وبلاگ خبری پن‌لاگ: March 2006

به وبلاگ خبری پن‌لاگ: March 2006 خوش آمدید | صفحه اصلی | تماس با ما
~   بایگانی   ~
~    تیتر آخرین اخبار    ~
~   رابطه ها   ~
وبلاگ پن‌لاگ
~    وبلاگ اعضای پن‌لاگ    ~

Wednesday, March 29, 2006
 

آلمان شبكه تهيه مواد براي برنامه اتمي رژيم ايران را متلاشي مي كند

خبرگزاري فرانسه از برلين به نقل از دفتر بازپرسي گزارش داد: تحويل اقلام خريداري شده از شركت برلين توسط روسها به يك شركت نزديك مسكو و از آنجا به ايران مي رود.
خبرگزاري فرانسه 7فروردين 85 از برلين خبر داد بازرسان دولتي دوشنبه گفتند، مامورين گمرك آلمان شبكه اي از كارفرماهاي اقتصادي را كشف كرده اند كه ظاهرا تلاش مي كردند براي برنامه هسته اي ايران مواد بخرند.افسر بازپرسي در پوتسدام در نزديكي برلين گفت، هفته گذشته حدود 250 مامور بعد از اينكه فهميدند درخواستهاي خريد مشكوكي توسط شركت برلين داده شده كه ديگر در كار تجارت نيست به 41 كمپاني در 10 ايالت آلمان حمله كردند.يك سخنگو به تلويزيون اي.آر.دي گفت: ”اين خريدها شامل برنامه تهيه مواد براي برنامه هسته اي ايران مي شود”.”ما فهميده ايم كه كارمندان اين شركت به شيوه اي هدفدار براي خريد اجزاي سازنده براي رژيم ايران با شركتهايي در آلمان تماس گرفته اند”.تحقيقات انجام شده نشان داد كه شش شركت كار تجاري با شركت برلين انجام داده اند ولي تنها يكي از آن شش شركت از ايالت هسه Hesse مشكوك به نقض قوانين صادرات بوده است.دفتر بازپرسي گفت تحويل اقلام خريداري شده از شركت برلين توسط روسها به يك شركت نزديك مسكو و از آنجا به ايران مي رود.محموله ها شامل اجزاي الكترونيكي و كابلهاي مخصوص است. بنابه گزارش اي.آر.دي ايرانيها تلاش كرده بودند به پمپهاي هيدروليك و بخشهاي ترانسفورماتور در آلمان دست پيدا كنند.يك سخنگو گفت ارزش محموله ها بين دو و سه ميليون يوروهست. دو ميليون يورو در حمله به شركت برلين ضبط شده است...».
  منبع خبر


 

گاردين : مذاكرات ايران و آمريكا تعليق شد

آفتاب: مذاكرات ايران - آمريكا، هنوز شروع نشده، متوقف شد. روزنامه گاردين مدعي شد كه دولت آمريكا، مجبور شده مذاكرات خود را با تهران، به طور موقت، تعليق نمايد. اين روزنامه نوشت: به دنبال اعتراض دولت بغداد به انجام مذاكره با تهران بدون مشاركت عراقي ها، آمريكا تصميم به تعليق موقت اين مذاكرات گرفته است. دولت آمريكا قصد دارد تا زمان تشكيل دولت دائمي و رسمي در عراق، مذاكره با تهران را به تعويق بيندازد. مذاكراتي كه قرار است بين ايران و آمريكا برگزار شود، نخستين تماس رسمي ديپلماتيك بين دو كشور در ربع قرن اخير بوده است. گاردين از قول مقامات آمريكايي نوشت: از آنجايي كه مقامهاي عراقي نيز در اين مذاكرات احتمالي حضور خواهند داشت، براي انجام آن بايد منتظر تشكيل دولت جديد اين كشور شد.مذاکرات ایران و آمریکا در یک سفارت آغاز شدپیش از این هفته نامه عرب زبا الوطن خبر داد که مذاکرات ایران و آمریکا درباره عراق از هفته گذشته در سفارتخانه یکی از کشورهای هم پیمان آمریکا در عراق عملا آغاز شده است. به نوشته الوطن در این دیدار ، دو طرف در خصوص بررسی مسایل اساسی درمورد عراق و تعیین یک جدول کاری توافق کردند. برپایه این جدول کاری دو طرف درباره روند سیاسی عراق از جمله تشکیل دولت آینده این کشور، نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در عراق و چشم انداز حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق و چگونگی این حضور نظر خود را با طرف مقابل مبادله خواهند کرد.
  منبع خبر


 

سقوط یک هواپیمای باربری در نزدیکی تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک هواپیمای باربری در نزدیکی تهران سقوط کرده است. به گفته نیروی انتظامی، این حادثه در منطقه ای بین کرج و ساوجبلاغ رخ داده است.
هواییمای مزبور به مقصد امارت متحد عربی پرواز می کرد که دچار سانحه شد و سقوط کرد.
به گفته تلویزیون جمهوری اسلامی، این هواپیما از نوع آنتونوف روسی بوده که یکی از موتورهای آن هنگام پرواز از کار می افتد.
هنوز از تلفات احتمالی این سانحه هوايی گزارشی منتشر نشده است.
گفته می شود هواپیمای ساقط شده، 12 نفر خدمه داشته اشت.
گزارشهای تکمیلی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
  منبع خبر


 

خودکشی دسته جمعی یک خانواده 8 نفره در تبریز

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، دادستان عمومي و انقلاب تبريز اعلام کرد اجساد بي‌جان 8 عضو يك خانواده در منطقه آخماقيه تبريز كشف شد. گفته مي‌شود پدر اين خانواده بيكار بوده و از 2 ماه پيش اين خانه را اجاره كرده بود كه هنگام برگشتن به منزل با اجساد بي جان زن و فرزندان خود مواجه مي‌شود و خود را حلق آويز مي‌كند.
در بين اجساد پدر خانواده به نام صابر ملازاده 41 ساله به صورت حلقه آويزشده كشف و اعظم جهتي 44 ساله و چهار فرزند پسر به‌نام‌هاي جابر 13 ساله، طاهر 12 ساله، علي 2 ساله، قادر يك ساله و دو فرزند دختر به‌نام‌هاي زهرا 8 و فاطمه 6 ساله به‌صورت بي جان كشف شد.
اين پرونده در حال حاضر در شعبه 6 بازپرسي دادگستري تبريز در دست بررسي است.
  منبع خبر


Tuesday, March 28, 2006
 

حكم اعدام یک زندانى سیاسى به ‌طور كتبى به وى ابلاغ شد

بر اساس گزارشهاى دریافتی، روز جمعه گذشته (چهارم فروردین ماه) حكم اعدام زندانى سیاسى، ولى الله فیض مهد‌وى به‌ طور كتبى به وی ابلاغ شده و او نیز این حكم را امضا كرده است. این اقدام رژیم درمانده جمهوری اسلامی در ادامه سلسله تهدیدهایى است كه پس از ارجاع پرونده هسته ایش به شوراى امنیت سازمان ملل علیه زندانیان سیاسى انجام می دهد.
دژخیمان رژیم اسلامی در زندان به شماری از زندانیان سیاسی که به اعدام محکوم شده اند، گفته بودند که در صورت ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت، آنها را اعدام خواهند کرد.
رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی چندی پیش حجت زمانی، یکی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج را بدار آویخت.
ولی الله فیض مهدوی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین سالها است در زندان گوهردشت کرج بسر می برد.
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر برای نجات جان این زندانی سیاسی فراخوان داده اند.
خبر قبلی: مرگ مشكوک
  منبع خبر


 

فراخوان برای نجات جان فاطمه حقيقت پژوه

انجمن دفاع از حقوق زنان در ايران
آزادگان، زنان و جوانان ايراني
در روزهاي عيد و در شرايطي كه مردم ايران، گذشت و دوستي و صميميت را نثار يكديگر ميكنند، ضحاك ماردوش دستگاه قتل و جنايت خود را براي ايجاد رعب و وحشت در جامعه به كار مي اندازد. او ميخواهد با قتل بيگناهان و محرومان جامعه، شكست مفتضحانه اي را كه در تجمعات روز جهاني زن و همچنين چهارشنبه سوري و برگزاري جشن و سرور در روزهاي عيد به وسيله زنان و جوانان مقاوم اين مرز و بوم، صورت گرفت و از آن مهمتر ارجاع پرونده اش را به شوراي امنيت، جبران نموده و كينه خويش را هر چه بيشتر برملا كند. و اينبار مجددا زني محروم بنام فاطمه حقيقت پژوه را هدف قرار داده است.
همگان ميدانند كه اين زن محروم تنها وسيله اي است براي سركوب به وسيله ايجاد رعب و وحشت در كل جامعه، زيرا كه همگان ميدانند بعد از ارجاع پرونده ملاها به شوراي امنيت، پايه هاي رو به زوال و سست اين نظام ، روز به روز لرزانتر شده و تنها راه حل را براي تخليه فشارهاي بين المللي ، بالابردن فشار سركوب در داخل ايران مي بيند. آري اين رسم تمامي مستبدين و ديكتاتورهاي تاريخ است، آنها هميشه مثل قوم مغول، گشتاپوهاي آلماني و نژاد پرستان، براي ايجاد ترس در جامعه ، بالاترين فشارها را روي ضعيفترين و بي پناهترين اقشار مي آورند.
و اكنون قرعه بنام زني بي پناه در زندان، كه تنها گناهش دفاع از ناموس دخترك 15 ساله اش به وسيله مردي مهاجم بوده است، ميباشد. اكنون فاطمه بي پناه و مظلوم در انتظار طناب داري است كه متحجرين اسلام پناه براي او آماده كرده اند تا بعد از عيد آن را به گردن وي بيفكنند.
لازم به ذكر است كه از ۹ سال پيش فاطمه دستگير شده و در زندان بسر ميبرد. او يکبار در سال ۱۳۸۱ به پاي چوبه دار رفت، ولي بدليل فعاليتهاي دخترش، و اعتراضات بين المللي، اجراي حکم متوقف شد.
ولي به دليل شرايط متحول جامعه ، از اعتراضات مردمي تا رفتن پرونده رژيم به شوراي امنيت ، يكبار ديگر پرونده فاطمه به جريان افتاده و با اين عمل زن ستيزانه، در فاز جديدي از مقاومت مردمي و شكستهاي نظام در صحنه هاي بين المللي ، باز هم اين زنان محروم و بي پناه جامعه اند كه بايد تاوان ظلم و ستم ملاهاي حاكم بر ميهن را بپردازند. حال آنكه همگان ميدانند ، فاطمه زن بيگناهي است كه به دفاع از حرمت انساني دختر نوجوانش برخاسته بود.
لازم به ذكر است كه سازمان عفو بين الملل، در تاريخ ۷ اکتبر ۲۰۰۴ يک کمپين اضطراري براي نجات جان فاطمه حقيقت پژوه اعلام کرد. اکنون يکبار ديگر از تمامي انسانهاي آزاده در سراسر ميهن و خارج از مرزهاي ايران طلب كمك و همياري براي نجات و آزادي اين زن محروم و بي پناه ميكنيم و از ايرانيان در داخل و خارج از ايران ميخواهيم كه كمپين ديگري براي نجات جان او ترتيب دهند.
  منبع خبر


 

وزارت كشور عراق از بازداشت 17 ايرانی در مرز ایران خبر داد

وزارت كشور عراق با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، نيروهاي عراقي 17 ايراني را كه به طور غير قانوني وارد عراق شده بودند در منطقه مرزي "الكوت" بازداشت كردند. به گزارش خبرگزاري كويت، وزارت كشور عراق در بيانيه خود اعلام كرد، نيروهاي عراقي 17 ایرانی را كه از مرز عبور كرده و به طور غير قانوني وارد اين كشور شده بودند در استان مرزي الكوت دستگير كردند.
در اين بيانيه آمده است:پليس عراق همچنين در چند عمليات در مناطق مختلف، 60 فرد را بازداشت و يك گروگان زن را آزاد كرد.
در اين بيانيه تاكيد شده است نيروهاي برقراري نظم طي عملياتي بر ضد مراكز تروريستي در مناطق مختلف بغداد،پايتخت عراق، 27 تروريست را دستگير كردند.
  منبع خبر


 

جشن ملی سیزده بدر: حمایت جمعی از دانشجویان از فراخوان زندانیان سیاسی

هم ميهنان آزاده،
جوانان دلير،
پس از موفقيت چشمگير قيام چهارشنبه سوري و لزوم تداوم مبارزات علني عليه رژيم جمهوري اسلامي، ما جمعي از دانشجويان حمايت خود را از فراخوان زندانیان سیاسی برای تجمع در روز سیزده بدر در پارک ملت اعلام می داریم و از كليه هم ميهنان دعوت مي كنيم با حضور چشمگير خود در این مکان و تبديل اين آيين ايراني به یک حرکت اعتراضی و اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی كوشا باشند.
مكان تجمع و برگزاري مراسم در تهران: خيابان وليعصر، نبش خيابان جام جم، پارک ملت
  منبع خبر


Saturday, March 25, 2006
 

به یاد مام خلیل رحمتی، رفیق روزهای فراموش ناشدنیم.

دستها می سایم، تا دری بگشایم ...
صدایش مثل همیشه نبود و خنده های بلندش انگار او را ترک گفته بودند و چهره افسرده اش را می شد از پشت تلفن هم دید. مهدی و قادر می گفتند که تلاش آن ها برای آوردن مام خلیل به شهر خودشان به جائی نرسیده است. خانه هم گرفته اند، ولی بهانه آورده است. تنهائی آزارش می داد، اما عادت نداشت از آزار خود با کسی سخن بگوید. اخلاق خاص خودش را داشت. در همه چیز و همه کاری. و سال ها چنین زیسته بود و اینک در گوشه ای از آلمان غربت وجود او را ذره ذره می خورد ....
***
اولین بار که او را دیدم اواسط تابستان سال ۶۲ در آلان سردشت بود. تازه ار راه رسیده بودم. روز دوم به سراغم آمد و پرسید که آشپزی بلدم و خودش جواب داد که کاکا جان یادت می دم و شروع کرد به توضیح دادن که چگونه آتش درست کنم و ... طولی نکشید که مجبور به عقب نشینی به آن سوی مرز شدیم . تدارک این عقب نشینی را مام خلیل دیده بود. وسائل و افراد زیاد بودند و قاطر برای حمل وسائل محدود. محلی که برای استقرار مان در نظر گرفته شده بود، دره کوچکی در کنار جاده بود. در منطقه سوخته، که بعد از قرارداد ۱۹۷۵ الجزیره و عقب نشینی ملا مصطفی بارزانی و نیروهایش به ایران، توسط رژیم بعثی عراق به شعاع بیست کبلومتر تا مرز ایران از سکنه خالی شده بود. دهکده ها ویران، مزارع سوزانده و چشمه های آب بسته شده بودند........... متن کامل
  منبع خبر


 

دو گروه مدافع حقوق بشر خواستار رفع اتهام از عبدالفتاح سلطانی شدند.

برنامه مشترک حمايت از مدافعان حقوق بشر نسبت به آنچه ادامه آزار و اذيت يک وکیل و فعال طرفدار حقوق بشر ايرانی توسط مقامات قضايی اين کشور خوانده، عميقا ابراز نگرانی کرده است. اين برنامه که توسط دو نهاد "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" و "فدراسيون بين المللی حقوق بشر" اداره می شود، شديدا ابراز نگرانی کرده که عبدالفتاح سلطانی که قرار است پنجم آوريل در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شود هنوز تفهيم اتهام نشده و وکلايش نیز به پرونده او دسترسی ندارند........... متن کامل
  منبع خبر


 

تقديم به اسطوره زمان بی اسطورگی "اکبر گنجی".

دانيال آذری جمعه ۴ فروردين ١٣٨۵ ( ٢۴ مارس ٢٠٠۶ ).
هفته گذشته همزمان با نو شدن طبيعت روزنامه نگار دربند "اکبر گنجي" پس از تحمل شش سال حبس و ماهها سلول انفرادی با چهره ای که حکايت از سختيهای اين ۶ سال دارد به مرخصی آمد, البته در نيمه شب و سرزده! به دليل جلوگيری از استقبالی در خور اين اسطوره زمان.
نگارنده نيز مانند هر ايرانی آزاديخواه ديگر از زمان انتشار شجاعانه "مانيفست جمهوری خواهي" ايشان و همچنين اعتصاب غذای طولانی آقای گنجی لحظه به لحظه اخبار مربوط به ايستادگی اين انسان آزاديخواه را دنبال می کردم و هميشه بر ايستادگی و شجاعت ايشان درود می فرستادم. شجاعت ايشان در ابراز عقيده شان من را به ياد "سقراط" که در لحظه اعدام به جرم فاسد کردن جوانان آتن گفت: «ای آتنيان اگر صد بار ديگر به زندگی باز گردم جز اين چيز ديگری نخواهم گفت!» و پايداری ايشان در دفاع از عقيده خود مرا به ياد «گاليله» می اندازد.
در طول اين مدت هميشه سوالی در ذهنم غوطه ور بود مبنی بر اينکه علت اين پايداری و شکست ناپذيری در نبرد با اهريمن چه می تواند باشد!؟ زمرغ صبح ندانم که سوسن آزاد چه گوش کرد که با ده زبان خموش آمد ........... متن کامل
  منبع خبر


 

قانونگذاران شیعه: از سوی حکومت ایران برای ابقای جعفری در نخست وزیری عراق زیرفشاریم!!!

