خواهد كرد، گفت:« من معتقدم روسيه بايد با آن دسته از تحريم‌هايي كه به طور مستقيم زندگي مردم را وخيم تر مي كند، مخالفت كند. در درگيري ايران و جامعه بين الملل بر سر برنامه هاي اتمي، مردم نبايد گروگان گرفته شوند. اين يك بعد قضيه است ولي نكته ديگر اين است كه روسيه اگر مي خواهد به عنوان بخشي از جامعه بين الملل نقش ايفا كند، نبايد براي حفظ منافع اقتصادي خود، موضع جداگانه اي در قبال اين تحريمها اتخاذ كند.»
  منبع خبر


 

درخواست بوش برای اقدام شورای امنیت درباره ایران

جورج بوش رييس جمهور آمريکا بار ديگر خواستار اقدام سريع شورای امنيت سازمان ملل متحد در برابر برنامه هسته ای ايران شد.



آقای بوش در واکنش به اظهارات آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که تعليق غنی سازی هسته ای را رد کرده بود، تاکيد کرد ايالات متحده برای تصميم گيری درباره قدم بعدی در برابر ايران، منتظر پاسخ رسمی اين کشور به قطعنامه ۱۶۹۶ شورای امنيت است.



او که به سوال های خبرنگاران درباره وضع خاورميانه و سياست داخلی آمريکا پاسخ می داد، گفت برای منصرف کردن ايران از مخالفت با تعليق غنی سازی و فراوری هسته ای به هماهنگی بين المللی و اقدام قاطع شورای امنيت نياز است.



" جامعه بين المللی از جمله آمريکا بايد در هماهنگی با هم در جهت اجرای ديپلمايسی موثر حرکت کند. تا کنون اشاره هايی از جانب ايران دريافت شده ولی ترجيح می دهيم منتظر پاسخ رسمی ايران به قطعنامه باشيم."



گزارش خشايار مهيم از واشنگتن



آقای بوش همچنين با اشاره به تمايل آمريکا به حل ديپلماتيک اين بحران، خواستار برخورد جامعه بين المللی با ايران به دليل حمايت آن از گروه هايی مانند حزب الله لبنان شد.



"ايران به طور قطع بخشی از مشکلات منطقه است. از حزب الله حمايت می کند ونوعی از اسلام افراطی را ترويج می دهد. تصور کنيد که برخورداری ايران از سلاح هسته ای تا چه ميزان اين مشکلات را پيچيده تر خواهد کرد. "



آقای بوش همچنين با اشاره به ناآرامی های عراق خروج نيروهای آمريکايی از آن کشور را به معنی تقويت تروريست ها و مخالفان اصلاحات در خاورميانه دانست.



او همچنين خواستار استقرار فوری نيروهای بين المللی برای ممانعت از حملات احتمالی پيکارجويان حزب الله عليه اسرائيل شد و از کمک ۲۳۰ ميليون دلاری آمريکا برای بازسازی لبنان و تقويت ارتش آن کشور خبر داد.
  منبع خبر


 

احتمال حمله نظامی به ايران

سايت برابری سی. اچ: سايت خبری waynemadsenreport شب گذشته نوشت: منابع اطلاعاتی شواهد نگران كننده جديدی را در ارتباط با تدارك قريب الوقوع بودن حمله نظامی به ايران اطلاع می دهند."هنری وستر" مسئول ويژه ايران در وزارت خارجه امريكا بدون اعلام هيچ دليلی ناگهان از سمت خود استعفا داد.( ظاهرا به نشانه اختلاف نظر با سياست جديدی كه حمله به ايران را تدارك می بيند.) اين مقام وزارت خارجه به دايره ديگری منتقل شده است. دفتر ديك چينی معاون رياست جمهوری امريكا ( گفته می شود طراح و هدايت كننده واقعی عمليات 11 سپتامبر شخص او بود) درحال سازماندهی گروه های جديدی از نئومحافظه كاران است و آنها را از پنتاگون، وزارت امور خارجه و كميته امنيت ملی امريكا به دور خود جمع كرده است. همه اين افراد اعتقاد دارند ايران يك خطر هسته ای فوری است و سرگرم پردازش اطلاعاتی در اين زمينه اند. اين افراد سرگرم زمينه سازی حمله ای هستند كه ديگ چينی رهبری آن را برعهده دارد
  منبع خبر