رادیو فردا: در آغاز دورجدید مذاکرات بر سر دولت جدید، قانونگذاران شیعه گفتند از سوی حکومت ایران برای ابقای جعفری در نخست وزیری عراق زیرفشار قرار دارند سیاستمداران عراقی، امروز، جمعه، مذاکرات خود در زمینه تشکیل یک دولت جدید را از سر خواهند گرفت.
در همین حال، قانونگذاران شیعه تاکید کرده اند که در نظر ندارند ابراهیم جعفری، نخست وزیر موقت را که برای یکدوره دیگر نخست وزیری در نظر گرفته شده است، کنار نهند. مقامات شیعه گفتند حکومت ایران از ابراهیم جعفری پشتیبانی می‌کند و سیاستمداران شیعه را برای حمایت از وی تحت فشار قرار داده است.
در مذاکرات امروز جمعه بر سر انتخاب نخست وزیر، رئیس مجلس و رئیس جمهوری تصمیم گرفته می شود. انتظار می‌رود جلال طالبانی، رئیس جمهوری موقت که یک کُرد است سمت ریاست جمهوری را حفظ کند........... متن کامل
  منبع خبر


 

پيام نوروزي دكتر ناصر زرافشان: هيچ زمستاني نمي پايد!

پيمان پاك مهر. روزنامه نگار در تبريز.
www.tabriznews.com, pakmehr88@hotmail.com, Tel:0098914415 7400 تبريز نيوز:سرويس سياسي: دكتر ناصر زرافشان ، وكيل پايه يك دادگستري و از وكلاي پرونده قتل هاي زنجيره اي به مناسبت فرا رسيدن نوروز 85پيامي منتشر كرده است. متن كامل پيام اين زنداني سياسي كه چهارمين سال دربند بودن در زندان اوين را گذرانده و در مرخصي به سر مي برد در زير آمده است:
" فرا رسيدن نوروز بر همه هم ميهنان در سراسر جهان بويژه بر نيروهاي ميهن پرست و مردم دوست فرخنده باد. اين آيين كهن با خود دو پيام بزرگ دارد ،‌از يك سو يكي از نشانه هاي هويت تاريخي و مشترك مردم ماست و با يادآوري اين ريشه و هويت مشترك تاريخي ، پيام آور وحدت و هم بستگي است و از سويي ديگر شايد چون پشت به زمستان و رو به بهار و باغ و آبادي دارد ، روشن ، اميد بخش و حامل يك حس نيرومند ، نو شوندگي ، اميد بخش ، بالندگي و پيروزي است و فرارسيدن هر باره آن با خود اين پيام را دارد كه هيچ زمستاني نمي پايد و پس از هر زمستاني بهار از راه مي رسد. من نيز به همراه نوروزي كه فرا رسيده است براي همه مردم ايران وحدت ،‌بالندگي و پيروزي آرزو مي كنم".
  منبع خبر


 

ایران با داشتن یک صدم جمعیت جهان‏، یک چهلم تصادفات دنیا را داراست!

صدای آلمان: در ایران ۹۰ درصد سفرها از طریق جاده انجام می‌شود؛ جاده‌هایی که به گفته‌ی مسئولان بیش از دو هزار نقطه‌ی بحرانی و حادثه‌خیز دارند. گذشته از غیراستاندارد بودن جاده‌ها افزایش تعداد خوردرو در ایران مطلقا با بهبود و گسترش جاده‌ها تناسب ندارد. ۱۲ در صد از این سفرها در فاصله‌ی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین انجام می‌شود که به رقمی حدود ۷۰ میلیون سفر می‌رسد.
جاده‌ها همچنان قتلگاه مسافرانند و ایران با بیش از ۲۷ هزار کشته‌ی ناشی از تصادفههای رانندگی در سال گذشته صدر نشین کشورهای جهان است. درحالی که در سایر کشورها به ازای هر ۱۰ هزار خودرو سالیانه بین ۵ تا ۶ مورد مرگ اتفاق می افتد این رقم درکشور ما به ۳۵ مورد برای هر ده هزار خودرو می‌رسد. البته برخی منابع این رقم را ۲۵ مورد اعلام کرده‌اند که با همان نیز کشور ما رکورد دار است........... متن کامل
  منبع خبر


Tuesday, March 21, 2006
 

گزارشی از تجمع خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین

تاریخ 1/1/1385
بنا بر گزارشهای رسیده، تحصن خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین لحظاتی پیش خاتمه یافت. خانواده های طبرزدی، حیدرپور، خالد حردانی و دکتر جیلانی، یوسف مولایی و.. از جمله افراد شرکت کننده بودند.
پیش از این خانواده های زندانیان سیاسی اعلام کرده بودند که قصد دارند در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به همسران و فرزندانشان، هفت سین خود را در مقابل اوین پهن کنند و روز 1 فروردین را در کنار آنان باشند.
گفتنی است این تجمع بدون سر دادن هیچ گونه شعاری به صورت آرام به پایان رسید.
لازم به ذکر است که این تجمع به دلیل بدقولی های قوه قضائیه در اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان شکل گرفته بود.
در حال حاضر فقط چند زندانی توانسته اند از مرخصی نوروزی برخوردار شودند و سایرین همچنان در بند هساتند.
شب گذشته نیر زندانیان سیاسی در بند 350 با چیدن هفت سین و برگزاری آیین دید و بازدید این جشن کهن را گرامی داشتند.
http://komitegozareshgar.blogfa.com
komite_gozareshgar@yahoo.com
  منبع خبر


 

لوگو سال نو امسال گوگل

  منبع خبر


 

برپايی سفره هفت سین در مقابل زندان اوین - فردا سه شنبه ساعت 11 صبح

فراخوان زندانیان سیاسی برای تجمع در مقابل زندان اوین
زندانیان سیاسی به دلیل اعتراض به عدم رعایت حقوق انسانی خود، روز سه شنبه اول فروردین 1385 را روز اعتراض خود و خانواده هایشان قرار دادند . در این روز خانواده های زندانیان سیاسی در اجتماعی در مقابل درب اصلی زندان اوین در ساعت 11 صبح و برپایی سفره هفت سین اعتراض خود را به عدم رعایت حقوق انسانی زندانیان و اعطا مرخصی نوروزی از ناحیه حکومت اسلامی اعلام نموده وبا برگذاری مراسم سنتی نوروز همبستگی شان را با عزیزان خود در زندان اعلام میدارند.
بدین وسیله ازهموطنان عزیز دعوت میشود تا با حضور خود در این مراسم بار دیگر ماهیت ضد بشری حاکمیت ایران را برای جهانیان به نمایش بگذارند.
فراخوان نوروزی فعالین و مبارزین سیاسیهوطنان ، ایرانیان ، رنج دیدگان
خانواده های زندانیان سیاسی در اوین و رجائی شهر ، عید فرخنده و نوروز باستانی را در مقابل درب بزرگ زندان اوین گرامی خواهند داشت و بر گرد سفره (( هفت سین )) خواهند نشست .
بدینوسیله از کلیه هموطنان عزیز ، خانواده گرامی زندانیان سیاسی و تمامی عزیزانی که در ادوار گذشته طعم تلخ دوری از خانواده در چنین ایام میمون و فرخنده ای را با تمام وجود لمس کرده اند ، دعوت میشود تا در این ضیافت نوروزی (( اسارت )) خانواده زندانیان سیاسی را همراهی نمایند . محل: زندان اوین زمان: سه شنبه اول فروردین 85 ساعت : یازده صبح جمعی از مبارزین و فعالین سیاسیایران- تهران 28 اسفند 84
از همه عزیزان خصوصا رسانه ها دعوت مینمائیم که این فراخوان را از طریق تریبون رسانه ها به اطلاع عموم مردم ایران برسانند .
  منبع خبر


Saturday, March 18, 2006
 

علی افشاری: سناریوی جدید امنیتی اقتدارگرایان !


محفل اطلاعاتی اقتدارگرایان پس از واکنش محکم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در دفاع از کیان دانشگاه و حرمت شهدای جنگ در تدارک سناریوی امنیتی دیگری است تا زمینه را برای بازداشت فعالین دانشجویی و اعمال فشار بر آنها برای اخذ اعترافات اجباری در چهارچوب طرحهای از پیش تعیین شده فراهم نماید.
روزنامه کیهان به طریق مالوف , آسمان و ریسمان را به هم بافته است تا به خلاف , بین این واکنش اصولی دانشجویان و مراسم سخنرانی " افق های دموکراسی و حقوق بشر در ساختمان کنگره آمریکا " پیوند برقرار کند .!!!از این رو نشسته به ناحق بر مسند وزارت علوم و تشکل های شبه نظامی به فرموده ساز کوک کرده اند که دانشجویان شریف از آمریکا خط گرفته اند !!!و قس علیهذا....... متن کامل
  منبع خبر


 

مصاحبه با معصومه شفیعی: اکبر گنجی پس از گذراندن شش سال زندان به خانه بازگشت.

اکبر گنجی پس از گذراندن شش سال زندان شامگاه جمعه به خانه باز گشت.
خبرگزاری ایرنا به نقل از محمود سالارکیا معاون امور زندانها گزارش داده بود که بدلیل غیبت های غیر موجه، آقای گنجی فروردین ماه آزاد خواهد شد.
معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: با وجود اینکه اعلام کرده بودند که دهم فروردین ایشان دوران محکومیتش تمام می شود دیشب بطورغیر منتظره آقای گنجی را روانه منزل کردند. خانم شفیعی درباره وضعیت جسمی آقای گنجی می گوید وزن زیادی از دست داده اند و باید جبران شود. خانم شفیعی می گوید اتهام تازه ای علیه همسرش مطرح نشده است.
اکبر گنجی پس از گذراندن شش سال زندان شامگاه جمعه به خانه باز گشت. خبرگزاری ایرنا به نقل از محمود سالارکیا معاون امور زندانها گزارش داده بود که گنجی به مرخصی آمده و دوران محکومتیش دهم فروردین پایان می یابد. معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید اتهام تازه ای علیه همسرش مطرح نشده است.
فرین عاصمی (رادیو فردا): آزادی اکبر گنجی درحالی صورت گرفت که پیش از این گزارش شده بود بدلیل غیبت های غیر موجه، آقای گنجی فروردین ماه آزاد خواهد شد. اکبر گنجی ساعت 10 شب دیشب (جمعه) از زندان آزاد شد و به خانه آمد. معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی درباره به پایان رسیدن دوران محکومیت و آزادی همسرش می گوید:........ متن کامل
  منبع خبر


 

كارگران با شكم گرسنه و لباس مندرس به استقبال سال نو می ‏روند!

صدها كارگر معدن سنگرود ، پس از يك سال اعتراض پي در پي، شنيدن قولهاي به ظاهر مثبت مسوولان كشوري ، وعده هاي سرخرمن مقامات استاني و در نهايت پناهنده شدن به دفتر رئيس جمهور عدالت طلب , به حقوق معوقه ۱۳ ماه خود دست نيافته و متاسفانه در سايه شعار زيباي عدالت گستري رئيس جمهور ، با شكمي گرسنه و لباسهاي مندرس به استقبال سال نو مي روند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا ، كارگران معدن سنگرود عنوان كردند آخرين وعده استاندار گيلان در خصوص پرداخت ۴ ماه حقوق معوقه كارگران و از سرگيري كار معدن ، عملي نشده و گويا مسوولان با كم كاري خود، به گونه‌‏اي عمل مي‌‏كنند كه كارگران نمي بايست هيچگاه به حقوق قانوني خود دست يابند........ متن کامل
  منبع خبر


 

بیانیه نوروزی کانون نویسندگان ایران .

کانون نویسندگان ایران در بیانیه نوروزی خود خواستار روشن شدن سرنوشت قتلهای زنجیره ای شد و به ادامه باز داشت ها و نقض آزادی بیان اعتراض کرد.
کانون نویسندگان ایران در بیانیه نوروزی خود یاد نویسندگان جان باخته در راه آزادی اندیشه، بیان را گرامی داشت و خواستار روشن شدن سرنوشت قتلهای زنجیره ای و پرونده قتل زهرا کاظمی شد.اعضای کانون نویسندگان ایران در بیانیه نورزوی خود به ادامه بازداشت دکتر ناصر زرافشان، وکیل خانواده های قتل های سیاسی پائیز ۷۷ و اکبر گنجی اعتراض کرده و خواهان روشن شدن پرونده یوسف عزیزی بنی طرف و محسن حکیمی دو عضو دیگر کانون شدند و خواهان رفع توقیف از نشریات دانشجویی مستقل شدند. کانون نویسندگان ایران در این بیانیه خواستار آزادی هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد و بازگشت همه کارکنان اخراجی این شرکت به سر کار خود شد........ متن کامل
  منبع خبر


Thursday, March 16, 2006
 

ایالات متحده آمریکا آماده عملیات پیشگیرانه علیه رژیم اسلامی است

یک سند کاخ سفید واشنگتن که خبرگزاری فرانسه به نسخه ای از آن دست یافته است، حاکی است که رژیم تهران، اصلی ترین چالش و تهدید برای ایالات متحده بشمار می رود و آمریکا آماده است در صورت لزوم، به عملیات پیشگیرانه علیه رژیم ملاها دست بزند.
در این سند 49 صفحه ای که به استراتژی امنیت ملی کاخ سفید مربوط می شود و قرار است امروز پنج شنبه منتشر گردد، از جمله آمده است رژیم تهران شاید بزرگترین چالشی است که آمریکا با آن روبرو است و در صورت لزوم، ایالات متحده آماده استفاده از نیروی نظامی برای از بین بردن این تهدید است.
در این سند همچنین گفته شده است در استراتژی امنیت ملی آمریکا، انجام عملیات پیشگیرانه همچون گذشته، یکی از گزینه هايی است که ایالات متحده آماده است برای مقابله با تهدیدهای جدی به آن دست بزند.
مشروح این خبر در گزارشهای بعدی به اطلاع خواهد رسید.
  منبع خبر


 

چند خبر از زندان اوین - کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین، "مصطفی سنگ تراش" زندانی سیاسی مجاهد به مدت 20 روز به مرخصی آمد. گفتنی است بر خلاف گفته های پیشین مسئولین قوه قضائیه مبنی بر عدم دادن مرخصی به زندانیان سیاسی ، درخواست مرخصی تعدادی از این زندانیان صبح امروز مورد تایید قرار گرفت.
چندی پیش قوه قضائیه طی بخشنامه ای، مرخصی کلیه زندانیان سیاسی- امنیتی را لغو کرده بود.
2. مهران کوثری از متهمین بهاییت که به مدت 1 سال در زندان به سر برده بود، پس از 15 روز تاخیر امروز از زندان آزاد شد. تنها جرم وی تبلیغ دین بهایی و فرایض آن بوده است.
3. امیر پرویزی از فعالان دانشجویی که 8 ماه پیش در مقابل دانشگاه تهران بازداشت شده بود و هفته ی گذشته به دلایل نامعلومی به اندرزگاه 7 منتقل شده بود، صبح امروز در پی اعتراضات خود و سایر زندانیان به بند 350 زندان اوین بازگردانده شد.
امیر پرویزی به مدت 7 ماه و نیم در بند 209 زندان اوین در سلولهای انفرادی به سر برده بود.
تاریخ 24/12/1384
  منبع خبر


 

آخرین اخبار زندانیان سیاسی

شنیده ها حاکی از آن است که زندانی عقیدتی ، مهران کوثری که سال گذشته به اتهام بهایی بودن دستگیر شده بود، ساعت 17/30 دقیقه عصر روز چهار شنبه 24/12/1384 اززندان آزادشد.
شنیده ها حاکی از آن است آقای محسن درستکار و خانم الهام فروتن دو متهم پرونده تشریه تمدن هرمزگان که تا به حال پرونده آنها در دادگاه کارکنان دولت در حال رسیدگی بود، با نظر دیوان عالی کشور روز سه شنبه 22/12/1384 به جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به دادگاه انقلاب تهران ارسال گردید.
شنیده ها حاکی از آن است عبدالرضا رجبی از هواداران سازمان مجاهدین خلق که به حبس ابد محکوم است، با تدابیر شدید امنیتی از زندان دیزل آ باد کرمانشاه به بند 350 زندان اوین منتقل شده است.
این زندانی سیاسی در تاریخ 15/2/1380 در سرپل زهاب توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود. از علت انتقال این زندانی به زندان اوین اطلاعی در دست نیست.
  منبع خبر