 

ساندي تلگراف، ايران براي كشتن سربازان انگليسي در عراق،بمب توليد مي كند

روزنامه " ساندي تلگراف "روز يكشنبه 29 مرداد 85 در گزارشي از نقش فعاليت هاي تروريستي رژيم در عراق گزارش كرده است كه : بمبهاي مرگبار كه در عراق جان مردم عراق و نيروهاي انگليسي را ميگيرد, توسط سپاه پاسداران در كارخانه هاي مهماتسازي تهران توليد ميشود.
اين بمبها كه تشعشعات ماوراء بنفش از خود ساطع ميكنند, قادرند زره پوش هاي آمريكائي و انگليسي را بكلي منهدم كنند.
اين روزنامه مي افزايد: شوراي ملي مقاومت فاش ساخت كه سه كارخانه مهماتسازي "ستاري " ،"صياد شيرازي" ،"و " شيرودي " در منطقه لويزان تهران در ساخت اين بمب ها شركت دارند. و اين تجهيزات پس از ساخته شدن از طريق مرز شلمچه وارد عراق مي گردد .
اين روزنامه نوشت،اين كارخانه ها در نزديكي يك پايگاه نظامي موسوم به "لويزان 2 " كه اكنون در امر برنامه هسته اي ايران از آن استفاده مي شود، قرار دارند .
سرتيپ" جيمز داتون"فرمانده وقت نيروهاي انگليسي در جنوب عراق در ماه سبتامبر گذشته گفت،حملات مرگبار افزايش قابل ملاحظه اي داشته ، يقينا فنآوري و احتمالا اين تجهيزات از طريق ايران وارد مي شود . وي با بيان اينكه انواع محتلفي از اين سلاحها وارد مي شود،افزود، اين سلاحها در يك كارگاه نسبتا ساده نمي توان ساخت و اين نيازمند كارخانه پيشرفته است .
اين روزنامه افزود : هفته گذشته ،"محمود احمدي نژاد "رييس جمهوري كه يكي از فرماندهان سابق سپاه است و آژانسهاي اطلاعاتي غرب معتقدند مسئوليت عمليات ايراني ها در عراق به عهده او است, با طفره رفتن در پاسخ به پرسش شبكه " سي بي اس "مبني بر ارسال سلاح براي شورشيان عراق تائيد كرد كه تأمين كننده سلاح براي كشتار در عراق است.
  منبع خبر


 

زندانیان سیاسی: احمد باطبی به اعتصاب غذای خود پایان داد

انتشار:کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


" باطبی اعتصاب غذای خود را شکست "

با دستگیری مجدد احمد باطبی و انتقال او به سلول انفرادی بند 209 وزارت اطلاعات به دلیل اینکه ایشان پیش از بازداشت به اعضای خانواده ی خود اعلام کرده بود که در صورت دستگیری اعتصاب غذا خواهد کرد، همه ما نگران او شدیم به ویژه که با گذشت 3 روز از بازداشت او اطلاع یافتیم که وی را به بهداری منتقل کرده اند و این مساله بر نگرانی ما افزود. با توجه نگهداری احمد باطبی درسلول انفرادی و بی اطلاعی از وضعیت وی و همچنین مرگ اکبر محمدی به دلیل اعتصاب غذا و نگرانی شدید همسر و پدر و مادر احمد باطبی، احساس وظیفه کردیم تا در مورد وضعیت ایشان هشدار دهیم.