Wednesday, March 15, 2006
 

گزارشی کوتاه از چهارمین جشنواره سینمای ایران در تبعید (پاریس)

این جشنواره که در مدتی کوتاه توانسته است با امکانات مالی بسیار ناچیزش، جای خود را در میان جشنواره های سینمای بیشماری که هرساله در فرانسه با حمایت های مالی قابل توجه سازمان های مختلف دولتی یا غیر دولتی، برگزار میشوند باز کند، درچهارمین سال برگزاری اش سی و پنج فیلم کوتاه و بلند از سی و چهار کارگردان ایرانی( با چهارده فیلم) و غیر ایرانی (بلژیکی، کانادایی، مکزیکی، اسپانیایی، آمریکایی، هنگ کنگی، فرانسوی، الجزایری و سوئدی) با بیست و یک فیلم که از میان بیش از پنجاه فیلم انتخاب شده بودند با موفقیت بسیار از نهم تا دوازدهم ماه مارس در پاریس به نمایش گذاشت. استقبال فرانسوی ها و ایرانی های (بی ادعای) ساکن پاریس و حومه چندین بار به حدی رسید که متاسفانه عده ای از علاقمندان به علت کمبود جا به سالن محل نمایش راه نیافتند.
انجمن هنر در تبعید موفقیت خودرا در برگزاری جشنواره هایش مدیون همه ی آن گروه از تماشاگرانی که با حضورهمیشگی شان و هنرمندانی که با ارائه کارهای با ارزششان به این جشنواره ها اعتبار می بخشند می داند.
جای دارد از همه ی عزیزانی که بی هیچ بغض و حسادتی در انعکاس خبرهای مربوط به برنامه های انجمن، انجمن را یاری داده و می دهند، و موجب تشویق و دلگرمی ام برای ادامه ی این راه دشوار می شوند، سپاسگزاری کنم.
جواد دادستان
مدیر انجمن هنر در تبعید
  منبع خبر


Tuesday, March 14, 2006
 

بوش: ايران به شبه نظاميان عراقی مواد منفجره می دهد

در آستانه تشکيل جلسه شورای امنيت سازمان ملل متحد برای بررسی پرونده اتمی ايران رئيس جمهور آمريکا ايران را در انفجارهای عراق دخيل دانسته است.
جورج بوش روز دوشنبه طی يک سخنرانی درباره اوضاع عراق گفت: "تهران با توانا ساختن شبه نظاميان شيعه در عراق در ساخت بمب های دست ساز مسئول حداقل بخشی از افزايش تلفات ناشی از حمله به نيروهای ائتلاف بوده است. نيروهای ائتلاف بمب های دست ساز و مواد منفجره ای در عراق پيدا کرده اند که روشن است در ايران ساخته شده اند."
اظهارات رئيس جمهور آمريکا در حالی مطرح می شود که انتظار می رود طی روزهای آينده شورای امنيت سازمان ملل بيانيه ای عليه ايران صادر کند. آقای بوش اميدوار است که بتواند جامعه جهانی را برای اعمال فشار بيشتر بر ايران بسيج کند.
وی گفت: "اين اقدامات همراه با حمايت ايران از تروريسم و تلاش های اين کشور برای دستيابی به سلاح اتمی به طور فزاينده ای ايران را منزوی می کند و آمريکا به تلاش های خود برای بسيج جامعه جهانی در مقابله با اين تهديدها ادامه می دهد."...متن کامل
  منبع خبر


 

تجمع اعتراضي كارگران نساجي غرب در مقابل دفتر احمدي نژاد


كارگران معترض كارخانه «نساجي غرب» كرمانشاه در اعتراض به انحلال اين كارخانه در برابر نهاد رياست جمهوري تجع كردند. كارگران مي گويند: به جاي دولت عدالت گستر، بگوييم دولت اخراج گستر. 8 سال جنگيديم و كاركرديم؛ هيچكس قدر ندانست. تعطيلي هر كارخانه يعني افزايش فقر و فحشا.به گزاري خبرگزاري حكومتي ايلنا، 22 اسفند 84 (13مارس)، 150 تن از كارگران "نساجي غرب" كرمانشاه، در اعتراض به تصميم مديريت اين واحد مبني بر انحلال كارخانه، در مقابل دفتر نهاد رياست جمهوري تجمع كردند . بنا به اين گزارش، اين شركت تحت پوشش بانك صنعت و معدن مي‌‏باشد و مدير عامل آن اعلام كرده كه واحد در 24 اسفند تعطيل خواهدشد، بنابراين كارگران بايد با شركت تسويه حساب كنند."نساجي غرب" در كرمانشاه بالاي 25 سال سابقه فعاليت دارد و يكي از واحدهاي قديمي و با سابقه نساجي در ايران است. تا سال 1380 ، 1200 نفر در اين واحد مشغول به كار بوده‌‏اند و مديران به بهانه كوچك‌‏سازي و بهبود اوضاع و احوال كارگران اين تعداد را به 300 نفر در سال (1381) و 150 نفر در سال 83 كاهش دادند و اينك كارخانه تحت عنوان ورشكسته به كل تعطيل مي‌‏شود و تنها واحد مشهور نساجي كرمانشاه از دور خارج مي شود. يكي از كارگران مي گويد: مفهوم عدالت گستري و مهرورزي دولت محترم را هم فهميديم , از اين پس مي گوييم: دولت اخراج گستري!كارگر ديگري مي‌‏گويد‌‏: به احمدي‌‏نژاد بگوييد كه شب عيدي شرمنده زن و بچه شدن خيلي سخت است‌‏، كارگري كه 25 سال سابقه كار دارد مي‌‏گويد : اگر از خدا نمي‌‏ترسيدم و نگران خانواده‌‏ام نبودم‌‏، يك لحظه زندگي را براي خودم حرام مي دانستم، اما افسوس كه مي‌‏ترسم!كارگري كه همسرش بيمار است‌‏، مي‌‏گويد‌‏: هشت سال هم كار كرديم و هم جنگيديم، اما اگر مي‌‏دانستيم اينگونه مي‌‏شود‌‏، مي‌‏رفتيم و در صف دشمنان مي‌‏ايستاديم، شايد آنان قدر ما را بيشتر مي‌‏دانستند!كارگري مي‌‏گويد‌‏: تعطيلي هر كارخانه, يعني افزايش بيكاري؛ يعني افزايش فحشا و فقر و يعني ... به راستي عاقبت ما چه خواهد شد؟ساعت 11 صبح است و كارگري مي‌‏گويد: هيچ نخورده‌‏ايم، بيشترمان از ديشب تا حالا بيدار هستيم و نگران خود و خانواده امان و مهمتر از آنها، نگران كارخانه كه بالاخره چه خواهد شد؟
  منبع خبر


Monday, March 13, 2006
 

بیانیه کانون وبلاگ نویسان دررابطه با سرکوب وحشیانه تجمع مسالمت آمیز زنان در روز زن

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ) سرکوب وحشیانه تجمع مسالمت آمیز زنان در پارک دانشجو را محکوم نموده و از سازمان ملل تقاضا دارد نقض گسترده حقوق بشر در ایران را نادیده نگیرند.

در کشوری که "زن بودن" به خودی خود جرم انگاشته شده و کيفرش نيمه‌‌انسان تلقی شدن در کليه قوانین حقوقی و جزایی ، 8 مارس دیگر فقط روز زن نیست روز رهایی انسان، است روز اعتراض به حاملان امپراطوری جهل و خرد ستیزی است. بار دیگر پرچم‌داران تاریک اندیشی بنا به سیاق همیشگی خود به زنان و مردانی که در 17 اسفند 84 در پارک ‌دانشجو گرد آمده بودند تا در تجمعی آرام از "آزادی"، "برابری" و "صلح" سخن بگویند وحشيانه‌يورش بردند و گردهمایی آرام ایشان را با خشونتی بی‌رحمانه سرکوب کردند، که ضرب و جرح خانم سیمین بهبهانی (شاعره کهن سال) نمونه بارز آن وحشیگری است!
کانون وب‌لاگ‌نويسان ایران پن‌لاگ این حرکت مذبوحانه را محکوم نموده و به همه‌ی زنان و مردان آزادی‌خواه به‌ویژه وب‌لاگ‌ نويسانی که با حضورشان در آن گردهمایی به جهانیان نشان دادند راه مردم ایران از اقلیت حاکم بر کشور جدا ست درود می‌فرستد.

امسال نیز روز زن را در حالی پشت سر گذاشتیم که نجمه امید پرور وب‌لاگ‌نويس به اتهام "توهین به خاتمی" و "تبلیغ علیه نظام" به پرداخت یک میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی و توقیف و ضبط اموال محکوم شده؛ همچنین الهام افروتن روزنامه‌نگار بوشهری در وضعیتی نا مشخص در بازداشت به‌سر می‌برد و پرونده‌ی قتل سبعانه‌ی زهرا کاظمی همچنان مفتوح است.

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ) از سازمان ملل درخواست مینماید: نقض گسترده حقوق بشر در ایران و به تبع آن نقض حقوق مبتدی زنان ایران که برایشان جنبه حیاتی دارد را نادیده نگرفته و عضویت دولت ایران در سازمان ملل را مشروط به رعایت مفاد بیانیه جهانی حقوق بشر نمایند.

کانون وبلاگ نویسان ایران(پن‌لاگ)
  منبع خبر


Saturday, March 11, 2006
 

روش جدید تواب سازی و بی اعتبار جلوه دادن فعالان سیاسی فرهنگی توسط نهادهای امنیتی

يكي از روش هاي رژيم جمهوري اسلامي براي فريب افكار عمومي ، گرفتن اعتراف و اقرار هاي كاذب از زندانيان سياسي و عقيدتي است. روشن است كه در طي سالهاي گذشته پخش مصاحبه هاي تلويزيوني از فعالان سياسي و دانشجويي زنداني در صدا و سيما و يا روزنامه هاي كيهان ، رسالت و جمهوري اسلامي، نه تنها براي تخريب شخصيت فردي بلكه براي بي اعتبار ساختن گروههاي مخالف استفاده مي شد. اما مقامات اطلاعاتي و امنيتي با گذشت زمان به بي اثر بودن اين رفتارها پي برده اند.
بر اساس شنيده ها و گزارش هاي رسيده اينك مقامات اطلاعاتي امنيتي راه جديدي براي اقدامات خود يافته اند. آنها در حركتي كم نظير مصاحبه اي با علي افصحي روزنامه نگار ترتيب داده و قصد دارند در يك روزنامه آمريكائي به چاپ برسانند. شنیده ها حاکی از آنست که علی افصحی روزنامه نگار که از ۲۳ بهمن در زندان به سر می برد, مصاحبه ای با آقای کارل ویک (Carl Vick ) خبرنگار روزنامه نگار واشنگتن پست انجام داده است. این مصاحبه که به وساطت آقای (ع .ب. – يكي از اعضاي انجمن حمايت از حقوق زندانيان) صورت گرفته در زمانی انجام شده که آقای افصحی در زندان است و تا کنون مواجهه ای با افکارعمومی نداشته است.
به نظر می رسد سیستم امنیتی ایران سناریوی جدیدی را طراحی کرده است تا رویکرد تواب سازی و اعتراف گیری های دروغين را در قالب جدیدی دنبال کند. تا با بهره گیری از سیاستهای رقابتی جریان لیبرال امریکا بر علیه دولت بوش, به جای آنکه متهمین را در مقابل دوربین تلويزیون و یا رسانه های وابسته به حکومت قرار دهند , از فضای رسانه ای امریکا استفاده کند. علی افصحی از تاریخ بازداشت هنوز امکان ملاقات با خانواده اش را نداشته است.
  منبع خبر


 

مانور نظامی نیروهای ویژه ضدشورش و پاسداران در شهر مهاباد

کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) : براساس گزارشی از مهاباد، نیروهای ویژه ضدشورش رژیم به همراه شماری از نیروهای سرکوبگر پاسداران از چند روز گذشته در ستون‌های نظامی مجهز به سلاح‌ سنگین در داخل شهر مهاباد در رفت و آمد هستند. در جریان این مانورها، که گفته می شود هدف آن ترساندن مردم و جوانان شهر و ممانعت از هر نوع تجمعی به مناسبت چهارشنبه سوری است، نیروهای سرکوبگر روز پنجشنبه ۱۸ اسفند برابر با ۹ مارس، چهار خودرو را در شهرک فرهنگیان به رگبار می بندند. سه خودرو موفق به ترک محل می‌شوند، اما خودروی چهارم براثر شلیک گلوله به لاستیک‌های آن‌ متوقف می‌شود. راننده از خودرو پیاده شده و در حالی که دست‌های خود را بالا گرفته بود و به طرف ماموران در حرکت بود، مورد اصابت چند گلوله قرار می گیرد و به شدت زخمی می‌شود. سرکوبگران رژیم وی را بلافاصله دستگیر و بعد از چند ساعت خبر می رسد راننده که یک مرد ۳۲‌ساله بنام طحا محمدپور است در بیمارستان شهر تحت نظارات نیروهای اطلاعات بستری شده است. حال وی وخیم گزارش شده است.
رژیم در شهر شایعه می‌کند خودروهائی که به رگبار بسته شدند، وسایل قاچاق همراه داشتند که در بازارهای مرزی میان دو کردستان ایران و عراق خریداری شده بود. گفتنی است که این نخستین بار نیست رژیم جموری اسلامی، اهالی شهرهای کردنشین را به بهانه قاچاق وسایل زندگی به گلوله می بندند. طی چند سال گذشته صدها جوان که هزینه معیشت خود و خانواده شان را از خرید و فروش وسایل زندگی در بازارهای آزاد مرزی کردستان تامین می‌کنند، مورد حمله سرکوبگران رژیم قرار گرفته و جان باختند.
  منبع خبر


 

براي خودم و پايي كه به خاطر ضربه پوتين كبود شده و ورم كرده است ، حرفي ندارم!


سيمين بهبهاني" ، شاعره نامدار معاصر ، در مراسم گردهمايي روز زن ( ۸ مارس ) كه روز چهارشنبه در پارك دانشجو برگزار شده بود ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دچار آسيب بدني شد.
اين مراسم با دخالت نيروي انتظامي به زد و خورد كشيده شده بود.بهبهاني ، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و انديشه ايلنا , پيرامون گردهمايي روز زن ۸ مارس گفت‌‏ : من براي خودم و پايي كه به خاطر ضربه پوتين كبود شده و ورم كرده است ، حرفي ندارم ، اما براي زن‌‏هايي كه بي‌‏گناه ، زير ضربات باتوم و مشت و لگد فرياد مي كشيدند ، اظهار تاسف مي‌‏كنم.
وي تصريح كرد : بيشتر از همه براي آناني كه نمي‌‏دانم در كدام دارالتاديب تربيت شده اند كه با مادران ، خواهران و هم وطنان خود چنين رفتار مي كنند , متاسفم........... متن کامل
  منبع خبر


 

تقاضای یاری سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان (RMMK) .


با یاری به سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
برای رهایی آزادی بیان و حقوق بشر از اسارت تلاش کنیم

وجدانهای بیدار و مردم شریف ایران و ملت نجیب کرد، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان را یاری نمایند تا مضامین انسانی؛ صلح خواهی، آشتی جویی، حق طلبی، آزادی خواهی، مسالمت جویی و لطافت بیان توام با صداقت، حقیقت، صراحت، شفافیت و مدنیت ملت ستمدیده کرد به گوش جهانیان برسد.
دهها سال است سرکوبگران ملت کرد، حقوق بنیادی و آزادیهای اساسی انسانی و حتی حداقلهای تعهدات به معاهده های جهانی را به آسانی زیر پا می گذارند. دهها سال است مردم ستمدیده و مظلوم کرد را بعنوان؛ فریب خورده، ایادی بیگانه، کافر، ضددین، آدم کش، قاتل، راهزن، جدایی خواه و تجزیه طلب به مردم ملت حاکم و مردم ایران معرفی کرده اند. دهها سال است سرکوبگران و قاتلین، فرزندان مردم کرد را به آسانی به گلوله می بندند، فعالان ملت ستمدیده کرد را دستگیر و بازداشت و زندانی و اعدام می کنند و سپس به مدد دستگاهها و رسانه های تبلیغاتی در اختیار، واقعیات را معکوس و واژگونه منعکس نموده و با دروغ و فریب، ذهن و روان و فکر مردم ایران را نیز به اسارت گرفته اند. دهها سال است به اسارت گیرندگان روح و جسم ملتهای ایرانی با جابجایی و وارونگی واقعیت و دروغ، حقیقیت و نا راستی و حق و ناحق، سیاستهای آپارتاید ملی، مذهبی و اتنیکی و جنسیتی را اجرا و ادامه داده اند.......... متن کامل
  منبع خبر


 

حمایت از تجمع اعتراض آمیز در برابر دفتر اروپایی سازمان ملل.