خوشبختانه جامعه ایرانی و طرفداران حقوق بشر نیز به حمایت از احمد باطبی برخاستند که از این بابت سپاسگزاریم.

در عین حال لازم است این خبر مسرت بخش را نیز به اطلاع مردم برسانیم که خانواده ی احمد باطبی با او در زندان ملاقات داشته اند و حال احمد خوب است و به درخواست خانواده و دوستان، اعتصاب غذای خود را شکسته است.


ایران (زندانهای اوین- رجایی شهر- اصفهان)

مهندس حشمت الله طبرزدی
خالد حردانی
سیامک پورزند( در مرخصی)
بهروز جاوید تهرانی
حیدرقلی سلطانی
امیر ساران
مهرداد لهراسبی
امید عباسقلی نژاد
ولی الله فیض مهدوی
جعفر اقدامی
شاهین آریانژاد
افشین بایمانی
شهرام پورمنصوری
محمدرضا خوانساری
ناصر خیراللهی
عبدالرضا رجبی
خلیل شالچی
هاشم شاهین نیا
اسد شقاقی
ابراهیم مؤمنی
محمد نیکبخت
بابک دادبخش
امیر پرویزی
حجت بختیاری
ماشاء الله عباسی زاده


کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
  منبع خبر


Sunday, August 13, 2006
 

بیاینه ای از سوی شماری از زندانیان سیاسی

بنام سعادت ملت ايران و با درود به روان پاك جان باختگان راه آزادي
بر سينه نشست زخم عميق و كاري دشمن اي سروهاي ايستاده ، نيفتاديد ، اين رسم سروقامتان است كه ايستاده بميريند.
با فرا رسيدن تابستان سرخ ((قتل عام زندانيان سياسي سال 67 )) ما جمعي از زندانيان سياسي محبوس در زندانهاي رژيم فاشيستي حاكم بر ايران، طي اين بيانيه كشتار غيرمتعارف و وحشيانه زندانيان سياسي و عقيدتي در آن برهه، و همچنين نقض آشكار و مستمرحقوق انساني و عدم رعايت موازين و ميثاقهاي بين المللي حقوق بشري، كه منجر به قتل عام 30 هزار زنداني در بند گرديد را بار ديگر بشدت محكوم نموده و خواستار پيگيري جدي و عملي آن توسط سازمانهاي بين المللي و نهادهاي حقوق بشري، در خصوص جنايات مورد اشاره و اعاده حيثيت از آن قربانيان و احقاق حقوق تمام و كمال ملت ايران و خانواده هاي جانباختگان ميباشيم .
زندانيان سياسي محبوس درزندانهاي جمهوري اسلامي:
1 – اكبر سنجابي زندان مركزي كرمانشاه (( ديزل اباد)) 2 – محمد اويسي زندان مركزي كرمانشاه((ديزل آباد))4 – حيدر نوروزي زندان مركزي سمنان 5 – ياسر مجيدي زندان مركزي بيرجند 6 – ولي الله فيض مهدوي رجائي شهر 7 – جعفر اقدامي رجائي شهر8 – بهروز جاويد تهراني رجائي شهر9 – عليرضا كرمي خير ابادي رجائي شهر 10 – مهرداد لهراسبي رجائي شهرپايدار وطن هميشه
  منبع خبر