خانواده های فعالان و بازماندگان قتلهای سیاسی از تجمع اعتراض آمیز مدافعان حقوق بشر در برابر دفتر اروپایی سازمان ملل حمایت کردند .
ده ها تن از قربانیان نقض حقوق بشر در ایران در طوماری از تجمع اعتراض آمیز مدافعان حقوق بشر در برابر دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو به مناسبت اجلاس کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد حمایت کردند. یکی از امضا کنندگان این طومار پرستو فروهر فرزند پروانه اسکندری و داریوش فروهر است که می گوید با خواست محکومیت نقض حقوق بشر در ایران و گماردن یک ناظر ویژه و دائمی حقوق بشر در ایران از این تجمع حمایت می کند.
از دیگر امضا کنندگان علیرضا جباری نویسنده و مترجم سابقا زندانی است. علیرضا جباری می گوید هدفش از حمایت از تجمع ژنو، چاره جویی برای پایان دادن به موارد نقض حقوق بشردر ایران است. پرستو فروهر می گوید معترضان بدون توجه به وابستگی های سیاسی و اجتماعی گوناگون کنار هم قرار گرفتند تا به مساله نقض حقوق بشر در ایران تاکید اساسی داشته باشند......... متن کامل
  منبع خبر


 

تلاش یک اقلیت غیــــــــــرمتخب برای سرکوب خواسته‌های مردم ایران!

یک اقلیت غیــــــــــرمتخب!
با سرکوب، حمایت از تروریسم و تلاش برای تولید بمب اتمی،
خواسته‌های مردم ایران برای دمکــــــــراسی را زیرپا میگذارد!

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه حکومت ایران را بزرگترین چالش سیاست خارجی آمریکا توصیف کرد و گفت به نظر می رسد جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده تا سلاح اتمی تولید کند. وی افزود: ایران سنگر اصلی تروریسم است، در جنوب عراق، در سرزمین های فلسطینی و در لبنان -- و در همه این موارد، حمایت حکومت ایران از تروریسم رشد دولت های دولت های دموکراتیک و باثبات را کند و در مواردی متوقف می کند.
خانم رایس افزود: حکومت ایران البته یک پرونده حقوق بشری وحشتناک دارد و کشوری است که در آن یک اقلیت غیرمنتخب آرزوها و خواست های مردم ایران برای دموکراسی را ناکام می گذارد. کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بزرگترین چالش پیش روی آمریکا، ایران است.
کاندولیزا رایس: ما ممکن است از سوی هیچ کشور واحدی جز ایران با چالشی بزرگتر روبرو نباشیم. ایرانی که سیاست هایش در جهت ایجاد خاورمیانه ای است که ۱۸۰ درجه با خاورمیانه ای که مدنظر ما است تفاوت دارد. به نظر می رسد ایران کشوری است که عزم خود را جزم کرده تا سلاح اتمی تولید کند. بر خلاف خواست جامعه بین المللی که مصمم است ایران را از این کار بازدارد....... متن کامل
  منبع خبر


Thursday, March 09, 2006
 

کاریکاتور روز: ارجاع پرونده هسته ای آخوندها به شورای امنیت

  منبع خبر


 

گزارشی از تجمعات اعتراضی روز جهانی زن در پارک دانشجو

ساعت سه و نیم است، از سمت انقلاب به چهارراه ولی عصر با ماشین به بالا می آیم، نیروهای انتظامی خیلی بیشتر از روزهای معمولی حضور دارند، نکنه فکر کردند تجمع قرار است اینجا برگزار گردد؟ ساعت سه و چهل دقیقه به پارک دانشجو می رسم، وضعیت کمی غیر عادی است ولی تعداد هنوز قابل توجه وجود ندارد ، زنی با مبایل صحبت می کند می گوید امروزه ولی نمی دانم چه ساعتی؟ می خوام بگم که چهار, که زنی پیش دستی می کند و به او می گوید چهار، در پارک دوری می زنم و بر می گردم. جمعیت بیشتر شده. زنان و مردان به صورت غیر معمول و بیش از حد روی سکوهای استراحتگاه پارک روبروی سالن آمفی تئاتر نشسته اند. کمی گشت می زنم, تعدادی از فعالین سیاسی را می بینم. اسمشان را بهتر است نام نبرم، منم می روم روی سکوها تا نظاره گر باشم. مردان لباس شخصی که تعداد انها زیاد نیستند سعی می کنند خود را عادی نشان دهند ولی پارک کاملا غیر عادی است و زمان معمولی رفتار کردن آنها گذشته است. دقایقی مانده به ساعت چهار ، همان ساعت قرار. تعداد قابل توجه می شود . جمعیت متمرکز شده. ساعت چهار می شود. مردمی که کنار نشسته اند کم کم به وسط می آیند، تراکت ها و اعلامیه ها توزیع می شود.
تاریخچه ای از روز هشتم مارس با چاپ رنگی با ذکر تعدادی از مطالبات زنان
اشعار زیبایی مربوط به زنان و برابری آنان با مردان، در یک کاغذ آ 4، لاف ز برتری کم زن و .....
سرودی که قرار است به صورت دسته جمعی خوانده شود، ای زن ای حضور زندگی و ...
تراکتهایی کاغذی شکل در ابعاد مختلف مانند زن با مرد برابر است، باید به کنوانسیون حمایت از حقوق زنان بپیوندیم و .....
تعدادی از زنان از تجمع کنندگان می خواهند تا محل تجمع را نزدیک به ورودی اصلی پارک و نزدیک به خیابان ولی عصر برگزار کنند. تجمع کنندگان تراکتها را یکی پس از دیگری بالا می برند. تجمع رفته رفته متمرکز می گردد, شاید چیزی حدود پانصد تا نهصد نفر، صد نفری هم وسط و بقیه در نزدیکی آنان، آنچه که دیده می شود نه حضور زنان و دخترانی که گاها شاهد اسارت و بردگی آنان هستیم بلکه حضور شیر زنانی است که آماده خرد کردن هر اراده ای پلیدی هستند که بخواهد آنها را به بندگی بکشاند .
سرود با فریادهای زنان و مردان آغاز شد:
ای زن، ای حضور زندگی
به سر رسید، زمان بندگی
جهان دیگری ممکن است
تلاش ما سازنده آن است
این صدا، صدای آزادیست
این ندا، طغیان آگاهی است
رهایی زنان ممکن است
این جنبش سازنده آن است
لا لا لا ، لا لا لا
لا لا لا ، لا لا
افرادی که ترجیحا با فاصله ای نچندان دور نسبت به این زنان ایستاده اند رفته رفته دور جمعیت حلقه می زنند و تجمعی بزرگتر شکل می گیرد. نیروهای لباس شخصی با بیسیم های خود شروع به تکاپو می کنند. تعداد آنها زیاد نیست، خبرگزاریهای داخلی و خارجی، مبایل ها و دوربین ها شروع به ظبط لحظاتی ناب می کنند، چند تا از نیروهای پلیس که قدرت درک دیدن چنین صحنه هایی را ندارند هاج و واج نگاه می کنند. روبروی من زنانی است که با آخرین قدرت سرود زیبای "ای زن ای حضور زندگی" را می خوانند. صحنه به یاد ماندنی است. چند ماشین از نیروهای انتظامی بصورت غیر معمولی وارد پارک می شوند و با حالت تهدید آمیزی در چند قدمی زنان ترمز می کنند. سربازان مقهور این موضوع که چرا مانند همیشه تجمع کنندگان با دیدن ما پا به فرار نمی گذارند، کسی توجه ای به این دو ماشین ندارد. چند تن از نیروهای انتظامی با هیکل هایی بزرگ مدام هیاهو می کنند ولی کسی قصد ندارد به آنها توجه ای کند. مرد قوی هیکل از سربازها می خواهد که به وسط جمعیت بریزند و به کسی رحم نکنند. آنها را هل می دهد ولی آنها خشکشان زده. فرمانده قوی هیکل به سراغ دیگر سربازان می رود و سرخورده از نافرمانی سربازها باز هیاهو می کند. بلندگوی پیکان نیروی انتظامی را بر می دارد ، ای زن، ای حضور زندگی .... صدایی از او را به گوش کسی نمی رساند.
زنان در بالا گرفتن پلاکاردها با هم رقابت می کنند. همه چهره ها مصم و جسور است، پارچه نوشته ای بزرگ را، جلوی جمعیت دو خانم مسن به دست گرفتند، تعدادی از زنان از جمعیت می خواهند بنشینند. فردی لباس شخصی مشمع آشغالی را به وسط جمعیت می اندازد، جمعیت خواند سرود را بی تفاوت ادامه می دهد، تعدادی از مردان و زنان فرد لباس شخصی را نهی می کنند، دوربین ها از زوایای مختلف فیلم می گیرند. هر از چندگاهی نیروهای انتظامی خبرنگاری را عمدتا خارجی از لای جممعیت صدا می زنند، ولی آنها بی تفاوت هستند و بعضی از این خبرنگارها می روند و باز، باز می گردند .
بلندگوی نیروی انتظامی به صدا در می آید: این تجمع غیر قانونی است، اگر قانونی بود به ما می گفتند، متفرق شوید، با صدای بلند تر و بلتد تر، متفرق شوید، جمعیت هنوز بی تفاوت است، اینقدر صحنه ها زیبا است که کسی حوصله شنیدن این حرفها را ندارد، نیروهای انتظامی از مینی بوسها کنجکاوانه پیاده می شوند، آنها برای ایجاد رعب و وحشت توسط درجه داران دعوت به دویدن می شوند، اما آنها به جای دویدن ، سریعا جایی را در میان جمعیت پیدا می کنند و خود نیز به مانند دیگران به تماشای زنان می نشینند، تعداد درجه دارانی که هیاهو می کنند بیشتر می شود، نیروهای انتظامی کسانی را که دور ایستاده اند را سعی می کنند متفرق کنند، اما هر بار که نیروهای انتظامی با پراکنده کردن جمعیت، جمعیت را دور می زنند جمعیت به جای اول خود باز می گردد و همان آش و همان کاسه، زنانی که وسط نشستند (حدود پنجاه نفر) بی تفاوت کارهای آنها را نظاره می کنند و سرود خود را با صدای بلندتری می خوانند، هیاهو بیشتر می شود تعدادی از نیروهای انتظامی از ته حنجره های خود فریاد می زنند جمعیت خونسرد است و آنها را جدی نمی گیرد، سرود ای ایران خوانده می شود.
صدای بلندگوی نیروی انتظامی بلند و تندتر می شود: زود متفرق شوید، و گرنه به شما حمله می کنیم، فقط پنج دقیقه فرصت دارید، زنی داوطلبانه با او صحبت می کند، دوربینها به دنبال آن زن راه می افتد، جمعیت همچنان کوبنده سرود می خواند، نماینده ی زنان که ترجیحا اسم ایشان را نمی گویم بلندگویی به دست می گیرد و قطعنامه تجمع را با صدایی رسا می خواند، با تند شدن آهنگ بلند گو ها، تحرک بیشتر می شود، مینی بوسها می آیند و درجه داران فریادهای بیشتری را می زنند، حمله از حاشیه تجمع به درون تجمع کشیده می شود، تجربه همیشگی می گوید تا ده دقیقه دیگر کسی آنجا نخواهد بود، با شدت گرفتن حملات، جمعیت نشسته بلند می شود و آهسته به حرکت در جهت خلاف حمله نیروهای انتظامی به حرکت در می آید، نیروهای انتظامی می خواهند آنها را از خیابان دور کنند، چند تایی از نیروهای انتظامی به درون جمعیت می دوند ولی کسی فرار نمی کند، صدای زنان بلندتر می شود و سرودها آهنگین تر می شود، جمعیت متفرق شده ، باز خود را به هسته اصلی نزدیک می کنند، بلندگوی جمعیت زنان با ضربه پای درجه دار به هوا می رود، تعدادی اعتراض می کنند ولی قالب جمعیت تنها سرود را بلندتر می خواند، فرضیه فرار زنان در کمتر از ده دقیقه باطل می است زنان قصد ندارند فرار کنند، تراکتها همچنان مصمم بالای دستها قرار دارد مردان هم در این زمان سهم بیشتری را برای نگه داشتن تراکتها بر عهده گرفته اند، جمعیت هوشمند حرکت می کند شاید مثال جالبی نباشد ولی جمعیت مانند ماهیانی که بصورت دسته جمعی حرکت می کنند اینور و آنور می روند، خرد جمعی تجمع کنندگان سعی می کند با دور زندن در کناره پارک به جای اول خود بازگردد، ترافیک سنگین شده، کسی مایل به حرکت نیست، تعدادی از شهروندان قدرت هضم مسئله را ندارند، درجه داران, سربازان را حول می دهند تا حمله کنند، سربازان نیز ذره ای به جلو می روند و باز متوقف می شوند، ضرب و شتم شدت بیشتری می شود ، باتومها و لقد ها است که بالا و پایین می رود، به محض اینکه به زنی حمله می شود همه هو می کشند و به سمت آنان می دوند تا رها گردد.
تحرک بیشتر می شود، جمعیت در پیاده روی خیابان ولی عصر است مردم هاج و واجند، حمله های بیشتر می شود، چند نفری به جوی آب می افتند، زنی را می بینم که ناله می کند و کتف خود را گرفته می گوید: آی کتفم، دیگران کمک می کنند، دسته های بیست سی نفری با پلاکاردها در خیابان به راه می افتند و سرود خوانان به پیش می روند، حمله ها به خیابانها کشیده شده، ولی زنان و مردان دست بردار نیستند، جمعیت میان ماشینها حرکت می کند و پلاکاردهها همچنان بالا است، جمعیت متفرق شده سعی در برگشتن به جای اول خود را دارد، بی تعارف تا بحال همچین سماجتی ندیده بود ، مردم از هم می پرسند چی شده؟ هیچی روز زنه و ...
صدها نفر از نیروهای انتظامی محل اولیه تجمع را فتح کرده اند ، اما هنوز زنان با پلاکاردهای خود به همان جا بر می گردند، صحنه های عجیبی است، تقاطع ولی عصر انقلاب مثل صحنه جنگه، سربازها به همه حمله می کنند. حتی عابرینی که اصلا از قضیه با خبر نیستند، در خیابان ولی عصر جلوی همه را می افتم و نا خود آگاه سرود ای زن ای حضور زندگی را همراه با دیگران می خوانم، زخمی ها بیشتر می شوند و جمعیت کم کم پراکنده .
عجیب است که هنوز تعدادی از زنان در دسته های چند نفره در میان صدها نفر از نیروی انتظامی با پلاکاردهایشان مقاومت می کنند، چند تایی نیروهای لباس شخصی با تردید به آنها لقد می زنند و بسرعت پشت نیروهای انتظامی مخفی می شوند، چند نفری از مردم عادی که در کنار من هستند از این کار اعلام انزجار می کنند، شدت ضربات بیشتر می شود، باتوم درجه دار از دستش در می رود و دهها متر آنورتر می افتد، زنان مشت و لقد می خورند ولی حرکت نمی کنند، روسری زنی را می بینم که افتاده است ولی حرکت نمی کند، ای کاش یک دوربین داشتم، فضای سنگینی است باید جای خود را عوض کنم این جا دیگر صلاح نیست بمانم، به آنور پارک می روم، الان ساعت چهار و چهل دقیقه است، هنوز هم در پیاده رو سرود خوانده می شود و جمعیت به جلو می رود، بی نظیر است اما دیگر رمقی نمانده و جمعیت تا ساعت پنج دیگر کاملا متفرق می شود، بیانیه ها و اعلامیه های که منتشر شدند را نگاهی دوباره می اندازم، اینها را یادگاری نگه می دارم
  منبع خبر


 

سرکوب زنان ایران در روز جهانی زن محکوم است

جبهه دمکراتیک ایران
سرکوب وحشیانه تجمع مسالمت آمیززنان آزاده میهن درپارک دانشجو ، جلوه ای ازدیدگاه حکومتگران ایران نسبت به حقوق زنان است. سرکوب زنانی که شعاری جزرفع تبعیضات ناروای جنسی واجتماعی نداشتند مبین آن است حکومتهای تئوکراسی نه تنها قادربه تامین حقوق انسانها نمی باشند.
نه تنها برای مشارکت زنان ومردان درتعیین سرنوشت خود حقوقی قائل نمی باشند. بلکه درعمل بطورمکرر نشان داده اند که ظرفیت اصلاح پذیری نخواهند داشت. ورای تبلیغات واهی صاحبان قدرت عملا دستاورد چنین حکومتهایی جزسیطره تیرگی ، ستیزه جویی ، سرکوب ، ترویج نابرابری ، فقرو حرمان روزافزون توده ها عایدی دیگری برای ملت دربرنخواهد داشت. امروزدرتهران وشهرستانها زنان ایران آماج سرکوب بودند اما این تنها زنان نیستند که به جرم آزادیخواهی ، صلح طلبی و درخواست حقوق انسانی خود سرکوب می شوند.
مگردرکشورمان با کارگرانی که مطالبات صنفی خود را می خواهند چه برخوردی می شود. آیا هنوزشماری ازرهبران سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درزندان اوین محبوس نیستند؟ با دانشجویان آزادیخواه و عدالت جوی ایران چه برخوردی می شود آیا دانشکده ودانشگاهی وجود دارد که زندانی سیاسی یا تحت تعقیب مراجع قضایی نداشته باشد؟ با تجمعات صنفی معلمان چه برخوردی می شود؟ باوکلای شرافتمندی که به دفاع اززندانیان سیاسی برخواسته اند چه برخوردی می شود؟ با روزنامه نگاران مستقل وفعالان احزاب آزادیخواه چه برخوردی می شود؟
صاحبان قدرت بدانند این سرکوبهای گسترده وپی درپی نه تنها منجربه فروکش کردن عطش آزادی طلبی ودمکراسی خواهی ملت نخواهد شد بلکه این ساختارحاکم است که با تداوم این رویه ها ناکارآمدی خود درعصرکنونی ولزوم تحول بنیادین خود را بیش ازپیش آشکارمی کند.
جبهه دمکراتیک ایران ضمن محکوم کردن ضرب وشتم زنان تساوی طلب که درپارک دانشجو به تجمع مسالمت آمیزپرداخته اند خواستارآزادی فوری کلیه بازداشت شدگان وحرمت نهادن حقوق شهروندان ازسوی نهادهای حاکم می باشد.
17 اسفند 1384
جبهه دمکراتیک ایران
  منبع خبر


 

ضرب و شتم زنان، نشانه‌ حقارت نیروی انتظامی

همواره‌ جنبش زنان ایران مورد نقد قرار میگرفت که‌ اصولا" وجود ندارد و یا اگر هست در سطح الیت و نخبگان مانده‌ و توده‌ ای نشده‌ است. ناقدان گویا شرایط سیستم توتالیتر حاکم بر ایران را در نظر نداشته‌ و با وجودیکه‌ سایر جنبشها از جمله‌ جنبش دانشجویی و جنبش کارگری گرفتار همین معضل محدودیت بودند، از جنبش زنان انتظار معجزه‌ داشتند.
براستی نظامهای توتالیتر پیچیده‌ امروزی را نمیتوان تنها با فشارهای داخلی سرنگون یا وادار به‌ تمکین در مقابل خواست مردم کرد، چرا که‌ آنان چنان ابزارهای قدرت و سرکوب و بمباران تبلیغاتی مسموم در اختیار دارند و بویژه‌ در ایران چنان فریبکارانه‌ با ایجاد بحرانهای مصنوعی بموقع، مردم را سرکوب، سردرگم و منفعل مینمایند که‌ جنبشهای اجتماعی محروم از کانالهای وسیع و قوی اطلاع رسانی را تا حدود زیادی خنثی میسازند.
امروزه‌ که‌ بنظر میرسد منافع قدرتهای جهانی و فشارهای بین المللی تا حدودی در راستای فشارهای داخلی قرار گرفته‌ است، تغییرات محسوسی هم در جنبشهای اجتماعی ایران و نحوه‌ اعتراضاتشان مشاهده‌ میشود. در واقع فعالین مدنی ایران امیدوارند فشارهای بین المللی نیز در جهت تغییرات دمکراتیک و بی خشونت یا کم خشونت یاریگرشان باشد و مردم و کشورکمترین آسیب را متحمل شوند.
در این راستا با وجود سرکار آمدن دولتی تندرو و بشدت سرکوبگر و با بازگشت پوپولیسم، هرچند که‌ فشار و سرکوب حاکمیت شدیدتر شده‌، اما بر مقاومت و ایستادگی جنبشها افزوده‌ شده‌ و شرایط بین المللی نیز به‌ فعالین جنبشها هشدار میدهد که‌ تا دیر نشده‌ بخو‌د بجنبید چرا که‌ فردای آکنده‌ از جنگ و مخاصمه‌ فردایی قابل کنترل نخواهد بود.
جنبش زنان از آنجا که‌ جنبشی طرفدار صلح و تغییرات عاری از خشونت است هیچگاه میدان را از حضور مؤثر خویش خالی نگذاشته‌ است. هر چند بعد از سرکار آمدن دولت احمدی نژاد جنبش زنان همچون سایر جنبشهای اجتماعی شوکه‌ شد_ بحدی که‌ من هم نگران شده‌ بودم_اما خوشبختانه‌ دیری نپایید که‌ از شک‌ بدر آمد وبار دیگر حضور سبز و پویای خود را در هشتم مارس به‌ نمایش گذاشت.
جالب اینجاست که‌ امسال تعداد تشکلهای خواهان مراسم در تهران و بسیاری از شهرستانها بیشتر از سال قبل بود و بنظر میرسد نیروهای جوانتر و بیشتری به‌ جنبش زنان پیوسته‌اند. با توجه‌ به‌ اهمیت همگانی به‌ روز جهانی زن، بنظرم دیگر نمیتوان جنبش زنان را به‌ محدود ماندن در سطح نخبگان متهم کرد . حمایت هر چند نوشتاری جنبش زنان از جنبش کارگری و ارتباطات جنبش دانشجویی و جنبش زنان و پیوستن قشر وسیعی از دانشجویان دختر به‌ جنبش زنان نوید آغاز همگرایی جنبشهای اجتماعی ایران است.
نکته‌ جالب توجه‌ جنبش زنان ایران در داخل کشور پیوستن دختران به‌ مادران است و اینکه‌ بر خلاف آنچه‌ در کنفرانس بنیاد پژوهشهای ایران در آلمان دیدم، مادران فعال در جنبش زنان ایران در داخل کشور مسنتر و تنهاتر نمیشوند.این مسئله‌ البته‌ به‌ تفاوت فضای داخل و خارج کشور وتفاوت آرمانهای ایدئولوژیک آنان نیز برمیگردد.
نسل دخترانی که‌ خارج از ایران پرورش‌ میابند فقط ایرانی نبوده‌ و با توجه‌ به‌ زندگی در جامعه‌ای آزاد، با فشارهای وارده‌ بر نسل جوان دختران داخل کشور مواجه‌ نیستند. آنها با آرمانهای ایدئولوژیک مادران خودنیز که‌ عمدتا" از نسل چپهای دوران انقلابند تا حدود زیادی بیگانه‌اند و دغدغه‌های متفاوتی دارند هر چند که‌ میهن خو‌د راهم دوست دارند. اما در داخل کشور دختران ما با همان مشکلات ما دست به‌ گریبانند و از یک گروه ایدئولوژیک هم نیستند.
دختران ما همچون خود ما از تبعیض جنسیتی رنج میبرند و به‌ انواع مختلف با آن مبارزه‌ میکنند. ما مادران سی و چهل ساله‌ اکنون با نسل بیست ساله‌ فعالی مواجهیم که‌ عده‌ای از آنان نیز وبلاگ نویسان برجسته‌ای هستند. دخترانی که‌ گرمی و شور و فوق العاده‌ای‌ به‌ جنبش زنان میبخشند و با همه‌ سرکوبها سرشار از انرژی هستند.
با توجه‌ به‌ فضای سیاسی کشور و ممنوعه‌ شدن زنان و فمنیسم و فیلتر سایتهایشان وممنوعیت مراسمشان، زنان مبارز ایران هشتم مارس را باز هم گرامی داشتند اما بنظر میرسد اینبار زنان بدان حد از تعدد و قدرت و توان رسیده‌اند که‌ نیروی انتظامی را به‌ وحشت انداخته‌اند، بطوریکه‌ با کمال بیرحمی به‌ سرکوب و ضرب و شتم آنان میپردازد.
من رفتارغیر انسانی نیروی انتظامی را در دهم مرداد سنندج و در پارک استقلال دیده‌ام . کاملا" درک میکنم بر زنان نستوهمان در پارک دانشجو و پارک لاله‌ چه‌ گذشته‌ است. میدانم چقدر وحشیانه‌ زنان را کتک میزنند، همچنانکه‌ دهم مرداد زن کردی را که‌ میخواست به‌ یاری مرد خود در زیر مشتها و لگد نیروی انتظامی بشتابد زیر ضربات باتوم گرفتند و با کمال بیرحمی ضربات باتوم را بر سر و پشت و باسنش میکوبیدند و او فریاد میزد....
آیا دقت کرده‌اید مردان نیروی انتظامی هنگام کتک زدن زنان چقدر حقیرند؟ آنها با توحش و حتی شهوت مشتها و لگدها و باتومها را بر پیکر زنان مینوازند، همچنانکه‌ در خانه‌ همسران بیچاره‌ خود را زیر مشت و لگد میگیرند. چهره‌هایشان آکنده‌ از خشم است و دهانهایشان پر از الفاظ رکیک، درست همانگونه‌ به‌ همسرانشان ناسزا میگویند. ضرب و شتم آنان تنها نشانه‌ عجز آنان است. آنان با سپر و باتوم و اسلحه‌ در مقابل زنانی با دستان خالی اما مصمم و استوار عاجز و ناتوانند.
با وجود این در عجبم که ‌افراد نیروی انتظامی آیا شرایط بحرانی کشور را نمیبینند؟ چرا به‌ کشتی شکسته نظام‌ آویزان هستند؟ کشتیی که‌ بزودی در سودای اتمی سکاندارانش غرق خواهد شد. براستی ارزش دارد که‌ زنان مملکت را بخاطر حاکمان خودخواهی که‌ ملت را گروگان گرفته‌اند کتک زد؟ آنهم بخاطر مطالبه‌ بدیهیترین حقوق انسانیشان؟ براستی شرم آور نیست بانوی شاعر مسنی را زدن؟ آنکه‌ به‌ سیمین بهبهانی باتوم زد از خودش خجالت نکشید؟
بهرحال هر قدر که‌ نیروهای اطلاعاتی و انتظامی ما زنان را کتک زده‌ و شکنجه‌ کنند جز بر حقارت خود و ارزش ما نمی افزایند. شک ندارم که‌ جنبش زنان مقاومتر و پویاتر خواهد شد . جنبشی که‌ در آینده‌ ایران سربلند آزادو دمکراتیک وامیدوارم فدرال، نقش برجسته‌ای خواهد داشت.
  منبع خبر


 

بيانيه آمريکا در شوراي‌ حكام در باره پرونده هسته اى ايران

18اسفند:بيانيه آمريکا در شوراي‌ حكام در باره پرونده هسته اى ايران
متن کامل بيانيه آمريکا در شورای حکام به نقل از خبرگزارى مهر:
آقای رئيس ؛
دولت من از گزارش ٢٧ فوريه مديرکل آژانس و ادامه حمايت از تلاشهای جاری شديد آژانس در ايران استقبال مي‌کند.
ماه گذشته، موضوع ايران را به شورای امنيت سازمان ملل گزارش کرديم که يادآورمی شد ايران تعهدات بين المللی خود را نقض کرده و اعتماد بين المللی را از دست داده است. شورای امنيت منتظر گزارش دکتر البرادعی پيش از اتخاذ اقدام رسمی است.
گزارش مديرکل به طور چشمگير نشان مي‌دهد که ايران - در هر مورد - در برآورده کردن درخواست‌های تصميم ٤ فوريه شورای حکام کوتاهی کرده است. مايلم که به همکارانم متذکر شوم که تاريخ اين درخواست‌ها به درخواست‌های سپتامبر سال ٢٠٠٥ و بسياری از قطعنامه‌های پيشين باز مي‌گردد. در اين پنج ماه از زمانی که شورای حکام يافته‌های خود را منتشر کرد رهبران ايران هيچ کاری برای افزايش اعتماد بين المللی انجام ندادند. کاملا برعکس ، رفتارشان تنها نگرانيهای بين المللی درباره دستيابی به تسليحات هسته‌ای را افزايش داده است.
از زمان آخرين نشست، ايران به همکاری داوطلبانه با آژانس پايان داد، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرد و غنی سازی اورانيوم را در نطنز آغاز کرد. هيچکدام از سوالات باقی مانده جدی درباره برنامه هسته‌ای ايران حل نشده است زيرا ايران به خودداری از ارائه اطلاعات و دسترسي‌ها ادامه مي‌دهد. در نتيجه سرپيچی ايران، آژانس از دادن تضمين‌هايی دراين باره که مواد يا فعاليتهای هسته‌ای اعلام نشده ندارد، ناتوان باقی مانده است. آمريکا در نتيجه گيری گزارش دکتر البرادعی مبنی برنگرانی آژانس از روشن نشدن ترديدهای جدی درباره دامنه و ماهيت برنامه هسته‌ای ايران حتی پس از سه سال بازرسی فشرده، سهيم است.
آژانس قادر به تاييد توضيحات اجباری و معوقه ايران نيست و بسياری از اين توضيحات را رضايتبخش نمي‌داند يا اينکه فهرستی ازتناقضات و ناهماهنگي‌ها در اعلاميه‌های ايران درحال افزايش است. در اين بين ايران فعالانه با برنامه غنی سازی خود درحال حرکت به جلو است. ايران به آژانس اطلاع داد که قصد دارد اولين سانتريفوژهای 3000 p-1 را در پاييز سال جاری در نطنز نصب کند. ايران هم اکنون يک ذخيره ٨٥ تن از UF6 که اگر غنی شود ممکن است مواد کافی برای حدود ١٠ اسلحه هسته‌ای توليد کند را دراختيار دارد.
هر چند ايران تلاش‌های هسته‌ای خود را به عنوان توسعه و تحقيقات بی خطر مي‌داند ، بسيار مشخص است که ايران تصميم دارد به يک توانمندی غنی سازی در مقياس وسيع دست يابد و هر چه زودتر به اين هدف نائل شود. ايران اين اقدامات را عليرغم درخواست‌های بين المللی گسترده برای تعليق تمامی فعاليتهای مربوط به غنی سازی از جمله تحقيق و توسعه اتخاذ کرده است. ما از اين اقدامات نگران شديم که هدف ايران محدود به يافتن مهارت در تمامی ابعاد چرخه سوخت هسته‌ای نيست، بلکه گسترش قالبگيری فلز اوانيوم غنی شده و تقليل يافته به داخل نيمکره‌ها است.
  منبع خبر


 

نگرانی وبلاگ نويس ها از جنگ و ارجاع پرونده به شورای امنيت

در حالی که چند ساعتی بيشتر از انتشار خبر گزارش پرونده اتمی ايران به شورای امنيت نمی گذرد، واکنش های وبلاگ نويسان ايرانی در وبلاگستان فارسی کم و بيش قابل مشاهده است.
اغلب وبلاگ نويسان با اظهار نظرهای کوتاه خود نشان داده اند که حتی عنوان اين خبر به تنهايی گويای ابعاد قابل تصور آن برای ايرانيان است.
در لحن وبلاگ نويسان نگرانی از جنگ بيش از هر چيز به چشم می خورد. يکی خواستار دعا برای صلح شده، ديگری عنوان "سايه مرگ يا پرنده اقبال؟" را برای نوشته اش انتخاب کرده است.
نويسنده وبلاگ کلاغ سياه در پايان مطلبی طنز آميز تحت عنوان "تبريک و تسليت هسته ای" نوشته: "برای مردم معمولی آرزوی صبر و مدارا در برابر مشکلات آينده را دارم".
در زير چند نمونه از نوشته های وبلاگ نويسان ايرانی را می خوانيد:
وبلاگ چرک نويس نوشته ندا دهقانی
پرونده هسته ای ايران عازم شد به شورای امنيت.
نمايندگان ديپلماتيک ايران هم به دنبال پرونده، عازم نيويورک هستند.
ما هم بليت بگيريم عازم يک مکان مقدس شويم به نيت مناجات برای صلح.
nedads.com
آيا ...؟ وبلاگ گلبانگ نوشته نصور بيطرف
داستان سه ماهی در يک برکه!
شورای حکام پرونده ايران را به شورای امنيت سازمان ملل فرستاد. اين شورا قرار است چهارشنبه آينده کار خود را درباره ايران شروع کند.
چندی قبل داستانی از کليله و دمنه را نوشته بودم، در اين باره شما را به آن داستان رجوع می دهم. داستان سه ماهی در يک برکه!
astan.blogfa.com
سه شنبه پرونده ايران در شورای امنيت - وبلاگ نسل نو نوشته مرتضی ناعمه
بالاخره اتفاق افتاد. شورای امنيت هفته ديگه برای پرونده هسته ای جلسه ميذاره. البته فارس نوشته که پرونده سه شنبه بررسی ميشه ... بوش هم گفته بازی هسته ای ايران تمام شد.
harfeno.blogfa.com
سايه مرگ يا پرنده اقبال؟ وبلاگ روزمره نوشته آزاده اکبری
نمی توانم. نمی توانم با دوستانم که می خندند و می گويند "تمام شد"، بخندم.
نمی دانم چرا توی گوشم پر از صدای آژير قرمز است و نمی دانم چرا جيغ های مادرم را که با لباس خانه نشسته بود پشت ماشين تا برود و کشته های برق آلستوم را از زير آوار در بياورد، نمی توانم از گوشم بيندازم بيرون.
اين بوی پناهگاه و گوشت کوپنی است يا آزادي؟ کانال های ماهواره را هی عوض می کنم. بی فايده است... همه شان می گويند که ايران به شورای امنيت رفته است ...
aakharazi.blogfa.com
  منبع خبر