Friday, August 11, 2006
 

تصميمات پشت پرده سران رژيم آخوندي براي جنگ افروزي در لبنان

تصميمات پشت پرده سران رژيم آخوندي براي جنگ افروزي در لبنانحسن خميني نوه خميني با محمل زيارت حرم حضرت زينت در 10 تا 15 تير ماه 85 به دمشق مسافرت كرد. درهمان زمان چند نفر از مسئولين حزب الله با پوش ديدار با احمد خميني نيز به دمشق آمد. علي لاريجاني دبير شوراي امنيت رژيم در روز 13 تير (4 ژولاي) كه با سولانا قرار بود روي بسته پيشنهادي ملاقات كند و بهانه اينكه پارلمان اروپا خانم مريم رجوي را دعوت كرده به اين مسافرت نرفت, و مخفيانه وارد دمشق شد.رحيم صفوي فرمانده سپاه پاسداران و فيروز آبادي رئيس ستاد ستاد كل نيروهاي مسلح نيز مخفيانه به دمشق آمدند و در روز 13 تيرماه در سفارت رژيم در دمشق جلسه اي با حضور حسن اختري سفير ويژه رژيم در دمشق و نماينده خامنه اي تشكيل دادند. در اين جلسه يك ارزيابي نظامي و سياسي از طرح حمله حزب الله به اسرائيل و شروع جنگ بين آنها بعمل آمد و قرار شد كه حزب الله آماده عمليات باشد.علي لاريجاني پس از ملاقاتش در 20 تيرماه 85 (11 ژوئيه 2006) با سولانا (كه سولانا از نتايج آن اظهار تأسف كرد) از بروكسل به دمشق رفت. ابتدا با نايب رئيس جمهور سوريه ملاقات كرد و هماهنگي ها و موافقت هاي با سوريه را انجام داد و سپس در سفارت رژيم در دمشق با يكي از مسئولين حزب الله ملاقات و فرمان شروع جنگ را به وي ابلاغ كرد .
  منبع خبر


 

زندانيان زندان گوهر دشت و ثبت نام برای عملیات تروریستی

سرويس خبري
رژيم آخوندي زندانيان زندان گوهر دشت را تحت فشار قرار داد تا براي عمليات تروريستي در لبنان ثبت نام كنند.
به گزارش منابع مقاومت ايران: رژيم آخوندي زندانيان عادي زندان گوهر دشت كرج را تحت فشار قرار داده است تا براي انجام عمليات تروريستي در لبنان ثبت نام كنند. بنا به خبرهاي رسيده از اين زندان، رژيم دجال و در عين حال ورشكستة آخوندي، به زندانيان عادي با محكوميتهاي سنگين اعدام و ابد مراجعه كرده و به آنها وعده داد كه چنانچه براي عمليات به اصطلاح استشهادي و انتحاري در لبنان ثبت نام كنند در احكام آنها تجديد نظر خواهد شد و چه بسا آنها را آزاد كنند. گفته مي شود در پي اين فراخوان تاكنون از 400نفر از زندانيان ثبت نام به عمل آورده شده است.در خبر ديگري از زندان گوهر دشت كرج، پاسدار شكنجه گر حاج مغينه به بند سياسي زندانيان گوهردشت مراجعه كرده است و آنها را تهديد كرده چنانچه برنامه يادبود و يا مراسمي براي اكبر محمدي برگزار كنند، آنها را به سلول انفرادي منتقل و ممنوع الملاقات خواهند كرد.
  منبع خبر


 

گزارشی از یورش ماموران حکومتی به منزل یک فعال سیاسی در سقز

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
سقز؛ در جریان هجوم نیروهای امنیتی به یک منزل در سقز، یک شهروند به نام"حسین محمدی" مجروح و بازداشت گردید.
ساعت 14 بعداز ظهر روز پنج شنبه 19 مردادماه، نیروهای امنیتی به منزل یک شهروند سقزی به نام "حسین محمدی" هجوم بردند. در جریان این تهاجم، نامبرده مجروح و دستگیر شد. حسین محمدی در اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه پای راست و کتف راست به شدت مجروح گردیده است.
گفته میشود نامبرده هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در بیمارستان شهر سقز تحت مداوا قرار گرفته است. یادآور می گردد حسین محمدی از دستگیرشدگان تابستان سال گذشته می باشد که پیشتر به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود. تا تاریخ تنظیم این گزارش علت تهاجم نیروهای امنیتی به منزل شهروند سقزی و نوع اتهام حسین محمدی مشخص و اعلام نشده است.
  منبع خبر


 