 

احمدی نژاد:حزب گرايی سم مهلک برای پيشرفت کشور است

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه حزب‌گرايى و دسيسه‌بازى سهم مهلكى براى پيشرفت كشور است، گفت: ما معتقديم بايد در كنار هم نشست و با صحبت و همدلى امور را پيش برد.
  منبع خبر


 

حقوق زنان و بنيادگرايى

محافظه كارى در اخلاق، مناسبات خانوادگي، حقوق فردي، جايگاه اجتماعى و نابرابرى در بازار كار پايه مشترك تحديد حقوق زنان در غرب و شرق است
روشنگرى: ابعاد نابرابرى ها در جهان كنونى در حق زنان در حدى است كه حصاركشى نابرابرى ها و كشيدن تصوير جامعى از آن را بسيار دشوار كرده است. با اين حال پوشيده نيست كه نئوليبراليسم در غرب و بنيادگرايى مذهبى در شرق دو پايه اصلى دشمنى و تحديد حقوق زنان هستند. اين دو اگر چه به دو شيوه متفاوت عمل مى كنند و قالب يكى بخشا "سكولار" است، ديگرى مستقيما مذهب، اما تا جايى كه به زنان و حقوق زنان برمى گردد، محافظه كارى در اخلاق، مناسبات خانوادگي، حقوق فردي، جايگاه اجتماعى و نابرابرى در بازار كار پايه و تكيه گاه مشترك براى هر دو به شمار مى آيد.
در زمينه نحوه برخورد به زنان در رژيم هاى بنيادگراى مذهبي، رژيم جمهورى اسلامى احتمالا مشمئزكننده ترين نمونه است. فقط كافيست اشاره كرد كه طبق تازه ترين آمارهاى منتشره توسط فعالين ايرانى دفاع از حقوق بشر تنها طى يك سال اخير 18 مورد بازداشت از فعالين زن، 11 مورد احضار به نهادهاى امنيتي، 11 مورد محاكمه، 4 مورد صدور حكم، 19 مورد حكم اعدام و 4 مورد اجراى حكم اعدام، 1372 مورد دستگيرى هاى دسته جمعي، 3مورد بازجويى توسط نهادهاى امنيتى و 3 مورد توقيف نشريات با مديران مسوول زن صورت گرفته است. زنان در قوانين كار،‌ در بيمه، در ارث، در حضانت فرزند، در پوشش، در آموزش، در اشتغال از تبعيض ساختارى و قانونى شده رنج مى برند و قوانين ازدواج آنها را به برده جنسى بى حقوق مردان تبديل كرده است. جمهورى اسلامى يك سيستم كامل آپارتايد جنسى ساخته است كه با سركوب روزانه از آن پاسدارى مى كند. رژيم، سركوب زنان را به نوعى دماسنج سياسى تبديل كرده است؛ به نحوى كه هر گاه موقعيت خود را متزلزل مى بيند و لازم مى داند كه با پراكندن جو وحشت و ارعاب جلوى پيشروى مردم را بگيرد، اول از همه به بهانه "ترويج عفت" و "مبارزه با مفاسد" به زنان حمله مى كند.
  منبع خبر


 

تجمع زنان در پارک دانشجو با یورش نیروهای انتظامی بر هم خورد: مصاحبه با سیمین بهبهانی

به مناسبت روز جهانی زن عصر چهارشنبه زنان در پارک دانشجو در تهران تجمعی داشتند که با برخورد شدید نیروهای انتظامی مواجه شد. سیمین بهبهانی شاعر پرآوازه ایران در میان جمع زنان بود و خود نیز مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفت. خانم بهبهانی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: من بیشتر از آنچه که برای خودم نگران باشم، متاسفم برای جوانان کشورم که لباس پلیس تنشان بود و امروز این وحشیگری را از آنها دیدم؛ این خانم ها حدود 300 الی 400 نفر در یک گوشه از پارک ایستاده بودند و داشتند بیانیه شان را می خواندند در کمال آرامش و یک ساعت بیشتر هم وقت نمی خواستند، ولی یک دفعه ریختند و خانم ها را با باتوم و تهدید به اسلحه و غیره متفرق کردند، ولی بعد از آن یک دمونستراسیون بسیار زیبا از خانم ها راه افتاد و در صف های چهار پنج نفری پشت سر هم دور پارک و قسمتی از خیابان را دور زدند و سرودخوانان می رفتند، ولی باز اینها تاب نیاوردند و افتادند وسط این جمعیت و ضرب و شتم. متن کامل
  منبع خبر


 

تظاهرات امروز زنان در تهران به روايت تصوير

  منبع خبر


 

پرونده هسته اي رژيم ايران به شوراي امنيت رفت


خبرگزاريها از وين گزارش دادند رژيم ايران، در واكنش به ارجاع پرونده اش به شوراي امنيت، آمريكا را به عواقب دردناك اين تصميم گيري تهديد كرد.
به گزارش خبرگزاريها، شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، پس از استماع گزارش مديركل آژانس، تصميم گرفت كه اين گزارش حول برنامه هسته‌اي رژيم ايران به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع داده شود. رژيم ايران آمريكا را به عواقب دردناك اين تصميم گيري تهديد كرد
خبرگزاري فرانسه ساعتي پيش از وين گزارش داد كه رژيم ايران با عصبانيت به تصميم شوراي حكام واكنش نشان داد . به گزارش خبرگزاري فرانسه، گرگ شولتز، نماينده آمريكا در شوراي حكام گفت: گزارش پرونده اتمي رژيم ايران كه غرب نگران اين است كه پوششي براي توليد بمب اتمي باشد، هم اكنون به مقر سازمان ملل متحد در نيويورك فرستاده خواهد شد. يك مقام بلند پايه آمريكا در واشينگتن گفت كه پرونده ايران هفته آينده به شوراي امنيت خواهد رسيد. خبرگزاري فرانسه افزود: بحث پيرامون پرونده اتمي رژيم ايران به مدت سه روز در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي جريان داشت و روي گزارش محمد البرادعي، مدير كل آژانس متمركز بود. خبرگزاري فرانسه در ادامه گزارش خود افزود: برخلاف آژانس، اكنون شوراي امنيت داراي قدرت اجرايي براي تنبيه رژيم ايران است، از جمله اين تنبيهات اعمال تحريمها مي باشد. ...متن کامل
  منبع خبر


Wednesday, March 08, 2006
 

چهارشنبه سوری: دستورالعمل شورایعالی امنیت رژیم اسلامی

با نزدیک شدن جشن ملی چهارشنبه سوری، شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی دستورالعمل های امنیتی جدیدی را برای تمام ارگانهای سرکوب رژیم صادر کرده است.
آخوند جنایتکار پورمحمدی، وزیر کشور رژیم اسلامی در این باره گفت "در 15 روز گذشته دستورالعمل های امنیتی بمنظور جلوگیری از بروز هنجارشکنی در مراسم چهارشنبه آخر سال از سوی شورایعالی امنیت کشور به تمامی رده ها ابلاغ شده است."
پورمحمدی که در کنفرانس سراسری فرماندهان نیروی انتظامی سخن می گفت، افزود "از دستگاه قضائی می خواهیم تا در برخورد با اینگونه افراد که به جامعه آسیب می رسانند، با قاطعیت عمل کند."
  منبع خبر


 

برنز: پرونده رژیم تهران هفته آینده در شورای امنیت بررسی میشود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نیکلاس برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پرونده هسته ای رژیم تهران از هفته آینده در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
آقای برنز که در برابر کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سخن می گفت، افزود رژیم تهران به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل نکرده است و ما از هفته آینده وارد مرحله جدیدی از اقدامات دیپلماتیک در سطح شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم تهران خواهیم شد.
وی پیش بینی کرد که در پی بررسی پرونده در شورای امنیت، فشارهای بین المللی علیه رژیم تهران بتدریج افزایش خواهد یافت و در صورت لزوم با اعمال تحریم همراه خواهد بود.
همزمان در وین، گرگوری شولتز، نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد در نشست امروز شورای حکام تصمیم گرفته شد گزارش مدیرکل آژانس ( محمد البرادعی) در باره فعالیتهای هسته ای رژیم تهران برای اقدامات مقتضی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شود.
  منبع خبر


 

ماموران وحشی رژیم اسلامی به تجمع زنان در تهران حمله کردند

ماموران وحشی رژیم اسلامی به تجمع زنان در تهران حمله کردند
بنا به گزارشهای دریافتی، ماموران وحشی رژیم اسلامی عصر امروز به تجمع مسالمت آمیز زنان در تهران حمله کرده و شماری از آنان را مجروح و تعدادی را دستگیر کردند.
به گزارش رادیو فردا، در تهران امروز چهارشنبه تجمع مسالمت آمیز زنان که قرار بود در پارک دانشجو برگزار شود، با مقابله خشونت آمیز پلیس پیش از برگزاری مراسم بر هم خورد.
به گفته شاهدان عینی، زنان شرکت کننده در تجمع پلاکاردهایی با شعارهای برابری حقوق زن و مرد با خود حمل می کردند.
یکی از زنان شرکت کننده در این تجمع گفت قرار بود ساعت چهار تا پنج جلوی تاتر شهر تجمعی داشته باشیم، سرود و قطعنامه مان را بخوانیم. ولی متاسفانه پلیس حمله کرد و شروع به کتک زدن زنان کرد و حتی خانم سیمین بهبهانی را بدجور کتک زدند و حرمت سن و سالش را نگه نداشتند. همه را متفرق کردند و آقایانی نیز که در این تجمع حضور داشتند به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده ای را نیز دستگیر کردند.
  منبع خبر


Tuesday, March 07, 2006
 

چهارشنبه سوری؛ رادیو آلمان: نسل امروز انگار تمرين جنگ می ‌كند

رادیو آلمان: در حالیکه استفاده از مواد محترقه فقط در شب چهارشنبه سوری مجاز است، از روزها قبل در هر گوشه‌ شهر تهران صدای ترقه و فشفه به گوش می‌رسد و هر سال صداها مهیب ‌تر می ‌شود. بيش از يك هفته مانده به چهارشنبه سوری هر روز صدای ترقه و فشفشه در همه‌ نقاط تهران بيشتر و بيشتر به گوش می ‌رسد. در سالهای اخیر مراسم چهارشنبه سوری در بعضی محلات تهران به جنگ و گريز جوانان و ماموران انتظامی بيشتر شبيه است.
امسال نيروی انتظامی در تلاش است با سختگيری و كنترل بيشتر بازار مواد محترقه غيرمجاز را محدودتر کند.
به گفته‌ مرتضی طلايی، فرمانده نيروهای انتظامی تهران بزرگ پليس قصد دارد فروشندگان و استفاده كنندگان مواد محترقه را در صورت دستگيری تا سيزدهم نوزوز در بازدداشت نگه دارد اما سر و صدايی كه از روزها قبل در گوشه و كنار تهران به گوش می‌رسد حكايت از آن دارد كه جوانان، كه استفاده كنندگان اصلی مواد محترقه در اين روزها هستند، گوششان به اين هشدارها بدهكار نيست.
در مراسم چهارشنبه سوری نسل جديد از سنتهايی چون قاشق زنی، كوزه شكستن و حتا پريدن از روی آتش خبری نيست، نسل امروز انگار تمرين جنگ می كند.
به اعتقاد بسياری، تلاش برای مهار آنها با اقدامات سختگيرانه تنها به تشديد اعمال خشنونت آميز و تحريك ميل به درگيری می ‌انجامد
  منبع خبر


 

جسد سوخته دو زن در گرگان کشف شد


معاونت آگاهی نیروی انتظامی گلستان گفت : در اواخر هفته گذشته جسد سوخته دو زن در زمین های زراعی گرگان کشف شد که متاسفانه به علت سوختگی هویت آنان هنوز مشخص نشده است .سرهنگ علاا…حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران (ایونا) در گلستان افزود : نباید با انتشار شایعات بی مورد موجب تشویش اذهان عمومی شد .به گفته وی معاونت آگاهی گلستان با تمام توان در حال شناسایی ابعاد این مسئله است .وی در تشریح چگونگی این قتل ها افزود : جسد خانمی حدود 20 الی 25 ساله در اراضی کشاورزی روستای میان آباد گرگان کشف شد که به علت سوختگی زیاد ،چهره آن قابل شناسایی نبوده و تاکنون خانواده وی مراجعه نکردند .معاونت آگاهی نیروی انتظامی گلستان اضافه کرد : جسد دومی متعلق به دختر 8 ساله ای بود که در اراضی کشاورزی روستای مرزنکلاته گرگان کشف شد .به گفته وی : در این جسد علاوه بر سوختگی ، آثار خفگی نیز مشاهده شد و تلاش نیروی انتظامی برای شناسایی هویت وی ادامه دارد .وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد احتمال وجود رابطه بین این دو قتل مشکوک با توجه به شباهت آن گفت : همه احتمالات در این پرونده مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و نتایج تحقیقات پس از نهایی شدن به اطلاع مردم می رسد .
  منبع خبر


 

كارگران شيشه ميرال كارخانه را آتش زدند


حدود 150 كارگر شيشه ميرال كه بيش از 11 ماه است حقوق و مزايايي دريافت نكرده و در شرايط بد معيشتي به سر مي‌‏برند ، كارخانه را آتش زدند .
به گزارش خبرگزاري ايلنا 14 اسفند 84 - اين آتش‌‏سوزي عمدي كه در مقابل در ورودي كارخانه صورت گرفته و دود حاصل از شعله‌‏هاي آتش فضاي چهار راه يافت‌‏آباد تهران را پوشانده است ، در پشت درهاي بسته تدارك ديده شد.اين كارگران كه به دليل شرايط سخت معيشتي ، اقدام به اين آتش‌‏سوزي كرده‌‏اند ، گفتند : اگر شما هم 11 ماه حقوق نگرفته بوديد ، بيش از اين واكنش نشان مي‌‏داديد .اين كارگران تاكيد كردند‌ ‏: در هنگام خريدهاي نوروزي ، مجبوريم نگاههاي حسرت زده زن و فرزندمان را نظاره‌‏گر باشيم ، به همين دليل و از آنجا كه تحمل بيشتر نداريم ، از امروز تا زماني كه حقوق و مزاياي معوقه‌‏مان را دريافت كنيم ، آتش سوزي‌‏ها ادامه دارد .اين كارگران ، از حاضر نشدن مدير عامل و مسوولان كارخانه انتقاد كرده و گفتند : برق كارخانه قطع است و هيچ امكانات و مزايايي نداريم , اضافه كاري‌‏هاي سالهاي قبل را نيز طلبكاريم , با اين وصف ، راهي به غير از نشان دادن واكنش اعتراض‌‏آميز نداريم .بر اساس اين گزارش ، نيروي انتظامي و آتش نشاني در محل حاضر هستند‌‏ , اما تا كنون كارگران معترض اجازه اطفاي حريق را نداده اند .اين كارگران گفتند : نيروي انتظامي آنان را تهديد كرده‌‏است ، اما برخورد فيزيكي نداشته‌‏ايم .اين كارگران تاكيد كردند : تا زماني كه حق و حقوقمان را دريافت نكنيم و مديران در محل كارخانه حاضر نشوند ، اين آتش سوزي‌‏ها به صورت روزانه ادامه خواهد داشت .
  منبع خبر


 

2 هزار تماشاگر زن از محل مسابقات جام جهاني ژيمناستيک اخراج شدند

به گزارش خبرگزاری حکومتی ايرانيوز، شب گذشته كليه بانوان حاضر در سالن برگزاري رقابتهاي جام جهاني ژيمناستيك به دستور مسؤولان حراست از محل مسابقات اخراج شدند.
لحظاتي پيش از شروع رقابت‌هاي فينال اين مسابقات، در حاليكه در حدود 2 هزار تماشاگر زن در سالن 12 هزار نفري آزادي حاضر بودند، با دستور حراست مجموعه، اين نفرات از سالن اخراج شدند.
البته اين گونه برخودرها با بانوان، در چند ماه اخير موضوعي عادي بدل شده بود اما اخراج كادر فدراسيون ژيمناستيك و خبرنگاران نيز از نكاتي بود كه اعترض حاضرين را در پي داشت.
يكي از مسؤولان حراست حاضر در مجموعه در پاسخ به اعتراض افراد حاضر در پشت دربهاي سالن 12 هزار نفري مي ‌گفت: نه بستن درهاي ورودي با تصميم ما بود و نه در حال حاضر بازكردن آن. پيشنهاد مي‌كنم خودتان را خسته نكنيد چون به هيچ عنوان اجازه ورود بانوان، امشب صادر نخواهد شد.
اين اظهارات، آن هم از سوي يكي از مسؤولان حراست مجموعه آزادي، در حالي عنوان شد كه مسؤولان برگزاري مسابقات، حراست را مسؤول اصلي اين مشكلات مي‌دانستند.
در ميان تماشاگران اخراج شده، كادر اجرايي مسابقات نيز ديده مي‌شد. مدير روابط عمومي فدراسيون، مدير امور فرهنگي مسابقات جام جهاني، مسؤولان هماهنگي تيم‌هاي حاضر درمسابقات و 7 مترجم تيم‌هاي خارجي نيز درميان تماشاگران زن بودند كه از سالن مسابقات اخراج شدند و همين نكته شايعه مربوط به اختلاف شديد مسؤولان مجموعه آزادي تهران و فدراسيون ژيمناستيك را تقويت مي‌كرد.متن کامل
  منبع خبر


Saturday, March 04, 2006
 

متهم به قتل "شوانه سیدقادر" با قرار وثیقه آزاد شده است!

مهاباد - گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان:
متهم به قتل "شوانه سیدقادر" از سوی دادگای انقلاب ارومیه‌ با قرار وثیقه ‌۵۰ میلیون تومانی آزاد شده است.
براساس اطلاعات دریافتی متهم به قتل "سیدکمال اسفرم" معروف به‌"شوانه‌ سید قادر" از سوی دادگای انقلاب ارومیه‌ با قرار وثیقه ‌۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌ است.
براساس اظهارات‌ شاهدان عینی رویداد، متهم به‌ قتل که‌ نام اصلیش " علی شیر جوانی" معروف به‌ "علی خطر" از اهالی شهر خوی و آذری میباشد، در تابستان گذشته‌ درفاصله چند متری با گلوله‌ تپانچه‌ شوانه‌ سید قادر را که‌ قبلآ پایش مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود، هدف قرار داده‌ و تیر را در‌ شکم شوانه مجروح خالی کرده‌ است. نامبرده بر خلاف شواهد موجود اذعان داشته که‌ قتل توسط ایشان انجام نگرفته‌ است.
دراین میان سیدقادر پدر شوانه‌ گفته‌ است که‌ وی نسبت به‌ آزادی علی شیر جوانی به‌ شدت معترض است و این عمل را در راستای عدم حل جدی پرونده‌ شوانه‌ و کاملا تبعیض آمیز میداند، او پرسیده است چرا ‌دادگاهها در صدور حکم اعدام برای کردها هیچ ابایی ندارند؟ از جمله‌ این موارد صدور حکم اعدام برای یک جوان بی گناه کرد به‌ نام "مصطفی رسول نیا" است.
سید قادر میپرسد چرا "رسولنیا" را شکنجه داده و پس از اعتراف گیری، وی را فورآ به‌ اتهام کشتن یک مامور به‌ اعدام محکوم کرده‌اند؟ آیا این تبعیض و بی عدالتی نیست؟ سیدقادر این عمل را کاملآ تبعیض آمیز میداند و می پرسد چرا "علی شیر جوانی" آزاد ست؟
  منبع خبر


 

بیانیه شماره ۴۲ سازمان دفاع از حقوق بشر کُـــردستان.

زندانیان ســـیاسی کُــــرد آزاد شوند.
به مقامات قضایی و امنیتی ایران
گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان گزارش داده اند؛ طی هفته های اخیر دهها نفر از فعالان سیاسی و مدنی در منطقه و مهاباد دستگیر و زندانی شده اند؛ قادر خرامان فرد، عزیز عبدالهی، عزیز محمد امینی، شریف محمد امینی، مناف پور امینی، شاهو حسن پور اقدم، موسی قیطرانی، فاتح حیرانی، رسول رزم، کاوه عزیزپور، واحد سرگلی و لقمان سیدی از جمله این زندانیان اند که به اتهام همکاری با حزب دموکرات کُردستان ایران و یا حزب حیات آزاد کُردستان دستگیر و زندانی شده اند. همچنین طی روزهای اخیر سامان رسول پور عضو سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان به اتهام فعالیت سیاسی دستگیر و بازداشت شده است.
سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان ضمن اعتراض به بازداشتها و دستگیریهای اخیر، مفاد بندهای «۳» و «۴» ماده ۹ و بندهای «۱»، «۲» و «۳» ماده ۱۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و مفاد اصول ۳۲ تا ۳۹ قانون اساسی موجود، در رابطه با؛ دادرسی و یا آزادی سریع بازداشت شدگان، رسیدگی به تظلم خواهی زندانیان و محروم شدگان از آزادی، رسیدگی به دادخواهی دستگیر شدگان در دادگاههای صالح مستقل و بی طرف، فرض تقدم بی گناهی متهمان به ارتکاب جرم بر فرض مقصربودن آنان، حق تضمین مطلع شدن از نوع و علل اتهام منتسبه با زبان قابل فهم در اسرع وقت، حق داشتن وقت و تسهیلات کافی برای تهیه دفاعیه و ارتباط با وکیل منتخب خود، حق داشتن قضاوت بدون تاخیر، حق داشتن وکیل و در صورت عجز از پرداخت حق الوکاله و تعیین وکیل با هزینه دادگاه، حق تکلم به زبان خود و حق عدم اجبار به شهادت علیه خود و یا عدم اجبار به اعتراف به مجرم بودن احضارشدگان و بازداشت شدگان، را یادآور میشود. این سازمان ضمن درخواست از مراجع قضایی برای رسیدگی به دادخواهی و تظلم خواهی زندانیان و بازداشت شدگان و رعایت حقوق آنان، خواهان آزادی سریع همه زندانیان سیاسی و مدنی کُـــرد میباشد.
تهران: ۱۲ اسفند ۱۳۸۴ / 3 مارس 2006 --- سازمان دفاع از حقوق بشر کُـــردستان
  منبع خبر


 

آخرين خبر از دستگير شدگان تبريز.

دستگير شدگان از ابتدائی ترين حقوق يك زندانی محروم هستند
واحد اطلاع رسانی كميته دانشجوئی دفاع از زندانيان سياسي- اخبار رسيده از تبريز، حاكی از تداوم بازداشت عده ای از دستگير شدگان "در تجمع اعتراضی در برابر خليفه گری ارامنه" و "تجمع اعتراضی در سالگرد فاجعه خوجه علي" است.
بنا براين گزارش ها، ۷ نفر از دستگير شدگان به نام هاي؛ ۱- ياشار مقام اسلامي ۲- جواد عباسزاده ۳- اسماعيل امير گرامی ۴- محمد يرحون ۵- محمد رضا حلاجيان ۶- ابراهيم معيني ۷- محمد حسين جليل پور، پس از طی چند روز بازجوئی و بازداشت انفرادی در روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ماه به بند مالی زندان تبريز منتقل و در آنجا تحت بازداشت و بازجوئی قرار دارند.
همچنين رفيع ارفعی يكی ديگر از دستگير شدگان ، در روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ماه به بند سه گانه زندان تبريز منتقل شده است....... متن کامل
  منبع خبر


 

بیانیه شماره ۴۱ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

مردم شریف ایران و ملت ستمدیده کرد
تغییر بافت جمعیتی، فرهنگی، ملی، اتنیکی، و مذهبی شهرهای کردستان، اقدام علیه حقوق بشریت و اقدام علیه هستی و موجودیت ملت کرد و مصداق بارز و عینی ژنوساید است.
گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان گزارش میدهند در یک برنامه از پیش تعیین شده و عملیاتی هدایت شده، شهر سنندج، بزرگترین شهر کاملا کردی، با هدف تغییر در بافت فرهنگی، زبانی، ملی، قومی، مذهبی و اخلاقی و جمعیتی به سرعت در حال دگرگونی است. گزارشگران و منابع مستقل بر این باوراند متولیان و مجریان سیاستهای تغییر و تخریب بافت شهرسنندج، اکنون هویت و موجودیت ملت کرد را نشانه رفته اند.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن اعتراض شدید به تغییر بافت جمعیتی شهرهای مناطق کردنشین، تعرض به حیات فرهنگی، اجتماعی، ملی و اتنیکی و مذهبی مردم کرد و اقدامات در شرف انجام، بویژه در شهر سنندج را اقدام علیه بشریت و مصداق عینی و بارز ماده ۲ "کنوانسیون بین المللی جلوگیری از ژنو ساید" تلقی می نماید. این سازمان ایراد ضربات و صدمات عمدی به موجودیت ملت کرد، از طریق تغییر در شرایط زندگی و اجتماعی، تخریب و تغییر فرهنگی، زبانی، مذهبی و جمعیتی را در راستای نابودی بنیانهای ملی و هویت ملت کرد در ایران ارزیابی می کند. به نظر این سازمان اجرای هرگونه طرحی با هدف نابودی و فروپاشی حیات فرهنگی و زبانی و اجتماعی، یا احساسات ملی، اتنیکی و مذهبی و یا اقتصادی به مثابه ژنوساید علیه هستی و موجویت ملت کرد میباشد. بنابراین............متن کامل
  منبع خبر


 

عدالت بدون آزادى!؟!

هرجا دیدید آزادی بیان را محدود میکنند، مطمئن باشید که حقی پایمـــــال می‌شود.
فشار بر مطبوعات ابعاد نگران کننده‌اى پیدا می‌کند. صدور احکام سنگین براى روزنامه‌نگاران و مسولان روزنامه‌ها تقریبا شامل تمام طیف‌ها، حتى آن دسته که زمانى به مدار قدرت نزدیک و یا در درون آن بوده‌اند هم می‌شود.
آخرین نمونه از این دست حکم ۱۸ ماه زندان براى الیاس حضرتى مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عضو موسس و شوراى مرکزى حزب اعتماد ملى است. مهدى کروبى رئیس سابق مجلس شوراى اسلامى و دبیرکل این حزب در نامه‌اى سرگشاده به آیت‌الله شاهرودى رئیس قوه قضاییه به این حکم اعتراض کرده است............متن کامل
  منبع خبر


 

برایت متاسفم سرهنگ علی بابایی !

تنها در طلب ابتدایی ترین حق خود رفته بودند مقابل استادیوم آزادی و یا بهتر است بگویم « بدون آزادی » تا تیم ملی کشورمان را تشویق کنند، بجای دیدن فوتبال به تماشای لگد پرانی های نیروی انتظامی نشستند !
عکس گویای همه چیز است ، نمی دانم این « جناب سرهنگ علی بابایی » شب که به خانه می رود اگر بچه هایش و احیانا دخترش از او بپرسد : بابا استادیوم بودی بازی چطور بود ؟ چه جوابی دارد که به فرزندانش بگوید؟ و اگر خانواده سرهنگ بابایی این عکس را ببینند آیا هنوز فکر می کنند « علی آقا »پلیس است ؟
براستی این دخترکان چه چیزی می خواستند که خبرگزاری ایرنا آنها را مزاحم علاقه مندان فوتبال خوانده ؟ اصلا چه کسی گفته است که این علاقه مندان باید مرد باشند ؟ دیروز استادیوم شاهد بزرگترین بازی بود اما نه در زمین چمن که درزمین آفساید ! بزرگترین بازی برای احقاق حق زنان شروع شده . حالا بگذار آن سرهنگ به گفته خودش به کارش که دروغ گفتن است ادامه دهد . بازی شروع شده و توپ در زمین زنان ماست ....... متن کامل
  منبع خبر


 

احمد باطبی: آیا واقعا ً این چنین بود؟

صرف نظر از جزيیات مباحث حقوق انسانی و شهر وندی پدیده مشمعز کننده اعدام یکی از موارد مورد چالش حقوقدانان و فعالین حقوق بشری دنیای متمدن با قوانین و قرار داد های اچتماعی فرهنگی جوامعی است که اعدام به عنوان مجازات پذیرفته شده در آن جاری است .
دو جوان اهوازی به اتهام بمب گذاری در پیش چشم جماعت اعدام شدند وما عکس های آن را دیدیم . اما صرف نظر از ماهیت این ماجرا ،به طور حتم چند سوال هر ذهن باریک بینی را به خود مشغول میکند . آن هم اینکه :....... متن کامل
  منبع خبر


 

وكيل مجتبي سميعي نژاد:موكلم مشمول عفو ۲۲ بهمن شده است، اما ‌‏آزاد نمي شود

وكيل "مجتبي سميعي نژاد" از وبلاگ نويسان بازداشت شده گفت : موكلم در پرونده اي كه به دو سال حبس محكوم شده بود، مشمول عفو ۲۲ بهمن شده است، اما آزاد نمي شود.
"محمد سيف زاده" در گفت و گو با خبرنگار ايلنا ضمن انتقاد از وضعيت پرونده موكلش گفت : "سميعي نژاد" در پرونده اي كه به اتهام توهين به رهبري به تحمل دو سال حبس محكوم شده بود، مشمول عفو ۲۲ بهمن شده است، اما متاسفانه به خاطر پرونده اي كه دادگاه بدوي وي را به ۱۰ ماه حبس محكوم كرده بود و هنوز حكم نيز به تاييد نرسيده است، در زندان به سر مي برد.
وي افزود: دادگاه تجديد نظر نسبت به راي صادره از سوي دادگاه بدوي ايراداتي وارد و پرونده را به دادگاه ارجاع كرده است، اما متاسفانه اين دادگاه ضمن اين كه پرونده را نزد خود نگه داشته، قرار موكلم را نيز تشديد كرده است تا وي نتواند قرار خود را تامين كند تا آزاد شود.
وكيل مجتبي سميعي نژاد همچنين از عدم اعطاي مرخصي و عدم اجازه ملاقات به اين وبلاگ نويس انتقاد كرد و خواستار آزادي موكلش شد.
  منبع خبر


Thursday, March 02, 2006
 

حكم اعدام دو عامل اصلي بمب‌گذاري در اهواز در ملاء عام اجرا شد

*توجه*:خبر ذیل بنقل از خبرگزاری حکومتی بمحض دریافت درج شده و بنابرین درج خبر نمیتواند بمنزله تائید نوع برخورد حکومت با اصل مسئله تلقی گردد.