سوریه یکی دیگر از مخالفان ایرانی را به رژیم اسلامی تحویل داد

رژیم سوریه بار دیگر در یک اقدام جنایتکارانه، یک مخالف ایرانی را به رژیم اسلامی تحویل داد. وزارت امور خارجه هلند روز گذشته اعلام کرد سوریه در ماه مه گذشته، یک هلندی ایرانی تبار را که سه ماه بود از او اطلاعی در دست نبود، به رژیم تهران تحویل داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه هلند در این باره گفت روز سه شنبه گذشته اطلاع یافتیم که عبدالله منصوری توسط ماموران امنیتی سوریه در 11 ماه مه گذشته دستگیر شده و 5 روز بعد به ایران منتقل گردیده است.
وی گفت عبدالله منصوری از سال 1989 میلادی در شهر ماستریخت واقع در جنوب هلند زندگی می کرده است.
وزارت امور خارجه هلند خواهان اطلاعاتی از سوی رژیم تهران در مورد وضعیت او شده است.
به گفته وزارت خارجه هلند، سازمان عفو بین الملل طی گزارشی خبر داده است سوریه علاوه بر عبدالله منصوری، 7 تن دیگر از پناهندگان ایرانی را نیز که از اهالی شهر اهواز بودند، دستگیر کرده است.
در اطلاعیه عفو بین الملل از جمله آمده است عبدالله منصوری ممکن است تحت شکنجه قرار گیرد و یا ممکن است بنا به قوانین رژیم اسلامی، با اعدام روبرو شود.
یادآوری می شود این نخستین بار نیست که رژیم جنایتکار سوریه در تعارض آشکار با قوانین بین المللی، مرتکب چنین جنایتهايی علیه مخالفان و پناهندگان سیاسی ایرانی می شود.
  منبع خبر


Friday, August 04, 2006
 

بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران در رابطه با مرگ نابهنگام اکبر محمدی

بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران در رابطه با مرگ نابهنگام اکبر محمدی فعال دانشجویی در زندان اوین
طبق بیانیه صادر شده از طرف زندانیان سیاسی که از طرف مقامات دادگستری ایران نیز تایید شده است آقای اکبر محمدی که از 7 سال پیش به جزم شرکت در قیام دانشجویی هجده تیر ماه 1378 در زندان به سر می‌برد پس از 9 روز اعتصاب غذا در زندان اوین درگذشت.

طبق بیانیه زندانیان سیاسی آقای محمدی در طول اعتصاب غذا مورد بد رفتاری‌های بسیار از جمله بسته شدن به تخت در بهداری و زدن چسب به دهان در مدت بازدید مقامات دولتی و ضرب و شتم قرار گرفته بود .

مرگ آقای محمدی باید وجدان‌های به خواب رفته را بیدار کند و باعث شود که مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی دولت ایران را به دلیل نقض مستمر حقوق بشر مورد بازخواست و مجازات قرار دهند. کانون وبلاگ نویسان ازدولت های غربی می‌خواهد که در مذاکرات خود رعایت حقوق بشر در ایران و آزادی همه زندانیان سیاسی را در راس خواسته‌های خود قرار دهند و حق حیات مردم ایران را قربانی منافع حقیر اقتصادی نکنند.

کانون وبلاگ نویسان ایران با توجه به رفتار وحشیانه مقامات زندان اوین بااکبر محمدی توجه همه مقامات و سازمان‌های بین‌المللی را به وضعیت خطیر زندانیان سیاسی در ایران جلب می‌کند و از شورای حقوق بشر سازمان ملل تقاضا می‌کند یک هیئت مستقل را مامور کالبد شکافی و تحقیق در باره مرگ آقای اکبر محمدی نماید..

کانون وبلاگ نویسان ایران فقدان آقای اکبر محمدی را به خانواده محمدی و همه مردم ایران تسلیت می‌گوید.

کانون وبلاگ نویسان ایران (پن لاگ)
  منبع خبر


Wednesday, August 02, 2006
 

متن قطعنامه [1696] شورای امنيت عليه [رژيم] ايران

به گزارش خبرگزاری رويتر، شورای امنيت سازمان ملل روز دوشنبه 31 ژوئيه با 15 رای موافق در برابر يک رای قطعنامه ای را صادر کرد که طی آن از ايران می خواهد غنی سازی اورانيوم را تعليق کند. بخشهای عملياتی اين قطعنامه – به استثنای مقدمه – به قرار زير است:
شورای امنيت به موجب ماده 40 فصل هفتم منشور ملل متحد، برای الزامی کردن تعليق مورد درخواست آژانس بين المللی انرژی اتمی:
1-- از ايران می خواهد بلادرنگ گامهای مورد درخواست آژانس بين المللی انرژی اتمی در قطعنامه GOV/2006/14 را که برای اعتمادسازی درمورد برنامه هسته ای آن کشور و حل مسايل موجود ضروری است بردارد.
2-- در اين رابطه شورا از ايران می خواهد تمامی فعاليتهای مربوط به غنی سازی و بازفرآوری شامل تحقيق و توسعه را بنحوی که مورد تاييد آژانس بين المللی انرژی اتمی باشد به حال تعليق درآورد.
3-- شورا اين اعتقاد را اعلام می دارد که انجام اين تعليق و برآورده ساختن تمامی خواسته های شورای حکام آژانس توسط ايران، به يافتن يک راه حل ديپلماتيک حاصل از مذاکره که تضمين کننده برنامه هسته ای ايران فقط بمنظورهای صلح آميز باشد کمک خواهد کرد، بر تمايل جامعه بين المللی برای تلاش مثبت برای حصول به چنين راه حلی تاکيد می کند، ايران را تشويق می کند که همسو با مفاد بالا بار ديگر با جامعه بين المللی و آژانس بين المللی انرژی اتمی همياری کند و تاکيد می کند که اين همياری بنفع ايران خواهد بود....ادامه
  منبع خبر


 

حسني: من می‌گويم جلوي اين قرتي ها و مانتوهای بالای زانو را بگيريد

خبرگزاري انتخاب : حجت‌الاسلام غلامرضا حسني گفت: حكومت ما صالحه است ولي جامعه هنوز صالحه نشده و ادارات ما صددرصد اسلامي نيستند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، حجت‌الاسلام غلامرضا حسني نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه روز پنجشنبه در ديدار هيات رييسه انجمن خبرنگاران استان با وي، افزود: خبر صدق و كذب دارد كه خبر كاذب محيط و جامعه را فريب مي‌دهد. به گفته وي، خبر كاذب به تعبير قرآن مجيد، ريشه‌اش به شيطان مي‌رسد. وي گفت: پيامبر اكرم (ص) خود مخبر است و خبر از عالم غيب مي‌دهد و همه خبرهايش نيز صادق است. وي، صداقت در خبررساني را مهم خواند و افزود: در دين اسلام اول صداقت و بعدا عدالت داراي اهميت است و اگر در جامعه صداقتي وجود نداشته باشد عدالتي هم وجود نخواهد داشت. امام جمعه اروميه، ويژگي‌هاي حكومت صالحه را نيز برشمرد و يادآور شد: حكومت ما حكومت صالحه است ولي جامعه هنوز صالحه نشده و ادارات ما صددرصد اسلامي نيستند. وي، از مسوولان دولت خواست با بدحجابي در جامعه بخصوص در ادارات دولتي برخورد كنند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، امام جمعه اروميه چندی قبل ضمن انتقاد از شورای تأمين استان به دلیل عدم برخورد با «جوانان قرتی» گفته بود که: «من می‌گويم جلو اين مانتوهای بالای زانو را بگيريد و اين قرتی‌ها و مردانی كه خود را به شكل زنها درمی‌آورند، دستگير كنيد ولی شما توجهی نمی‌كنيد». وی خطاب به شورای تأمين و نيروی انتظامی خاطرنشان کرده بود که: «چطور شما اين افرادی را كه مثل سگهای ولگرد جامعه را به شهوت می‌كشانند نمی‌بينيد در حالی كه من پيرمرد هفتاد و شش ساله آنها را می‌بينم».
  منبع خبر