دو عامل اصلي بمب‌گذاري خيابان سلمان فارسي (نادري) اهواز ساعت هشت و ‪ ۱۵‬دقيقه صبح

پنجشنبه، در
محل وقوع انفجار، در ملاء عام به دارمجازات آويخته شدند.
به گزارش اداره اطلاعات و روابط عمومي دادگستري خوزستان، اسامي اين دوتن را " علي عفراوي " و" مهدي نواصري" عنوان كرد.
بمب‌گذاري در خيابان سلمان فارسي اهواز در ‪ ۲۳‬مهرماه موجب شهادت شش نفر و مجروح شدن دهها نفر مردم اين شهر در ماه مبارك رمضان شد.
بنا براين گزارش، پرونده اين اقدام تروريستي در دادگاه انقلاب اهواز رسيدگي و در شعبه ‪ ۳۲‬ديوان عالي كشور تاييد و ابرام شد.
همين گزارش حاكيست: اين حكم در راستاي برخورد قاطع قضايي با عوامل ناامني و ايجاد آرامش در مردم، از سوي دادگاه انقلاب اهواز صادر، و در شعبه ‪ ۳۲‬ديوان عالي كشور تاييد و ابرام شد.
گفتني است، پنج تن ديگر از اعضاي اين تيم نيز به نام‌هاي عوده عفراوي، ، عليرضا سلمان دلفي، علي منبوهي، ريسان سواري و جعفر سواري نيز متناسب با مشاركت در جرم به حبس از دو تا ‪ ۲۰‬سال و بيشتر محكوم شدند.
معاون سياسي امنيتي استانداري خوزستان روز گذشته دريك مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرده بود: اين افراد گرايشات وهابي گري و سلفي گري داشته و هدف اصلي آنها تشديد اختلافات قومي و مخدوش كردن وحدت ملي و ناامن جلوه دادن استان خوزستان بوده است.
چهارشنبه نيز فيلم اعترافات عوامل اين بمب‌گذاري و همدستان آنها پس از خبر ساعت ‪ ۲۰‬از سيماي استاني خوزستاني پخش شد.
گفتني است، اعدام دو عامل اصلي اين حادثه كه قرار بود ساعت ‪ ۹‬پنجشنبه اجرا شود زودتر از موعد و درساعت ‪ ۸ /۱۵‬صورت گرفت كه انتقاد برخي افراد را به دنبال داشت.
روابط عمومي دادگستري خوزستان علت اين موضوع را قرارداشتن محل اعدام در شلوغ‌ترين منطقه شهري و پيشگيري از ترافيك احتمالي و كنترل اوضاع اعلام كرد.
  منبع خبر


 

افزايش نگران كننده اعدام ها در ايران، سازمان ديده بان حقوق بشر

(نيويورك ، 27 فوريه ، ‌2006) - حجت زماني يكي از اعضاي سازمان مجاهدين خلق كه فعاليت آن در ايران غير قانوني به شمار مي رود ، ‌روز هفتم فوريه در زندان گوهردشت كرج اعدام شده است . به گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر اعدام اين ناراضي پس از برگزاري دادگاهي غير منصفانه كه مطابق قوانين بين المللي نبوده است انجام شده است .
سازمان ديده بان حقوق بشر همچنين نگراني عميق خود را از سلامتي ديگر اعضاي اين سازمان در زندانهاي ايران از جمله سعيد ماسوري ، غلامحسين كلبي و ولي الله فيض مهدوي ابراز مي كند .
به دنبال انتخاب محمود احمدي نژاد به رياست جمهوري در سال گذشته ، ‌تعداد اعدام ها در ايران به شدت افزايش يافته است . بر طبق مطالب منتشر شده در رسانه هاي ايران ، تنها در بهمن ماه ،‌ مقامات ايراني حداقل 10 زنداني را اعدام كرده و به 21 نفر زنداني ديگر نيز احكام مرگ ابلاغ شده است .
مقامات قضايي ايران حجت زماني را به دخالت در حادثه بمب‌گذاري تهران در سال 1988 متهم كرده اند . طي اين حادثه سه نفر كشته و بيست و دو نفر مجروح شدند . حجت زماني در سال 2004 پس از برگزاري دادگاهي كه شرايط استاندارد بين المللي از جمله دسترسي به وكيل را براي متهم نداشت ، به مرگ محكوم شد .
در تاريخ هفتم فوريه حجت زماني در داخل زندان گوهردشت اعدام شده است . با اين وجود اعلام اين اعدام بعد از اعتراضات بين المللي با يك هفته تاخير توسط جمال كريمي راد وزير دادگستري ايران اعلام شد .
به علاوه سازمان ديده بان حقوق بشر ،‌نگراني خود را از اعدام قريب الوقوع سه زنداني متهم به دخالت در حادثه هواپيما ربايي سال 2001 اعلام مي كند . اين افراد خالد حرداني ،‌فرهنگ پورمنصوري و شهرام پورمنصوري نام دارند . در زمان وقوع اين ماجرا شهرام منصوري تنها 17 سال سن داشت .
ميثاق حقوق كودك و ميثاق بين المللي حقوق مدني - سياسي ، دادن حكم اعدام براي جرايمي كه توسط افراد زير 18 سال به انجام مي رسد را ممنوع كرده است . اين معاهدات همچنين استفاده از شكنجه و اعمال بي رحمانه،‌ غير انساني و يا مجازات هاي خوار كننده را ممنوع كرده است .
سازمان ديده بان حقوق بشر از قوه قضاييه ايران مي خواهد كه روند رو به افزايش و اجراي مجازات اعدام را متوقف كند و به تعهدات و الزامات خود تحت عنوان ميثاق هاي بين المللي كه ايران امضا كننده آنان است ، از جمله لغو مجازات اعدام براي نوجوانان و برگزاري دادگاه عادلانه مطابق استانداردهاي بين المللي ، پايبند باشد .
فعالان حقوق بشر ايران ،‌ مداوما نگراني جدي خود را از اينكه دولت رييس جمهور محمود احمدي نژاد به سركوب خشن مخالفان حكومت بپردازد ،‌ابراز كرده اند . اين نگراني ها با حضور چندين وزير در كابينه دولت جديد كه مظنون به نقض فاحش حقوق بشر هستند ، برجسته شده است . از جمله وزير كشور ايران ، مصطفي پورمحمدي ، به خاطر صدور حكم اعدام خودسرانه هزاران زنداني سياسي در سال 1988 به جنايت عليه بشريت مظنون است .
  منبع خبر


 

احمدی نژاد، منفورترین چهره قرن در کارناوال بزرگ کلن آلمان


عکس از خبرگزاری آسوشیتدپرس - امسال در کارناوال بزرگ شهر کلن آلمان، پاسدار - تروریست محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور رژیم اسلامی بعنوان منفورترین چهره قرن به نمایش گذاشته شد.
  منبع خبر


 

از لابلای خبرگزاریهای حکومتی

جانشين وزير دفاع : جمهوری اسلامي تسليم خواسته‌های غرب نخواهد شد
سردار احمد وحيد جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوری اسلامی در حاشيه برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندي‌هاي وزارت دفاع در مقابله با حوادث غيرمترقبه در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اعلام کرد خواست قدرتهاي استكباري براي مقابله نظامي با جمهوری اسلامی، غير ممكن و نشدني است و خود به اين مسئله كاملاً واقفند.
وي افزود:توان دفاع ملي جمهوری اسلامی هميشه باعث شده تا آنها در طول سالهاي اخير تنها به جنگ رواني روي آورده و به خود اجازه عملي كردن تهديدات را ندهند چرا كه اگر چنين تواني داشتند، پيش از اين دست به اين اقدام مي‌زدند.
سردار وحيد تاكيد كرد: فقدان توان برخورد نظامي غرب در مقايسه با توان جمهوري اسلامي آنها را از هر عملي باز مي‌دارد ولي اين به معني عدم حفظ آمادگي دفاعي ما نخواهد بود.
وي خاطرنشان كرد حفظ آمادگي ما بر مبناي بازدارندگي است و اصل باز دارندگي اساس تامين صلح‌ پايدار در منطقه است و به عنوان خطري براي كشورهاي همسايه نيست.
2 ميليون مواد محترقه قاچاق در تهران كشف شد
دو محموله بزرگ مواد محترقه قاچاق در تهران كشف شد. قاسمي رئيس دايره مبارزه با قاچاق كالاي پليس آگاهي تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با اعلام اين خبر گفت: اين دو محموله قاچاق مواد محترقه غير مجاز از تركيه وارد ايران شده بود كه پس از ورود كاميون ها به تهران آنها را توقيف كرديم.
وي افزود: اين دو محموله شامل دو ميليون مواد محترقه غير مجاز بود و در اين رابطه سه نفر نيز دستگير شدند.
اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: اين محموله با كمك عوامل خنثي سازي در منطقه كهريزك معدوم شد.
در گزارش هیات بین المللی کنترل مواد مخدر، نسبت به گسترش مصرف اکستازی در ایران اظهار نگرانی شده است
نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران گفت: میزان کشف ترياك درايران در سال 2004 به دوبرابر رقم ثبت شده در سال 2003 رسيده است.
روبرتو آربيتريو افزود ايران همچنين 73 درصد از كشفيات جهاني ترياك در سال 2003 را به خود اختصاص داده است.
وي گفت گزارشها حاكيست كه ‌مصرف كريستالين متامفتامين و اكستازي در ايران رو به افزايش است.
تهديد به خودكشي يك زن در كرج براي احقاق حقوق خود كرج
زن خود را به لبه بام يك آپارتمان پنج طبقه رساند ، صداي گريه بچه پنج ساله او در ميان نگاه حيرت زده تجمع‌كنندگان به گوش مي‌رسيد، زن اما از آن بالا فرياد مي‌زد "اگر مشكلم حل نشه، خودمو مي‌اندازم پايين".
تجمع‌كنندگان شماري از زيان‌ديدگان طرح ساختمان‌سازي مهر واقع درمهر ويلاي كرج هستند كه با پرداخت ‪ ۶۰‬ميليون ريال پيش قسط قصد خريد يكي از واحدهاي مسكوني اين طرح را دارند.
"قاسم حصاري منش" همسر اين زن درحالي كه فرزند خود را بغل گرفته بود به خبرنگار ايرنا گفت : در سال ‪ ۸۰‬با آغاز ساخت اين طرح و ديدن آگهي پيش فروش واحدهاي مسكوني آن به محل مراجعه كردم.
وي افزود اكنون با گذشت چهارسال نه تنها پيشرفتي در اتمام آن صورت نگرفته بلكه كساني كه با آنان قرارداد بسته بوديم نيز متواري شده‌اند.
حصاري منش تاكيدكرد: از افرادي كه ازمن و امثال من پول دريافت كرده‌اند مكان و نشاني مشخصي وجود ندارد و در اين ميان سرمايه زندگي ماها برباد رفته‌است.
وي كه خود را قرباني يك كلاهبرداري معرفي كرد افزود: نداشتن مدارك مستند دال بر مالكيت اين واحدها بر درد قربانيان آن افزوده است.
حصاري منش، با نگاه به همسرش كه به مدت سه ساعت به رغم التماس پسر پنج ساله ‌اش همچنان اصرار بر پايين انداختن خود داشت گفت متاسفانه دست ما به هيچ چيز بند نيست.
"مجيد ابراهيم پور" يكي ديگر از تجمع‌كنندگان كه خود را كارمند دولت معرفي كرد گفت: ازاعتراضهاي مستمر خود تاكنون نتيجه‌اي نگرفته‌ايم و اكنون نيز نمي‌دانيم كه چكار بايد بكنيم.
طرح ساختمان‌سازي مهر مشتمل بر ‪ ۴۵۰‬واحد مسكوني است كه نگهبانان آن نيز از مجريان طرح اطلاعي نداشتند و خودشان هم به دريافت نكردن هفت ماه حقوق ماهانه، اعتراض داشتند.
خبرنگار ايرنا در حالي از محل تجمع اين مالبختگان خارج شد كه آن زن ‪ ۴۵‬ساله معترض كماكان بر فراز ساختمان خواستار رسيدگي مسوولان به اين وضعيت بود.
پرونده اين معترضان به ظاهر تاكنون به مراجع قضايي فرستاده نشده و خبرنگار ايرنا تنها توانست نظر شهردار منطقه چهار كرج را در اين‌باره جويا شود.
"محمد ترابيان" با ابراز تاسف از اوضاع پيش آمده گفت: شهرداري نيز از مجريان اين طرح شكايت دارد چرا كه آنان براي پرداخت مطالبات شهرداري چكهاي بي‌محل صادر كرده و متواري شده‌اند.
وي تاكيد كرد: براي جبران ضرر مالبختگان، دخالت مراجع قضايي در اين طرح و برخورد با متخلفان آن لازم به نظر مي‌رسد.
استاندار قزوين تنها مشكل اين استان را بحران‌هاي كارگري دانست
استاندار قزوين گفت : تنها مشكل اين استان ، بحران‌هاي كارگري ناشي از تعطيلي كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي و صنعتي است.
سيد"احمدنصري" روز چهارشنبه در گردهمايي كانون شوراهاي اسلامي كار استان قزوين افزود:متاسفانه ورود كالاهاي خارجي ازمهمترين علت‌هاي تعطيلي واحدهاي توليدي و بحران‌هاي كارگري است.
وي تاكيد كرد: دروازه واردات در كشورهايي مثل ايران كه تراز بازرگاني آن منفي است نبايد به روي كالاهاي خارجي بازباشد.
"نصري" ادامه داد : يكي از راهكارهاي ايجاد درآمد از سوي دولت گذشته ارايه طرح يكسان‌سازي نرخ ارز بود كه با فروش آن اقدام به تامين مخارج داخلي مي‌كردند.
استاندار قزوين اظهار داشت: متاسفانه خريد ارز در آن مقطع توسط تاجراني صورت مي‌گرفت كه مايل به ورود كالاهاي خود از مبادي قانوني به‌كشور نبودند.
وي افزود: اين مسايل باعث شد تا واحدهاي توليدي مانند لامپ‌الوند نتوانند محصولات خود را به‌لحاظ توان رقابت قيمتي با توليدات مشابه‌چيني‌و قرقيزستاني و هم به لحاظ كيفيت با كشورهاي اروپايي به بازار عرضه كنند.
"نصري" تصريح كرد: تعطيل شدن واحدهاي توليدي در يك اقتصاد غير متمركز و آزاد طبيعي است، چون جريان سرمايه‌گذاري در آن قوي است كه درصورت حادثه‌اي مانند بيكارشدن كارگران خلايي احساس نمي‌شود.
اين مسئول افزود : يكي از راههاي مقابله با بحران‌هاي واحدهاي توليدي در كشور، فرهنگ‌سازي مناسب و ترغيب مردم براي خريد محصولات داخلي است كه در اين راه همه دستگاه‌هاي اجرايي بايد وارد عمل شوند.
رئيس شوراهاي اسلامي كار استان قزوين نيز در اين گردهمايي گفت : مهمترين مشكل واحدهاي توليدي در كشور و بخصوص در استان قزوين بحران در واحدهاي نساجي است.
" محمد احمدي " افزود : شايسته است براي رفع اين مشكل برنامه‌ريزي بلند مدت و پايه‌اي انجام دهيم، هر چند تلاش مسوولان براي مهار واحدهاي بحراني تنها بصورت مقطعي مفيد است.
كاهش 24 درصدي معاملات در بورس منطقه‌اي زنجان
تالار بورس منطقه‌اي زنجان در هفته جاري و در 4 روز كاري خود شاهد كاهش 24 درصدي معاملات نسبت به هفته پيش بود. به گزارش خبرنگار فارس از زنجان و به نقل از مدير بورس منطقه‌اي زنجان،در اين هفته بورس منطقه‌اي زنجان شاهد داد و ستد 881 هزار و 969 سهم متعلق به 61 شركت به ارزش بيش از 4 ميليارد و 36 ميليون ريال بوده كه از نظر ارزش ريالي نسبت به هفته قبل 24 درصد كاهش داشت.
محمدرضا پوررضايي افزود:در اين هفته از كل معاملات انجام شده 57 درصد به خريد و 43 درصد به فروش سهام اختصاص داشت و 20 نفر نيز از طريق بورس منطقه‌اي زنجان كد سهامداري دريافت كردند.
وي ادامه داد:در تالار بورس منطقه‌اي زنجان دراين هفته 214 نفر اقدام به خريد سهام كردند كه بيشترين تعداد خريد سهام راشركت‌هاي كالسيمين و توليدسموم علف‌كش به خوداختصاص دادند،همچنين بيشترين كارگزارن فعال در اين تالار شركت كارگزاري "پارس نمودگر" بيشترين ارزش ريالي معاملات و شركت كارگزاري "سهم انديش" كمترين ارزش ريالي را به خوداختصاص داده اند.
  منبع خبر


 

دولت "مهرورز":از سياست تا اقتصاد

در بودجه سال جديد افزايشى معادل 147 درصد براى مرکز خدمات حوزه علميه قم پيش بينى شده است؛ بودجه شورای نگهبان، ۱۴۲ درصد افزايش يافته است، بودجه "دفتر نمايندگی رهبری در دانشگاه ها"، ۱۴۰ درصد و "دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم"، ۱۱۰ درصد، "صدا و سيما ۴۵ درصد و دبير خانه مجلس خبرگان، ۴۴ درصد افزايش يافته است.
  منبع خبر


 

10اسفند:نامه يك زندانى سياسى به مدير زندان اوين

امروز حدود بيست ماه است که در اسارت جمهوری اسلامی بسر می برم. اکثر اين اسارت را در زندانهايی بسر برده ام که تحت رياست شما قرار داشته اند و در اين مدت تحت فشار روحی و روانی بسيار و سوء رفتارهای متناوبی قرار داشته ام و تا به امروز در مورد آنها سکوت اختيار کرده و تنها به طرح خواسته های زندانيان سياسی از جمله اجرای قانون تفکيک و طبقه بندی جرايم و آزادی تمام ايشان بسنده کرده ام. هرگز مطرح نکرده ام که از روز بازداشت مدت 60 روز در انفراديهای 209 گذرانده ام که صرف نگهداری در سلولهای انفرادی مصداق شکنجه روحی و روانی می باشد.
  منبع خبر


 

نگاهی اجمالی به وضعیت زنان در سال1384

گزارش فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی بمناسبت روز جهانی زن.
  منبع خبر


Designed by: خُسن آقا This page is powered by Blogger. Isn't yours?