 

احمد باطبی سومين روز اعتصاب غذای خود را ميگذراند

فعالان حقوق بشر در ايران : بنا بر گزارشات رسیده خانواده آقای کیوان رفیعی برای اطلاع از سرنوشت فرزند خود بعد از دو روز پیگیری مستمر موفق به ملاقات با وی نشدند . خانواده آقای رفیعی با وجود اینکه از دادگاه انقلاب موفق به دریافت برگه ملاقات شدند با کارشکنی مسئولین زندان اوین (209 ) و هر بار به بهانه ای اجازه ملاقات به ایشان ندادند . در پی بهانه گیری های وزارت اطلاعات خانواده رفیعی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و در آنجا توسط قاضی پرونده به صورت شفاهی تهدید شدند . علت این که اجازه ملاقات ندادند این بوده است که خانواده رفیعی برای فرزند خویش وکیل اختیار کردند و قاضی پرونده با لهنی تهدید آمیز این امر را به زیان آقای رفیعی و خانواده شان دانسته است . همچنین در راستای موج جدید علیه فعالان دانشجویی ، سیاسی و حقوق بشری در جریان است آقای احمد باطبی زندانی و فعال دانشجویی که در جریان 18 تیر 78 دستگیر و به 15 سال زندان محکوم شد . در روز 7/8/85 به دلیل نا معلوم طی یک یورش به منزلشان بازداشت شد . آقای باطبی در هنگام بازداشت اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده است و اکنون در روز سوم اعتصاب غذا بسر می برد .خبر ها حاکی از این است که آقای باطبی در پی این اعتصاب به بهداری بند 209 زندان اوین منتقل شده است
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن اعلام نگرانی نسب به وضعیت آقای باطبی از تمامی مجامع حقوق بشری می خواهد که زندانیان سیاسی را که اکنون درزیر شدید ترین ضرب و سرکوب قرار دارند حمایت کنند . دست تمامی کسانی که در این راه با ما همگام هستند را می فشاریم .
  منبع خبر


 

احمدی نژاد قطعنامه شورای امنیت عليه ايران را رد کرد

به گزارش راديو آمريکا محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای امنیت را که به آن کشور تا پایان اوت مهلت می دهد فعالیت های اتمی حساس را متوقف سازد، رد کرده است. احمدی نژاد روز سه شنبه گفت کسی نخواهد توانست ایران را به رها ساختن آنچه او آنرا حق داشتن یک برنامه اتمی صلحجویانه می‌نامد مجبور کند. شورای امنیت روز دوشنبه قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن گفته می شود ایران در صورت خودداری از تعلیق غنی سازی اورانیوم ممکن است با تحریم هائی روبرو شود. چین و روسیه که به سود قطعنامه رای دادند می گویند آنها امیدوار هستند تصویب آن به یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای مساله برنامه اتمی ایران منجر شود. اما جواد ظریف، سفیر جمهوری اسلامی در سازمان مل متحد گفت این اقدام تنها موجب وخیم تر شدن وضع خواهد شد.
  منبع خبر


 

شوراي امنيت: اگر رژيم ايران تا 31 اوت غني سازي را متوقف نكند تحريمها شروع خواهد شد

خبرگزاري فرانسه 9 مرداد در گزارشي از نيويورك نوشت: شوراي امنيت ملل متحد روز دوشنبه قطعنامه يي را تصويب كرد كه بر مبناي آن به ايران دستور داده شده است كه فعاليت اتمي مسأله سازش را تا 31 ماه اوت متوقف كند و يا اينكه با تحريمهاي احتمالي مواجد شود. در اين قطعنامه 1696 ”نگراني جدي” راجع به موضع منفي ايران در متابعت با آژانس بين المللي انرژي اتمي از طرف اين شورا اعلام شده است. بنا به اين قطعنامه ايران دستور دارد كه غني سازي اورانيوم و هرگونه فعاليت هسته يي را متوقف سازد. اين قطعنامه با نسبت 14رأي به يك رأي و با قطر در مخالفت با آن در شوراي 15عضوي امنيت به تصويب رسيد. ...ادامه
  منبع خبر


 

گزارشی از حضور مردم برای استقبال از پدر و مادر اکبرمحمدی

نيمه شب ديشب دوشنبه، و در آغازين ساعات روز سه شنبه دهم امرداد ماه 85به اتفاق دونفرديگرازدوستان وهمرزمان بفروگاه مهرآباد رفتيم. ساعت 45/1 دقيقه نيمه شب بود كه بفرودگاه رسيديم. آنطوركه ازقبل اعلام شده بود، هواپيماي حامل پدرومادراكبرمحمدي بايست ساعت30/2 بامداد درفرودگاه مهرآباد بزمين مينشست. معمولا" چنين است كه حدود يكساعت هم مراسم تشريفات گمرك وبررسي هاي ورودوپاسپورت و...بطول مي آنجامد. بهمين دليل هم تمامي آن حدود دويست نفري كه آمده بودند تا بزعم خودشان مرحم گذاردل ريش مسافرين مصيبت ديده ودرهم شكسته خودباشند، ميدانستند كه بايد تا ساعت 30/3 بامداد منتظر مسافرين خودبمانند.
فضاي سالن ياترمينال شماره يك مهرآباد شكل ديگري داشت. همه حاضرين يكديگررانگاه ميكردندوبعضا"سري تكان ميدادند. اين سرتكان دادن بدا معنا بود كه يكديگررا ميشناختند و با زبان بيزباني بيكديگرخوش آمدي تلخ ميگفتند. ....ادامه
  منبع خبر


 

جنازه اکبر محمدی بدون رضایت پدرومادرش و زیر مراقبت های شدید امنیتی دفن شد

جنازه اکبر محمدی بدون رضایت پدرومادرش و زیر مراقبت های شدید امنیتی دفن شد: مصاحبه با برادر و وکیل مدافع اکبر و یک روزنامه نگار در تهران [ ساعت پيش ۸:۰۴ ] درپی مرگ مشکوک اکبر محمدی در زندان اوین شامگاه دوشنبه والدین وی که از ترکیه به منظور تحویل جسد فرزندشان رهسپار تهران شدند، در فرودگاه دستگیر شدند. رضا محمدی برادر اکبر محمدی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: جنازه اکبر را بردند شصت کیلومتری آمل و حدود پنج هزار نیروی امنیتی ریختند در منطقه. وی می گوید پدر و مادرش خواهان کالبد شکافی اکبر بودند ولی او را دفن کردند. خلیل بهرامیان وکیل اکبر محمدی می گوید: این کار کاملا خلاف قوانین داخلی و بین المللی است و طبق اطلاعاتی که به من دادند، هنگام دیدار نمایندگان مجلس از زندان، او را به تخت بهداری زندان بستند و دهانش را هم چسب زدند که این خود می تواند یکی از عوامل مرگ باشد. صبح امروز سه شنبه گروهی از مردم به نشانه حمایت از خانواده محمدی در مقابل زندان اوین دست به تجمع زدند. آخرین دوستان و نزدیکان اکبر محمدی نیز شامگاه گذشته مراسم یادبودی را برای وی در بند 350 زندان اوین با یک دقیقه سکوت آغاز کردند که به گزارش کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، با سخنرانی ناصر زرافشان، خالد هردانی و حشمت الله طبرزی ادامه یافت. متن کامل
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?